• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Favvo

Tror nästan att det bästa är att vara ÖVERTYDLIG både som säljare o köpare och skriva ut ordentligt samt att man får fråga om skicket eftersom alla eller många verkar definera benämmingarna olika.

• Maj bebis

Ja.. jag har mailat.
    Välanvänt är för mig att det kan vara lite blekt och luddigt men fläckar tycker jag ändå bör nämnas.
    Men vi får väl se vad man får för svar.

• iser

Hur gör man om man inte får sin vara? Jag är så sjukt irriterad. Vann den 15 nov betalade dagen efter. Jag har mailat flera gånger och skrivit ganska snällt att jag vill lösa situationen och att h*n ska höra av sig. Även ringt två gånger utan svar. Det som gör mig så arg är att personen uppenbarligen gjort affärer på tradera under denna tid. Jag antar att det bara är att se sig om i det blå efter tröjan... Ska man maila tradera om säljaren?

• charmmiss

la upp våran urban jungle syskonvagn på blocket, inom 10 min har jag tre köpare. folk är på hugget ikväll

• Viktorsmamma
    charmmiss skrev 2010-12-02 20:51:06 följande:
    la upp våran urban jungle syskonvagn på blocket, inom 10 min har jag tre köpare. folk är på hugget ikväll
    gilla de

grattis!

hoppas du får de du vill ha för den!
  • Sophie81

har bara sålt en grej på blocket, vår bugabo vagn. Annonsen hann bara vara ute ett par minuter innan en tjej ringde och ville komma och kika på den. Hon tog den direkt... Superkul var det.

• charmmiss
    Viktorsmamma skrev 2010-12-02 20:56:13 följande:
    gilla de

grattis!

hoppas du får de du vill ha för den!
    det lär jag säkert, har nu 4 köpare och en som vill byta mot en stationär dator

jag hade säkert kunna få mer än vad jag la den för. men ärligt talat tycker jag inte den är värd mer då jag själv köpt den i andra hand.
  • charmmiss
    Sophie81 skrev 2010-12-02 20:59:47 följande:
    har bara sålt en grej på blocket, vår bugabo vagn. Annonsen hann bara vara ute ett par minuter innan en tjej ringde och ville komma och kika på den. Hon tog den direkt... Superkul var det.
    åh, jag har sålt ett flertal vagnar, säkert en 15 st,
    samt babyprylar, leksaker, cyklar.oftast snabba affärer.
    Även köpt en hel del. brukar fynda bra
  • Sophie81

Jag har bara köpt en grej på blocket, en syskonvagn fr Emmaljunga (passar bra där jag bor, lite dåligt med plogning osv här) för 800 kr. Det kändes som ett mycket bra pris då det följde med en liggkorg och allt var i superskick.
    Men jag är på jakt efter en bänk/träsoffa till hallen nu och har ringt på en del annonser men man måste var så snabb. Jag som är så trög
    Tradera passar mig lite bättre, då har man iaf oftast ett par dagar på sig att fundera innan man ropar hem något.

• charmmiss
    Sophie81 skrev 2010-12-02 21:54:40 följande:

Jag har bara köpt en grej på blocket, en syskonvagn fr Emmaljunga (passar bra där jag bor, lite dåligt med plogning osv här) för 800 kr. Det kändes som ett mycket bra pris då det följde med en liggkorg och allt var i superskick.
    Men jag är på jakt efter en bänk/träsoffa till hallen nu och har ringt på en del annonser men man måste var så snabb. Jag som är så trög
    Tradera passar mig lite bättre, då har man iaf oftast ett par dagar på sig att fundera innan man ropar hem något.

ja på blocket gäller det att vara blixtsnabb, men de annonser som varit uppe en längre tid kan man pruta rejält på.
    själv köpte jag för 3 dagar ett v smile tv spel med tecknartavla för 400kr, hennes egentliga pris var 800kr fick med kvitto så jag har fortf garanti kvar på den.
Svar på tråden Traderatråden nr 16