• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • HonSomVet

Jag är t o m sugen på att starta några fejkkonton för att bevisa min tes!

• Smultronhjärta
    HonSomVet skrev 2010-12-10 21:08:54 följande:
    Men det stämmer inte. Jag har sett flera gånger då staplarna ändrats mellan olika köpare. Och som sagt. Jag kom upp i en femma för hmm.... 5 dagar sedan? Därefter lämnade ytterligare en köpare omdöme. Fortfarande en 5a. Sedan fick jag ett till omdömde idag och vips så hade jag 4,9 och fraktstapeln hade sjunkit lite. Mina staplar ändras efter varje köpare. OM de ger ett lägre betyg. Eller högre.
    Enklast är att du mailar Tradera så kanske du kan bli övertygad Sen beror det lite på hur många omdömen du har också..i mitt fall som har en del omdömen behöver jag rätt många för att det ska påverka totalen..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • HonSomVet
    Smultronhjärta skrev 2010-12-10 21:15:53 följande:
    Enklast är att du mailar Tradera så kanske du kan bli övertygad Sen beror det lite på hur många omdömen du har också..i mitt fall som har en del omdömen behöver jag rätt många för att det ska påverka totalen..
    Men då har ju mitt ändrat efter var tredje köpare menar du? Var tioende är det då rakt inte. Som sagt, jag är sugen på att öppna några fejkkonton eller låta några vänner "köpa" något av mig och sedan lägga omdöme för att se vad som händer.
  • ominte
    HonSomVet skrev 2010-12-10 21:10:40 följande:
    Jag är t o m sugen på att starta några fejkkonton för att bevisa min tes!
    jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.
  • HonSomVet
    ominte skrev 2010-12-10 21:32:32 följande:
    jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.
    Ja det är det jag menar!
  • star67

om man läger den 19 avslut skulle folk buda på dam fest klänningar eller är det försend ??

• ominte
    star67 skrev 2010-12-11 10:09:56 följande:
    om man läger den 19 avslut skulle folk buda på dam fest klänningar eller är det försend ??
    Skriv att du kan leverera innan jul iså fall och påtala att snabb betalning ger snabb leverans innan jul
  • liv10
    star67 skrev 2010-12-11 10:09:56 följande:
    jag skulle inte våga. posten är överbelamrad de sista dagarna innan jul (jag vet för vi har webshop och den 19 är ABSOLUT sista dagen att posta om det skall ha en chans att hinna fram före julafton. ibland kan man ha tur senare- men det är lika stor chans att det inte hinner fram.
    som köpare vill man ju int reiksera och sitta utan festkläderna bara för att de råkar komma den 27 istället.....
  • h80
    ominte skrev 2010-12-10 21:32:32 följande:
    men det kan ju vara några som också har lagt innan dig, o så blev ditt omdöme det som fick bägaren att rinna över om säger så.......o det syntes på stapeln.
Svar på tråden Traderatråden nr 16