• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • h80

är det försent att lägga ut julklänningar tror ni?

• Viktorsmamma

mololurven på T går sådär, 156kr och den går ut imorgon.

trist om man ska ge bort den då den är helt ny :-/

• piiiinkcat
    star67 skrev 2010-12-11 10:09:56 följande:
    om man läger den 19 avslut skulle folk buda på dam fest klänningar eller är det försend ??
    Nej det är väl inte försent. Har också haft webshiop och vi hade alltid den 20/21 som sista dag om man ville vara säker på att de kommer fram innan jul. det vill säga om det inte är helgdagar ock så som stör.
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • tufia

Jag har lagt ut några klänningar i storlek 80 på tradera. Hoppas de blir sålda... :)

(Se min presentation för länk)

• JohannaOMikael
    Viktorsmamma skrev 2010-12-11 15:36:30 följande:

mololurven på T går sådär, 156kr och den går ut imorgon.

trist om man ska ge bort den då den är helt ny :-/

Men det brukar budas en  hel del i slutet av en auktion!
    Folk har "koll" på slutdatumet om de är intresserade. :D
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
  • Viktorsmamma
    JohannaOMikael skrev 2010-12-11 16:58:30 följande:
    Men det brukar budas en  hel del i slutet av en auktion!
    Folk har "koll" på slutdatumet om de är intresserade. :D
    jo jag hoppas ju på de
  • tessum
    h80 skrev 2010-12-11 15:33:20 följande:
    är det försent att lägga ut julklänningar tror ni?
    Jag sålde en i veckan, en vanlig Kappahl klänning och fick 159:- på köp nu så det verkar absolut gå att sälja julklänningar än.
  • liv10
    piiiinkcat skrev 2010-12-11 15:42:50 följande:
    Nej det är väl inte försent. Har också haft webshiop och vi hade alltid den 20/21 som sista dag om man ville vara säker på att de kommer fram innan jul. det vill säga om det inte är helgdagar ock så som stör.
    med tanke på att betlaning skall hinna komma in och med tanke på att posten har 19 som sista inlämningsdag om det skall hinna fram före jul så skulle jag inte buda på en julaftonsdress som går ut den 19.
    den hinner säkert fram, för posten brukar göra det- men som köpare skulle det kännas för osäkert tycker jag.
    man vill ju gärna få hem den några dagar före jul- inte hoppas att den kommer dagen innan....
  • Smilla1976
    ominte skrev 2010-12-10 21:32:32 följande:
    jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.
    Fast då har ju flera andra innan sänkt staplarna och då var det ditt omdöme där det slog över och sänktes!
Svar på tråden Traderatråden nr 16