Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2010-12-07 17:52:15 följande:
    Jag har sålt en jacka till en person som totalt vägrar att höra av sig. Så om jag lämnar neg omdöme sista dagen för att slippa ett hämndomdöme, är jag omogen då? Obestämd
    Varför skall du vänta med det? Bättre du lämnar omdöme nu och riskerar och få ett hämndomdöme.. du kan alltid kommentera det.. (eller hur)

Jo jag tycker det är löjligt..
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat

Okej om vi ser det så här istället. Jag säljer en vara och får in pengarna direkt, skickar varan. Lämnar mitt omdöme om snabb betalning med mera.. trevlig köpare... självklart blir jag ju asförbannad om jag får ett negativt omdöme tillbaka efter 60 dagar (nästan två månader). På två månader kan man ju lösa affärer med mera enkelt. Är det något som inte stämmer.. jag menar om du inte har fått betalt för något så skickar du det ju inte heller.

• piiiinkcat
    Xgirl83 skrev 2010-12-07 18:22:48 följande:
    Ett hämdomdöme har förstört rätt mycket för mig, det är inte "bara" att kommentera så är allt bra.
    Fast när du lämnar ett Negativt omdöme gör du kanske inte det utan att kontakta personen i fråga eller hur? Då har du antagligen en jäkligt bra anledning till varför du ger ett negativt omdöme... själva poängen med att lämna omdömen är ju att man skall beskriva hur det hela gått till. Sen om varan inte är det man väntat sig så skall man få pengarna tillbaka (eller fraktkostnaden). Väntar man 60 dagar med att lämna ett neg bara för att slippa negativt så har ju den tiden gått ut för llänge sedna.. 14 dagar säger Tradera.. är itne affären löst då så kan du lämna negativt.
  • piiiinkcat

Humm, förr så gick det ju tydligen tillåtet att skriva en annan fraktkostnad. Och ta mellanpengen i fickan.. men det var väl många som utnyttjade det här och tjänade kosing på det.. Tänker på de som sålde massa DVD-filmer för 1 kr styck och sen tog en frakt/emballagekostnad på 130 kr för att sedan skicka för 12 kr med A-post

• piiiinkcat

men vad menar de med fint skick då... i mina öron låter det snarare som i halvokej skick, det står ju inte i bra skick.. eller nyskick.. hur såg den ut på bilden.. bilderna säger ju oftast mer än vad orden gör...

• piiiinkcat

Yess, fått både bilbarnstolen och läragåstolen såld nu.. på bara några dagar. Skönt!

• piiiinkcat
    h80 skrev 2010-12-08 15:00:00 följande:
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_12...
    Ah, nä det var ju ingen bra bild.. är ju tagen med blixt så då blir det ju svårt att se. Tycker du kan kräva tillbaka en 100 i alla fall. Reflexer är ju viktiga!
  • piiiinkcat
    kalmar brud skrev 2010-12-08 17:14:08 följande:
    Det som inte ska hända har hänt...
    SHIT!!! Jag har råkat skicka fel paket till två köpare... Dom har alltså fått varandras paket... Jag skickade dom med schenker... Den ena har hämtat ut det men den andra har inte hämtat ut sitt och jag har både ringt och jag har skickat mail...

Det lättast är ju om dom skickar med posten så betalar jag självklart frakten till dom... Den som har hämtat ut sitt paket går med på att skicka det, men då är hon ju osäker på om den andra kommer att skicka...

Hur ska jag annars göra??? Ska hon skicka det till mig så skickar jag rätt till henne när jag fått ordning på det?
    Hur lyckas man med det?
  • piiiinkcat

Jag skickade en åkpåse med DHL och den har tydligen inte dykt upp ännu... och då är det 17 dagar sedan den skickades. Vad skall man göra? Har varit i kontakt med DHL och det enda de visste var att paketet aldrig dykt upp på utlämningsstället.. bara en etikett typ.... Så nu undrar man ju vart som hänt på vägen. Första och sista gången jag skickar med dem...

• piiiinkcat

Jag har fått ytterligare svar från DHL om mitt paket.. men inget vettigt direkt.. de letar också.. och jag har fått ett nytt sökningsnummer då det gamla inte går att söka på längre..

Svar på tråden Traderatråden nr 16