Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat
    Hannah74 skrev 2010-12-02 11:38:09 följande:
    Ja, jättesvårt att se, jag hade oxå tolkat velourliknande som ej frotte

Om den är hemsydd så chansade hon bara på strl. Tycker du ska maila och säga att varan ej är vad du förväntade dej.

Står mindre frakt, betalade du 60?
    Ja, eller jag köpte en annan grej också, så frakten gick på 60 kr... sant... Tror vi sa 36 från början.. men det hade nog aldrig funkat.. snarae 48 då eftersom klänningen vägde över 500 gram...
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat

Något jag har stört mig på (bra eller dåligt) är när jag går och postar paket, då brukar det stå en kille i kassan och han väger paketen och sen sätter han pris efter vikten.. alltså upp till 250 gr 24 kr... 500 36 kr.. men sen om det skulle vara skrymmande det struntar han i. Det är ingen som bryr sig om det, svarade han. Man undrar ju hur begavad han är egentligen.. visst jag betalar gärna för icke skrymmande, men när det ärskrymmande skall man väl ändå betala för det.. eller?

• piiiinkcat
    LitenBlomma skrev 2010-12-02 13:08:03 följande:
    Skriver du din adress på baksidan? Surt för köparen annars om h*n måste lösa ut det... Obestämd
    Jag fixar alltid mina paket själv och ber bara om frimärken, tycker själv att jag har bättre koll än vissa där nere på Ica.
    Jo det gör jag... eller på framsidan i all fall.. Inte baksidan (skriver avsändare + adress).

Nej har aldrig fått tillbaka något paket och jag har ALDRIG varit med om att någon fått betala straffavgift. Då har jag ändå jobbat med försäljning i 5 år och sålt massor med saker med posten (både som företag och privatperson)
  • piiiinkcat
    Finsmamma skrev 2010-12-02 13:28:09 följande:
    velour kan bli som frotte om det ej tvättas med sköljmedel, testa att tvätta med sköljmedel och häöng in i typ torksskåp elelr dylikt. kan bli så när det dropptorkar också
    Är allergisk mot sköljmedel så det lär jag inte prova på. Jag har massa plagg i velour men aldrig varit med om något sådant.. det är ju långa vägar ifrån velour... varken utseendemässigt eller mateialmässigt så jag får inte riktigt ihop det. Velour är mjukt och lätt fluffigt... oftast lite glanisgt.. inte som plysch dock eller sammet.  Svårt att beskriva...
  • piiiinkcat

Okej, nästa fråga. Hur snart sätter ni negativt omdöme på köpare om de inte betalar in i tid då ni har skrivit att ni vill ha betalt inom x antal dagar och dessa redan gått? Jag har automatiskt vinnarmail, och alla utom två har betalat / hört av sig. Är trött på att man skall behöva dra ut på allt. Jag menar, betalar man itne i tid och inte mailar säljaren så har de väl ingen rätt att lämna negativt tillbaka.

/Diana

• piiiinkcat
    paramore skrev 2010-12-02 15:15:37 följande:
    Gah Blir tokig snart...

Har en köpare som ej betalat, auktionen gick ut för en månad sen idag.
    Har skickat ett mail i veckan och påminnt honom och fått "ursäka jag har glömt bort" "sätter in dom på en gång" till svar. När han skrev de senaste la han oxå positivt omdöme så jag antog ju att han satt in pengarna. Men icke då, efter en vecka IGEN skrev jag att på torsdag (idag) då det gått en 1 månad sätter jag neg omdöme om jag inte sett till några pengar.

Idag fick jag svar (1 timme efter jag satt hans neg) och nu har jag lite dåligt samvete....vet inte vad han snackar om för omdöme, han har ju redan gett mig mitt, positivt.

Hej!

Jag försöker att orka att svara nu, när jag fått beslut om
    förtidspension p g a svår depression.

Kanske vill du meddela mig IBAN, BIC och summa (frakt inom Sverige) en
    gång till.

Jag skall ännu fundera på vad jag kommer att ge som omdöme. Neutralt
    alternativ finns väl inte.
    Han har ju inte hört av sig i tid och sagt som det är. Jag skulle strunta i att sälja över huvud taget. Sjuk eller ej. Jag har varit med om sådana köpare massa gånger som är "sjuka" och inte kan betala. Barnsligt... är det så jädra illa så skall de inte ha Tradera. Kan man inte ens ringa eller mail, eller be någon göra detta åt en.. utan köra med någon dålig ursäkt.. nej tack. På min sida står det att man skall betala in inom fem dagar annars blir det negativt...
  • piiiinkcat
    annat82 skrev 2010-12-03 13:41:57 följande:
    Nu har jag fått 2 paket frankerade med julfrimärken, vet inte om jag är så nöjd med det direkt. Har betalt vanligt porto och jag bryr mig inte direkt om nån krona hit eller dit, men båda paketen har tagit mer än en vecka att komma fram från det att säljaren sagt att de är skickade.
    Tycker inte riktigt det är ett schysst sätt att skicka på.

Idag ska jag skicka en andra påminnelse om betalning till 4 köpare, börjar tröttna lite och tycker att man faktiskt får ha koll på sina köp. Ingen av dem har något negativt sedan tidigare och det känns så tråkigt att lägga första
    julfrimärke = b-post
  • piiiinkcat
    lyckligjanuari skrev 2010-12-03 11:30:17 följande:
    Nån i tråden som skickar med schenker jag har gjort det lämnade in paket den 30/11 och de har inte ens lämnat inlämningsstället enligt hemsidan och det är inte första gången nästan alla gånger jag skickar med schenker tat leveransen en vecka.
    Jag skickar oftast med Schenker.. Billigt och snabbt. Känner killarna i butiken jag lämnar på och de är helschyssta. de skickar samma dag och så fort jag lämnat in paketen så brukar de stå som skickade om man går in på deras sökfunktion av paket. 2-3 leveransdagar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16