Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Traderatråden nr 16

dicny skrev 2010-11-30 17:29:11 följande:
    Jag har funderat på en sak. Som jag nämnt tidigare arbetar jag ju hos ett postombud och springer hela tiden på trådar om paket och brev. Funderar på att starta en egen tråd för frågor om postpaket,brev mm och svara på frågor. Skulle det kunna vara intressant?
    Det tror jag absolut! Bra idé!
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma

Kör ett sista rejs på T nu innan juluppehåll. Har fortfarande inte fått betalt för en jacka jag la ut, det handlar om 460kr, känns lite surt, Det har gått 1½ v utan minsta mail eller nåt från personen...

• LitenBlomma

Jag polisanmälde en kvinna hösten -07. Denna hösten kom det till tingsrätten och hon blev dömd att betala tillbaka pengarna till mig (och de andra hon lurat) Men det lär nog dröja...

• LitenBlomma
    Zvartaliljan skrev 2010-12-02 09:32:01 följande:
    ja om det är via kronofogden hon blir skyldig pengarna så lär det dröja. Har gått över ett år sen kronofogden beslutade att en köpare skulle betala mig (hon sa aldrig emot min stämning så det gick aldrig till tingsrätten), men ännu inga pengar.
    Gud så trist Nu efter över 3 år så räknar jag inte med att vi någonsin kommer att få tillbaka dem, tur att det inte handlade om en stor summa.
  • LitenBlomma
    piiiinkcat skrev 2010-12-02 11:42:13 följande:
    Något jag har stört mig på (bra eller dåligt) är när jag går och postar paket, då brukar det stå en kille i kassan och han väger paketen och sen sätter han pris efter vikten.. alltså upp till 250 gr 24 kr... 500 36 kr.. men sen om det skulle vara skrymmande det struntar han i. Det är ingen som bryr sig om det, svarade han. Man undrar ju hur begavad han är egentligen.. visst jag betalar gärna för icke skrymmande, men när det ärskrymmande skall man väl ändå betala för det.. eller?
    Skriver du din adress på baksidan? Surt för köparen annars om h*n måste lösa ut det... Obestämd
    Jag fixar alltid mina paket själv och ber bara om frimärken, tycker själv att jag har bättre koll än vissa där nere på Ica.
  • LitenBlomma
    piiiinkcat skrev 2010-12-02 14:17:28 följande:
    Jo det gör jag... eller på framsidan i all fall.. Inte baksidan (skriver avsändare + adress).

Nej har aldrig fått tillbaka något paket och jag har ALDRIG varit med om att någon fått betala straffavgift. Då har jag ändå jobbat med försäljning i 5 år och sålt massor med saker med posten (både som företag och privatperson)
    Då har du haft tur!
  • LitenBlomma
    Sophie81 skrev 2010-12-02 16:12:24 följande:
    Kan du inte skicka iaf, fast ditt konto är spärrat? Annars måste du ju verkligen skicka mail och berätta läget så du inte riskerar negativt.

Är det någon som brukar lägga ut paket? Brukar det gå bra? Min son har helt plötsligt börja växa ur alla 86/92 kläder (trodde aldirg det skulle ske, har haft den strl i över 1 år). Känns jobbigt att lägga ut en och en...
    (Det är både märkeskläder och kläder fr kedjorna). Tips?
    Lägg matchande tröjor och byxor ihop som små paket, men märkeskläder utan matchande del till skulle jag nog ändå lägga en å en.
  • LitenBlomma

Han som köpte jackan av mig den 21/11 har fortfarande inte hört av sig trots massa mail och sms. Suck! Vad skulle ni göra i detta läget? Vill inte ha ett hämnomdöme Obestämd

• LitenBlomma
    straw2008 skrev 2010-12-06 09:02:34 följande:
    Men sätt på 20 kr i porto utan avsändare så får hon lösa ut sitt paket o betala resten själv??
    Bra idé!!
  • LitenBlomma
    straw2008 skrev 2010-12-06 09:18:29 följande:
    Är det för att jag tjänar pengar på det eller för något annat? Alltså varför känner man sig lurad??
    Jag skulle säga ja, delvis därför!
Svar på tråden Traderatråden nr 16