Inlägg från: MariaJuj |Visa alla inlägg
  • MariaJuj

Traderatråden nr 16

stockrosen skrev 2010-07-06 00:02:14 följande:
    "Fint använt skick" säger ingenting.
    Det kunde lika gärna stå på kinesiska. Budar aldrig på såna auktioner längre.
    Helst vill jag köpa nytt numera för det har varit alltför många besvikelser.
    Jag köper också mest nytt, såvida jag inte vet om traderaren är bra, känns lite som att chansa annars Solig
  • MariaJuj
    aLttjolajban skrev 2010-07-07 22:19:08 följande:
    det som retar mig är alla köpare som inte lämnar omdömme1
    imorrn ska jag maila och påminna rnt 30 st som inte har lämnat omdömme
    Jag "orkar" inte ens besvära mig med att påminna om omömena, har ju redan skrivit det i mitt mail med bet uppgifterna. Att jag lämnar omdöme efter att jag settt att de fått varan och själva lämnat sitt omdöme.
    Ger inte köparen mig så ger inte jag något heller.

På säljare ger jag alltid och får alltid ett tillbaka {#emotions_dlg.flower}

Tycker man avslutar ju affären då, men inte alla som tänker så måste ju vara himla anstärngande att slänga iväg ett omdöme för vissa Skrattande
  • MariaJuj
    Viktorsmamma skrev 2010-07-07 22:55:23 följande:
    brukar baa påminna köpare om omdömmet vid dyrare köp, 300>

annars blir man självklart lite småsur att man inte får alla omdömmen....

påtal om omdömmen!

ska lämna omdömme på säljaren som sålde de SUPER tvättblekta Nova Star jeansen som det stod i objektbesk. "Fint skick" jag skulle själv skrivit  " synligt tvättblekta och lite noppiga muddar"

vad ska man skriva som bästa text och vad tycker ni man ska lägga staplarna på?

hon tog dessutom ut extremfrakt, som skulle gått på 24kr enligt vikten men tog 40kr
    Sen ang frakten då ser man ju att hon tar överpris. Men har hon skrivit det och du  budar så har du ju godkänt priset. Om man funderar över frakten då får man ju maila innan varför den är så hög....posten tar ju inte 40kr för något så då får man reagera och fråga Solig
  • MariaJuj
    Scruffy skrev 2010-07-08 21:04:22 följande:
    Törs man ringa till ett hemnummer 21.05 en vardagkväll?
    Skulle inte heller ringt vid denna tid...men att ringa i morgon och bara artig höra sig för är väl helt ok.
    Vet inte hur jag skulle tänka om någon ringde mig för att skynda på mig men skulle personen vara artiig
    så hur kan man ogilla det då Solig
  • MariaJuj
    tessum skrev 2010-07-10 14:18:53 följande:
    Åhh! Alla dessa bedragare.

Jag budade på en ganska dyr sak men fick en sådan där obehaglig magkänsla så precis när jag skulle föra över pengarna så kom jag på att kolla upp säljaren och hans adress/telefonnr/namn stämde inte så jag backade ur.

Tur det:
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Oj! Folk bara förstör när de gör så =(
  • MariaJuj
    Viktorsmamma skrev 2010-07-10 16:53:27 följande:
    jo jag skickade en påminnelse först på mailen som stod i traderas mail.

sedan även en påminnelse till ett mobilnummer som stod i hennes namn.

¨så hon har fått först: Traderas mail, min mailpåminnelse och smspåminnelse.

Men varför budar man och åker sen iväg utan att maila och säga de att man vill vänta med betalning tex?
    sista minuten kanske Solig
  • MariaJuj
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-10 20:08:16 följande:
    Hallå tjejer.

Måste bara få dela med mig av ett riktigt fynd jag gjorde idagGlad

Köpte en Helly Hansen lurvjacka, röd, i stl 86 ca för 5 kr!

Inte på tradera utan en lokal loppis och den var bra gammal men fortfarande snygg och riktigt retro.

Då är det roligt att fyndaFlört
    {#emotions_dlg.flower}skoj
  • MariaJuj
    Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    Vet ju inte hur du lägger ut dina annonser...men när jag letar kläder vill jag gärna att det
    står skick i rubriken, vad det är, märke eller butik samt storlek ...
  • MariaJuj

Jag lägger ut alla möljiga kläder och oftast får jag faktist mer än jag själv betalat för plagget...så behöver deffinitivt inte vara märkeskläder....visst en del går ju för liten peng men blir liksom värt det när andra plagg går för mer Solig

• MariaJuj

lagt ute lite till Solig

vad det regnar ute, tur man ska jobba imorrn då spelar vädret ingen roll {#emotions_dlg.flower}

• MariaJuj
    h80 skrev 2010-07-31 22:22:39 följande:
    nu la jag också ut lite mer.......med 1 krona i utrop.....hoppas det funkar bättre än när jag hade höga utrop

www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    La också ut auktioner med pris som jag kunde tänka mig men det går ju sådär, har avslut på en massa i morgon men kan inte skryta att jag har bud på alla. När jag lagt på 1kr brukar jag ha bud på alla förutom kanske 2 st Obestämd
    Så hoppas något trillar in i morgon.

La ut en massa idag också..men med låga utrop.

http://www.tradera.com/auktioner/Mariajuj
  • MariaJuj

Tittade lite på hur det går för åkpåsar nu, lite blandat på T. Vad tror ni, får man mer om man väntar lite till eller är det bra läga att slänga ut nu?

Overall går det nu tror ni? Där var det också lite blandat, kanske ska vänta lite lite till med den Solig

• MariaJuj
    StaffenAssar skrev 2010-08-01 10:32:33 följande:
    Jag väntar lite, med både åkpåse och overall. Fast bara ett par veckor tror jag
    gör jag nog med, väntar lite...är ju inte hela landet som har detta höstlika väder Skrattande en del har ju sommar och tänker inte alls att höst o vintern väntar runt hörnet Solig
  • MariaJuj
    Finsmamma skrev 2010-08-01 11:13:29 följande:
    tänkte lägga ut en overall idag faktiskt.. tänker så som att det finns de som redan börjat kolla o då finns det ej så mkt att välja på ;)
    Jag är ju lite sugen på att bli av med allt men vill ju inte skänka bort det om det nu är få som är på jakt efter
    vinterkläderna nu Solig
    Tvekar lite....vill men ja ska tänka lite på det Oskyldig
  • MariaJuj

Har avslut i morgon och denna gången gick det bättre. La pris jag ville ha förra omgången men nu la jag 3-9kr auktioner...får det jag vill ha eller mer på en del Solig

Svar på tråden Traderatråden nr 16