Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-05-23 11:12:56 följande:
    lägg ut den för det du minst vill ha och får du inte sålt den nu så läger du ut den igen senare
    ja det kanske är bäst. Nu är ju inte osålt avgiften så hög heller så det kanske är bäst
  • Olivers  Mamma
    Lejån skrev 2010-05-23 11:56:05 följande:
    *vinkar* Blir det salg för dig?
    hej hej,

Behöver du verkligen fråga det?

Stormis, Katvigsalgen, brukar den vara vardag eller hleg?
    Visst skulle du på den?
  • Olivers  Mamma

Visste ni att bekanta inte får bjuda på varandras auktioner?

Jag budar minsann på folk som jag känners auktioner och mina vänner kan ibland buda på mina, vill man ha varandras saker och de redan fått bud e det ju skitsvårt o lösa det på annat sätt.

Moralisk fråga.
    Hur ställer ni er till att låta ngn vinna en auktion för att kunna boka billig frakt med schenker/dhl?

• Olivers  Mamma
    Jontesfru skrev 2010-05-23 18:45:26 följande:
    Soltoa Den kostar det dubbla i affären, men dyrt för att vara tradera.
    kostar den 5000kr?
  • Olivers  Mamma
    mariahammarberg skrev 2010-05-23 21:58:12 följande:
    det har hänt mig att en kollega budade på mina auktioner och vann. märkte vi först efteråt.
    och en kompis kompis osv.
    jag tycker att den regeln är smått knäpp, förstår den men i vissa fall e det ju skitsvårt att veta
  • Olivers  Mamma
    Hannah74 skrev 2010-05-24 11:02:04 följande:
    Ja, om man är van så krediterar man nog Hade jag fått det mailet så hade jag skickat en förfrågan först, velat ha lite mer förklaring, inte lägga upp det igen på 4 min.men det är ju för att det aldrig hänt mig Peppar peppar.
    jag brukar oxå låte köparen få dra tillbaka sitt bud, orkar inte alltid krångla.

sen e jag en hängig j*vel som inte heller skickar påminnelse
  • Olivers  Mamma
    h80 skrev 2010-05-27 19:28:29 följande:
    ja, fast jag hoppas att de går upp lite till, det mesta har varit dyra inköp
    har de redan haft avslut?

hittade ingen som var vansinnig överpris
  • Olivers  Mamma
    h80 skrev 2010-05-27 20:30:16 följande:
    den ena har haft avslut, sen tänkte jag på bamsetunikan som kostar 129kr, den är uppe i 180kr
    kanske är slut just där budaren bor
  • Olivers  Mamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-28 21:10:38 följande:
    Jag har inte köpt ett plagg för att sälja faktiskt. Tycker inte att det lönar sig med tanke på hur dåligt det går på Tradera,visst man kan sälja så att man går plus minus noll(bortsett från vissa populära print) men jag har nog med de kläder vi har som ska säljas samt att jag förstår inte vitsen med allt extraarbete.Jag köper kläder i de storlekar som barnen har/nästkommande och om vi sen inte hinner använda de så säljer jag de då.
    Nästkommande?

Kaniner i strl 92 (om jag inte minns fel) när Lova var liiiiten
  • Olivers  Mamma
    maggan75 skrev 2010-05-29 17:27:05 följande:
    Igårdagens expressen stod det om en av kvinnorna som var åtalad för att ha handlat av D/M hittar inte artikeln på nätet
    syyyynd, det r ju intressant läsning
Svar på tråden Traderatråden nr 16