Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-08-13 13:35:45 följande:
    Ja det är ju synd bara att man precis lagt ut vinteroverallen och missade erbjudandet... Funderar iofs på att sälja ett Odd Molly plagg, så man kanske ska passa på nu då.
    Jag ska lätta ut flera Odd Molly
  • Medusan

Försöker hitta POP-tråden men lyckas inte, någon som har länk? Behöver hjälp med att ta reda på vad det är för jacktyp jag har här som jag ska sälja.

• Medusan
    amomentlikethis skrev 2010-08-13 13:57:54 följande:
    Hej allihopa!

Ett bra tag sedan jag skrev i tråden men har inte sålt på länge men har ett gäng aktioner som måste ut nu.

Tänkte fråga ifall det är bäst att köra med högre utrop eller vågar man lägga 1 kr?
    Det som ska ut är kläder i stl 86/92, kameleon, villervalla, kik kid, pop m.fl.
    Sedan skor i stl 22-23, converse, kavat, gummistövlar och fodrade kängor.
    även ett par vuxenconverse.
    pop stl 86 i vinterbyxor, går det nu?

Såg att man kan lägga ut 3 gratisaktioner om man anmäler sig, så jag slänger väl ut alla imorgon då

Sedan, vad är det för provision tradera tar numera, har dom höjt mer sen i våras?
    Tradera har alltid tagit ut provision men dom har höjt den ytterligare för ett tag sedan:

Försäljningsprovision 

Försäljningspris Provision 1-3 kr Gratis 4-200 kr 3 kr + 7,5% av försäljningspriset 201-1000 kr 18 kr + 4% på del av försäljningspriset som överstiger 200 kr 1001-3499 kr 50 kr + 2% på del av försäljningspriset som överstiger 1000 kr 3500 kr och uppåt 100 kr
  • Medusan
    star67 skrev 2010-08-13 14:01:32 följande:
    hur är läget på tradera nu om man lägger några nya plagg??
    Beror nog väldigt mycket på vad det är, jag upplever det dock som att det går bra men jag säljer i princip bara märkeskläder och vinterkläder just nu.
  • Medusan
    StaffenAssar skrev 2010-08-20 14:26:20 följande:
    Nä, klart man vill ha billigast möjliga
    Min reima overall stl 98 går iaf ner i en dhl kartong stl M så då blir det "bara" 52 kr, men stl 110 kanske inte går ner i en sådan förstås, och då blir det ju dyrt...
    Jag brukar pressa ner overaller i S-kartongen, har skickat 2 overaller i storlek 110 i en M så det är inga problem. Min hemlighet är att jag sitter på paketen och sen är snabbt framme med tejp så att luften inte hinner åka ut

Vill man ha helt luftfritt kan man köra med dammsugaren

Dessutom använder jag alltid rabattmärken och det kostar aldrig merän 35 kr att skicka upp till 1 kg skrymmande i hela norden *tipsar*.
  • Medusan

Kanske ska förtydliga att jag inte sitter på själva Dhl paketet utan på påsarna som jag packar plaggen i inuti paketet för att göra dem så små som möjligt.

• Medusan

Jag brukar vara jättesnabb på att skicka jag med men har inte heller topp på den stapeln. Fast det skiter jag i, vad spelar det för roll egentligen? Vissa blir aldrig nöjda och sen så blir det väl försenat pga. posten många gånger med skulle jag tro vilket går ut över säljaren i vissa fall, sen när man skickar med schenker kan det ju ta en hel evighet innan paket kommer fram och en del verkar inte veta det.

Inget att bry sig om tycker jag

• Medusan

Tänkte precis varna för MOLO bedrägeri men såg att ni redan skriver om det, jag har anmält men gör det ni med.

• Medusan
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-08-25 20:27:17 följande:

Jaha ja, det var någon som tog "Köp nu"
    www.tradera.com/Molo-Overall-Storlek-86-Rainb...

Dom flesta är redan tagna på köp nu, hoppas de inte hinner betala innan de inser att det är bedrägeri. Jag har setat och mailat sådana som lagt bud på sånt här förut för att varna. Har även tagit köp nu själv och lagt neg. direkt för att varna folk, tradera tar bort det hämndomdöme man ev. får då. Jag har dock ingen lust att göra det igen då jag blev "hotad" sist jag gjorde det (av säljaren alltså).
Svar på tråden Traderatråden nr 16