• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Snoppan

Om man polisanmäler en säljare.. Leder det någonvart eller läggs det längst ner i högen på prioriterade ärenden? :)

• h80
    Snoppan skrev 2010-12-02 00:01:48 följande:

Om man polisanmäler en säljare.. Leder det någonvart eller läggs det längst ner i högen på prioriterade ärenden? :)

händer ingenting tyvärr
  • h80

suck vad trött jag blir på vissa köpare. Hade en som vann 2 av mina auktioner den 15 november. Jag mailade direkt om samfrakt, fick svar där hon sa att hon ville bjuda på flera av mina auktioner o undrade om det gick bra att vänta med betalning. Jag svarade att det gick bra. Alla mina auktioner gick ut, hon bjöd inte på nån o jag fick inte betalt, mailade igen o påminde henne om betalning den 24 nov, fick då till svar att hon hade inga pengar men att hon skulle betala den 25. Mailade den 29 eftersom jag inte hade fått några pengar, fick då till svar att hon "undrade varför jag inte kunde skicka det tillsammans?" Mailade uppgifterna om samfrakt IGEN. FIck svar från henne nu imorse att hon hade inte mina kontouppgifter.........

• Raira
    Raira skrev 2010-12-01 09:22:44 följande:
    bajsit värre . jag behövde ny handsfree till mobilen och hittade här på tradera . Tog köp nu www.tradera.com/Headset-Sony-Ericsson-HPM-70-...

88 kr billigt . men nejdå när jag fick betalnings mejlet var jag tvungen att gå in på deras hemsida för att få betala sedan var man tvungen att regestrera sig som kund och kryssa i betalnings sätt  och frakt altenativ .

59 + 29 kr i frakt, moms18.25, expeditions avgift  19 kr = 107 kr  blev det nja biligare i butik där de kostar 229 och då finns de bara i tråkiga grå .

gaa nu skickade de faktura med e-post  ,med en länk som jag behöver adobe till ,  så jag kan inte betala den utan att ha adobereder  . Har inte den och min bussiga man har gjort så bara han kan ladda ner program ( barnen använder datan oxå )  Och han , han är bortrest .
  • Raira

nej nu kommer jag inte köpa något mer fören nästa år ,

• aLttjolajban
    mini2007 skrev 2010-12-01 22:36:44 följande:
    Kan du inte skriva till henne att hon får be en kompis sätta in pengarna, och hon ge kompisen pengarna i handen? Hon verkar skum tycker jagSolig
    Hon säger att man inte kan betal via bank i Japan. Konstigt då de flesta hon har handlat av på T har banköv
  • aLttjolajban

banköverföring.jag gav henne en sista chans,sen blir det neg omdömme.

• aLttjolajban
    880428 skrev 2010-12-01 19:06:30 följande:
    Hade en som vann en auktion den 23:e. skickade då ett eget vinnarmail till henne bara någon minut efter att auktionen gått ut.. Men fick inget svar. Skickade igen då jag tänkte att det första kanske kommit bort. Men fick inte heller då något svar. Skickade därför i söndags igen och sa att jag ville ha pengarna på mitt konto senast idag. Men fortfarande inte hört något och inte fått några pengar heller..

Vad  skulle ni ha gjort som nästa steg??
    Maila T om att köparen inte har betalt eller svarar på mail.
  • JohannaOMikael
    Hannah74 skrev 2010-11-24 15:01:29 följande:
    Var det du som undrade över kameleont byxorna?
    Dom var i alla fall väldigt fina och hade bra passform. (även till min lilla buddah) :)
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
  • Virrpirr
    charmmiss skrev 2010-12-01 23:02:28 följande:
    samma här, sista ronden innan jul.

Ingen som har didriksons babyoverall i st 90 och kan mäta innerbenslängden.
    har lagt en order på nätet och bad om innerbenslängden, enligt henne skulle det vara 23 cm, men kan ju omöjligt stämma, mätte en reima overall i st 86 och den var ca 31cm.
    Har tyvärr ingen att mäta på, men vad jag läst så är deras babyoverall rätt kort i ben och armar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16