• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Pumanprinsen
    September09 skrev 2010-03-30 15:10:23 följande:
    Men varje reservationspris kostar ju dig 25 extra/annons?Vilket gör att du i slutändan knappt kommer tjäna på dina sålda saker?Eller har jag fel?
    Ja har för mig att reservationspris kostar extra
  • TinaZ

Wow prolistern funkade denna gången med. Så himla praktiskt ju!

Om man ändrar till automatiskt vinnarmail, funkar det direkt då?

• stockrosen
    TinaZ skrev 2010-03-30 15:38:30 följande:
    Wow prolistern funkade denna gången med. Så himla praktiskt ju! Om man ändrar till automatiskt vinnarmail, funkar det direkt då?
    Jag har liknande fråga som ovanstående.
    Har börjat med automatiskt vinnarmail och undrar om allt är klart när man gått in på säljverktyg och fyllt i vinnarmailet. Fungerar det då direkt?
  • TinaZ
    Smultronhjärta skrev 2010-03-30 16:24:59 följande:
    Vinnarmailet fungerar vid era nästa avslut
    Tack, lilla hjärtat!
  • HäxanSurtant3

En helt vanlig enkel pyjamas jag sålde gick för 7 kr över inköpspriset? Ähum..?

Och några solhattar jag fått gratis av vänner gick för dryga 20 kr...tradera är ett lotteri verkligen..just nu verkar mina auktioner gå bra allihopa. Många bäckar små..

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • StaffenAssar
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-30 17:08:21 följande:
    En helt vanlig enkel pyjamas jag sålde gick för 7 kr över inköpspriset? Ähum..? Och några solhattar jag fått gratis av vänner gick för dryga 20 kr...tradera är ett lotteri verkligen..just nu verkar mina auktioner gå bra allihopa. Många bäckar små..
    Kul!
    Mina går inte bra alls
  • TinaZ

har lagt ut lite böcker idag, får se hur det går......

• AnnaFreja
    TinaZ skrev 2010-03-30 18:42:02 följande:
    har lagt ut lite böcker idag, får se hur det går......
    Jag lyckades sälja hundböcker för ganska mycket för något år sedan. Så jag tror att det finns en marknad om man har rätt böcker.
Svar på tråden Traderatråden nr 16