• star67

Traderatråden nr 16

jag har såld en vara den 27 och köpare har satt bara 132 kr men summa är 232 kr har maila henne men inget svår hon har 7 st negative pga att ingen betalnning. vet inte vad ska jag göra nu. abslut ska jag inte skicka vara innan att få pengerna. hon svårar inte på mail. ska jag sms a henne eller ringa vad tycker ni??

• star67
    aglili skrev 2010-11-28 15:03:46 följande:
    Vann hon den 27e nov? I så fall tycker jag du ska avvakta minst 1-2 dagar.
    nej nej 23 / 11 inte 27/11 hon har betalat men inte hela summan.
  • star67

den köpare som jag pratade om att hon har inte betalat hela summan för vara hennes tel är fel jag sökte på eniro o fick en annan tel ska jag smsa henne på den??

• star67

jag bör brätta till mina köpare att mitt konto är spärr förtillfället jag ska skicka deras paket med schenker.??

• star67

jag är på jakt efter en bänkdiskmaskin kollar varje dag på blocket men det är inte så många som tänker lägga såna på blocket. hittade en gammal för 600 kr och han skulle sänka till 500 kr men min man tyckte att vi köper en som inte är för gammal och vi betalar lite extra men har inte hittat . jag funderar på att vänta några dagar och ringa igen om han vill sälja den för 400 kr, för att han bor lite långt från oss.
    www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_Electrolux_30859213.htm?ca=17&w=1

• star67
    charmmiss skrev 2010-12-02 22:16:48 följande:
    nu vet jag inte vad de kostar nya. men om du säger att de är svåra o få tag på på blocket så tycker jag 100kr mer eller mindre inte är så mycket o bråka om, tänk om den blir såld o du inte hittar någon annan inom den närmaste tiden.

men däremot gillar jag inte köpa gamla tekniska prylar utan kvitto, tänk om den går sönder ganska snabbt.
    ja jag tänker att den går sönder så om jag betalar bara 400 kr är inte så farligt.
  • star67
    charmmiss skrev 2010-12-02 22:22:56 följande:
    jag kollade på bänkdiskmaskiner i min stad, 500kr verkar vara väldigt billigt
    de flesta ligger runt 1000kr
    ja det är samma i min stad också det var bara den som var biligast men den är ca 10 år gammal . men om man kollar på andra städer hittar man jätte fina och billiga.
  • star67

de här disk maskiner är samma modell men står på den första 1 år gammal o på andra 10 år gammal,Förvånad
    på vem tror man. visst den som skrev 10 år men varför den andra har skrivit bara 1 år,  om han hade sagt 5 - 7 år men inte 1 år. så det är inte allt sant som står på annonser tyvärr.
    www.blocket.se/goteborg/Bankdiskmaskin_Siemens_31028147.htm?ca=17&w=3
    www.blocket.se/kristianstad/Bankdiskmaskin_31033408.htm?ca=17&w=3

• star67

har den här sött kofta stl 92/98  men våger inte sätta 1 kr vad ska man sätta för utropspris ?? den är som ny endast använd 1 gång och tvättat en gång för hand.
Svar på tråden Traderatråden nr 16