• star67

Traderatråden nr 16

lundqvist skrev 2010-12-12 16:04:47 följande:
    Måste få fråga er härinne..Jag hade en auktion som gick ut i november med ett pris på 510 kr..Jätteglad vart man och skickade ut mailet omgående men efter 3 dagar som är satt av mig så hade jag varken fått en bekräftelse på mailet el några pengar insatta så jag kollade upp namn med adress och enligt eniro så fanns det ingen med just det namnet på den adressen så då ringde jag men utan ngn som svarade så då messade jag och undrade om ngt hade hänt mm samt att auktionen var slut och summan mm..Efter ett tag får jag tbax på ett mess ..VEM??

Så jag messade tbax om vem jag var men fick inget tillbaka efter det.. Då det nu hade gått 7 dagar så la jag ut den igen och gav dåligt omdöme och nu kikade jag in där igen och innan hade h*n inga omdömen förutom mitt men nu hade hon 2 st som hon hade fått av samma person vilken auktion enbart hade ett bud på sina och det var denna person samt att hon hade svarat på mitt omdöme att h*n inte gick att få kontakt med pga h*n låg på sjukhus med sitt dödsjuka barn?? OK isst det kan säkert ha varit så, men då hade h*n ju faktiskt kunnat skrivit det till mig då jag frågade om ngt hänt??

Gjorde jag fel som gav henne dåligt omdöme och la ut den igen, hon har ju inte ens behagat sig att maila och förklara för mig heller, då hon uppenbarligen är hemma nu..

Känns så jävla surt då den som låg tvåa hade 500 som slutpris och nu är snart auktionen slut och nu ligger det på hälften
    jag tycker du kunde ha väntat lite till 7 dagar är ingenting jag brukar vänta ibland 2 veckor eller så.
  • star67

jag har betalat faktura på tradera men de har skickat påminelse två gånger och nu + 50 kr. mitt konto är spärrat nu kanske därför betallning är inte rigestrerat??

• star67
    lundqvist skrev 2010-12-12 16:20:19 följande:
    Men om jag har skrivit att pengarna ska finnas på kontot 3 dagar efter vunnen auktion samt sma och frågat om ngt hänt men får enbart ett kort sms om VEM?? Och sen då jag förklarar vem jag är så får jag absolut inget tbax??
    du kunde ha väntat med att lämna omdöme du hade 60 dagar.
  • star67

jag har en fråga om oktober faktura de hade dragit osåld avgift som man fick i erbjudande??

jag betalade faktura - 42 kr min nu jag har fått påmnelse att jag har inte betalat hela summa. jag hade fått den meddelande av dem.

Igår, den 15/10, skapades din faktura på Tradera avseende din aktivitet hos oss i oktober.

Eftersom du har deltagit i en kampanj i oktober där du fick sälja tre annonser utan provision eller osåltavgift har vi nu tagit bort dessa avgifter.

Anledningen till att vi mailar dig denna information är för att denna kreditering inte syns på din
    faktura. Vi har tagit bort följande summa från din faktura: 41,96 kr exkl moms.

Här kan du granska din faktura.

• star67
    maggan75 skrev 2010-12-13 14:47:06 följande:
    Jag fattar det som att de dragit bort den summan från din faktura men det inte syns på den alltså 41,96 är borträknat så summan du ska betala står på räkningen du fått
    ja jag kontaktade kondtjenst onlline och hon sa som du .
  • star67

jag sålde en klänning stl 42 igår och jag hoppades på att köpare inte betalar snabbt för att klänningen är inte 42 den är 40 jag hade en beställning som jag borde ha fått den igår och där fanns stl 42 men beställningen är inte kommit än den kanske kommer på måndag eller tisdag. köpare har betalat idag och hon har medelat kvittot, o hon skulle vara glad om jag kunde skicka den idag, vad ska jag göra nu ska bretta för henne eller jag väntar tills måndag. även om jag hade den det var svårt att jag posta den efter 15 för att hennes betallning kommer efter kl 15.min barn är magsjuka.

• star67
    Sophie81 skrev 2010-12-16 15:03:25 följande:

Jag tycker att du skall vara ärlig och berätta hur det blivit. att du skickar så fort du har fått hem klänningen i 42.
    Men man kanske inte ska lägga ut auktioner på saker man inte har hemmaFlört

jo men på pose var står 42 och jag har inte kontrollerat, när auktionen gick ut märkte jag det.
Svar på tråden Traderatråden nr 16