• Smultronhjärta

    Traderatråden nr 16

     http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

    Tråden för oss som säljer och köper på Tradera


    Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

    Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

    Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

    När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

    Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • anette 81

    Ska man vänta med att lägga ut sommar gravid kläder


    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Jessika82

    Ett förslag till er som är missnöjd med tradera och dess säljare. ställ en fråga om ni är intresserad av en produkt. men jag förstår er frustration

  • Hannah74
    Jessika82 skrev 2010-03-30 21:33:03 följande:
    Ett förslag till er som är missnöjd med tradera och dess säljare. ställ en fråga om ni är intresserad av en produkt. men jag förstår er frustration
    Hö?
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Hannah74

    Det är ju jobbigt att maila alla säljare om skicket?! Tycker jag iaf, vill gärna att det är skrivet i annonsen om nåt är "utöver det vanliga".


    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • stockrosen
    Jessika82 skrev 2010-03-30 21:35:50 följande:
    det är väl bara att ställa fråga är varan noppig eller inte
    Jo, man får tydligen göra något slags formulär som man skickar till folk innan man budar. MEN det skall inte behövas anser jag. Men visst, jag får skylla mig själv.
  • Julia1234
    Jessika82 skrev 2010-03-30 21:35:50 följande:
    det är väl bara att ställa fråga är varan noppig eller inte
    Men varför kan inte bara säljare beskriva skicket bättre istället?

    Jag går oftast bara in och kollar vad som går ut den närmsta halvtimmen/timmen. Då finns det ingen tid att maila och fråga...

    Blir också vansinnig när någon skriver fint skick och så kommer det nåt noppigt och urtvättat.
  • ominte
    Hannah74 skrev 2010-03-30 21:27:52 följande:
    Hur lång tid tog det då?
    Vilket?

    jag betalade henne inom 3 dagar efter avslut, dvs den 12/3. När jag mailade och ifrågasatte, svarade hon att jag inte hade betalat på 3 veckor!? Hon måste ha förväxlat mig med någon annan köpare, vilket jag nu också är nästan säker på för det är en till som köpt jeans av henne men med avslut den 25/2. Så hon måste ha förväxlat oss. VAFAN ska jag behöva sota för hennes fel?!!
  • Jessika82

    jag håller med dig man ska inte behöva, men tyvärr finns det folk som inte beskriver sina objekt.

Svar på tråden Traderatråden nr 16