Traderatråden nr 16

Jo jag tycker det är löjligt..
Okej om vi ser det så här istället. Jag säljer en vara och får in pengarna direkt, skickar varan. Lämnar mitt omdöme om snabb betalning med mera.. trevlig köpare... självklart blir jag ju asförbannad om jag får ett negativt omdöme tillbaka efter 60 dagar (nästan två månader). På två månader kan man ju lösa affärer med mera enkelt. Är det något som inte stämmer.. jag menar om du inte har fått betalt för något så skickar du det ju inte heller.
Humm, förr så gick det ju tydligen tillåtet att skriva en annan fraktkostnad. Och ta mellanpengen i fickan.. men det var väl många som utnyttjade det här och tjänade kosing på det.. Tänker på de som sålde massa DVD-filmer för 1 kr styck och sen tog en frakt/emballagekostnad på 130 kr för att sedan skicka för 12 kr med A-post
men vad menar de med fint skick då... i mina öron låter det snarare som i halvokej skick, det står ju inte i bra skick.. eller nyskick.. hur såg den ut på bilden.. bilderna säger ju oftast mer än vad orden gör...
Yess, fått både bilbarnstolen och läragåstolen såld nu.. på bara några dagar. Skönt!
Jag skickade en åkpåse med DHL och den har tydligen inte dykt upp ännu... och då är det 17 dagar sedan den skickades. Vad skall man göra? Har varit i kontakt med DHL och det enda de visste var att paketet aldrig dykt upp på utlämningsstället.. bara en etikett typ.... Så nu undrar man ju vart som hänt på vägen. Första och sista gången jag skickar med dem...
Jag har fått ytterligare svar från DHL om mitt paket.. men inget vettigt direkt.. de letar också.. och jag har fått ett nytt sökningsnummer då det gamla inte går att söka på längre..