• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ominte

Jag kan iofs hålla med om att man inte kan förvänta sig något om det inte framgår beskrivning av objektet. Jag förväntar mig aldrig något om jag budar hem en billig grej där skicket inte framgår utan det tar jag alltid som en chansning!

• Hannah74
    ominte skrev 2010-03-30 21:40:17 följande:
    Vilket? jag betalade henne inom 3 dagar efter avslut, dvs den 12/3. När jag mailade och ifrågasatte, svarade hon att jag inte hade betalat på 3 veckor!? Hon måste ha förväxlat mig med någon annan köpare, vilket jag nu också är nästan säker på för det är en till som köpt jeans av henne men med avslut den 25/2. Så hon måste ha förväxlat oss. VAFAN ska jag behöva sota för hennes fel?!!
    Ja, det var det jag undrade eftersom hon skrev att betalningen tog så lång tid! Fy vad surt!
    Men hon kan ju ta bort det om hon vill. Så red ut det så snabbt som möjligt (hon måste ju fatta att det är hon som rört ihop det) så slipper du det!
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • stockrosen

Ja, just nu känner jag att jag har gått mer back dvs förlorat på att köpa begagnat här på T. Visserligen så har man väl gjort något kap nån gång men alla de ggr man inte vart nöjd börjar skjuta upp i höjden. Då är det bättre att köpa på rea eller vanligt pris och sen sälja själv......

Äsh, jag är bara lite grinig just nu.

• ominte
    Hannah74 skrev 2010-03-30 21:44:01 följande:
    Ja, det var det jag undrade eftersom hon skrev att betalningen tog så lång tid! Fy vad surt!Men hon kan ju ta bort det om hon vill. Så red ut det så snabbt som möjligt (hon måste ju fatta att det är hon som rört ihop det) så slipper du det!
    Jag har mailat henne två gånger nu utan att få svar så hon verkar inte särskilt angelägen om att reda ut det.. Dessutom är hon relativt ny på tradera. Ännu ett bevis för att man inte ska handla av nya
  • TheStar

Appropå nya traderare så har jag ett lustigt skådespel som utspelas på en av mina auktioner där två nya (en med 2 omdömen och en med 1) "slåss" om varan. Jag är själv rätt ny men tycker ändå att de (framför allt nr 2) har ett väldigt lustigt sätt att buda på som antyder att de kanske inte förstår budningsfenomenet:

Nr 1 lägger 20 kr. Nr 2 prövar med 11, 13, 15, 17, 19 och tar sedan ledningen på 21. Nr 1 lägger då 30 kr. Nr 2 testar 23, 25, 27, 29 och så 31. Och så fortsätter det! Är nu uppe i 81 kr och 37 bud Rekord? Men jag klagar inte - är ju underhållande och dessutom trevligt när folk slåss om en auktion - lite som man hoppas att det ska vara när man ska sälja en lägenhet...

• Viktorsmamma

jag har väntat på en tröja jag vann 21/3 nu som än inte kommit..

hur länge väntar ni innan ni antingen sätter NEG eller gör andra åtgärder.
    vill ju ha tröjan, mailade säljaren nyss om att den inte kommit än..=(

Viktor 26/10-08
  • h80
    Viktorsmamma skrev 2010-03-30 22:10:38 följande:
    jag har väntat på en tröja jag vann 21/3 nu som än inte kommit..hur länge väntar ni innan ni antingen sätter NEG eller gör andra åtgärder.vill ju ha tröjan, mailade säljaren nyss om att den inte kommit än..=(
    jag hade väntat, även om du betalade direkt så kan det ju ta 3 bankdagar innan hon får pengarna o sen har det varit helg
  • Viktorsmamma
    h80 skrev 2010-03-30 22:12:08 följande:
    jag hade väntat, även om du betalade direkt så kan det ju ta 3 bankdagar innan hon får pengarna o sen har det varit helg
    jo, grejen är att vi hade samma bank såg jag nu då vi kollade, så betalade in den 21/3 även om hon dröjde 2-3dar med betlaningen så borde de kommit nu tycker man.

dessutom gav hon mig positivt omdömme 27/3 =S
    betyder de att hon skickade de den 27:e kanske
    Viktor 26/10-08
  • AnnelieTyresö

Jag vann 2 tröjjor den 28/2, de har ff inte kommit.
    De har ju givetvis försvunnit från min lista, kan man få fram det på nåt sätt?
    Säljaren kontakte mej för ca 2 v sen, å skrev att det hade vart ett dödsfall i familjen, men att hon skulle skicka dem nu.
    Måste ha raderat det från min mail, dumt nog, för jag har sparat allt annat.
    Kanske ligger kvar i papperskorgen då kanske, ska kolla där, eller kan jag hitta dte på Tradera på nåt sätt?

• Linastrumpan
    AnnelieTyresö skrev 2010-03-30 22:15:53 följande:
    Jag vann 2 tröjjor den 28/2, de har ff inte kommit.De har ju givetvis försvunnit från min lista, kan man få fram det på nåt sätt?Säljaren kontakte mej för ca 2 v sen, å skrev att det hade vart ett dödsfall i familjen, men att hon skulle skicka dem nu.Måste ha raderat det från min mail, dumt nog, för jag har sparat allt annat.Kanske ligger kvar i papperskorgen då kanske, ska kolla där, eller kan jag hitta dte på Tradera på nåt sätt?
    Ställ in "visa senaste 60 dagarna" på alla köpta objekt så borde du se...
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
Svar på tråden Traderatråden nr 16