Inlägg från: HonSomVet |Visa alla inlägg
  • HonSomVet

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-09-23 17:14:19 följande:
    gå till dina aktiva auktioner välj fler alternativ och sedan kontakta högste budgivare
    Aha, tack!
  • HonSomVet

Jag har en köpare som betalt in 10 kr för lite. Orkar man bråka om sådant? Någonstans så känner jag att jag inte bryr mig så fasligt, men å andra sidan är skorna hon köpte inte särskilt dyra...

• HonSomVet
    Labolinas skrev 2010-09-23 20:34:59 följande:
    Nä, det hade jag inte bråkat om, men om hon vunnit fler auktioner hade jag påminnt om vilket det faktiska priset är som hon ska betala in. Jag hade nog inte gett något omdöme heller.
    Fast jag känner att jag inte vill vara så hård. Det är en helt ny. Hon har inga omdömen alls. Jag mailade henne faktiskt och påpekade det den här gången. Annars får hon skorna nästan gratis, fasiken.
  • HonSomVet

Fick svar nu från köparen som fört över 67 kr. Hon säger dock att hon själv fört över 77 kr och att hon dubbelkollade sin överföring precis. Märkligt.

• HonSomVet

Alltså, jag ska boka frakt till en köpare via Schenker. Men det kommer inte upp ett direkt underlämningsställe utan det står bara:

Via underleverantör, 99999

Det är okej eller? Obestämd

• HonSomVet
    Tonarslisa skrev 2010-09-24 16:32:47 följande:
    Konstig, är det enda alternativet? Är 999 99 ett postnummer?
    Hannah74 skrev 2010-09-24 15:22:14 följande:
    Sånt här tycker jag är lite jobbigt, att en nolla sen 2000(!) har högsta bud hos mej. Hur kan man ha varit medlem så länge och inte fått ett enda ömdömme, när man helt plötsligt är beredd att betala rätt mkt för ett par byxor?

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Det var fyra nior, såg jag, 9999. Det är en extern leverantör stod det och i ett senare skede stod det även Posten. Så jag antar att Schenker använder sig även av Posten på vissa orter.
  • HonSomVet
    Tonarslisa skrev 2010-09-24 21:19:18 följande:
    Jag som köpare uppskattar när säljaren skickar mail när vinsten är skickad. Det är inget måste. Men jag har det i åtanke när jag sätter betyg i kommunikation Skrattande
    HonSomVet skrev 2010-09-24 20:18:00 följande:
    Det var fyra nior, såg jag, 9999. Det är en extern leverantör stod det och i ett senare skede stod det även Posten. Så jag antar att Schenker använder sig även av Posten på vissa orter.
    Här är det Posten som tar hand om Schenker så javisst. Men 999 99 var underligt Skrattande
    Hur gick det med att boka frakt?
    Jo det gick bra att boka, men det stod ju ingen specifik adress, bara postnummer och ort och så extern leverantör, 9999. Och så såg jag på specen att det stod Posten.
  • HonSomVet
    anette 81 skrev 2010-09-25 10:24:02 följande:
    86/92 skulle jag lägga dom i
    Jag tycker det är lite knasigt när folk gör så. Lägger kläder som är märkta strl 80 i en annan kategori för att de är lite stora. Då får man hellre skriva det i texten tycker jag. Men det är ju förstås min personliga åsikt.
  • HonSomVet
    Pixxi skrev 2010-09-26 17:45:51 följande:
    Jeans klänningar, med hängslen sälja nu eller efter jul? Vad tror ni?
    Jag har två jeansklänningar ute. En med hängslen och en med bamse. Har avslut idag och har inga bud. Kommer nog lägga ut dem efter jul, fram mot vårkanten istället.
  • HonSomVet
    http://www.tradera.com/auktioner/Calore

Kanske har jag för högt utrop. FAst jag vet att dessa klänningar kan generera ganska mycket pengar, lika så har jag sett pop-tröjan jag har ute gå väldigt bra. Jag tror bara det är helt fel årstid.
Svar på tråden Traderatråden nr 16