Liten latte skrev 2012-03-20 09:59:05 följande:
Behöver råd av er!
Jag har fått negativt omdöme av en säljare..och vet inte hur jag ska göra.. Den hade automatisk vinnarmail, och jag betalade vinstsumman och frakten som stod i det. 28+48 kr, betalade 2 dagar efter att jag vunnit.
Hörde inget på ett par dagar men tröjan kom och såg ok ut...dock lite mer använd än vad som stod i annonsen..
I allafall, fick sen ett otrevligt mail om att jag minsann fick betala 12 kr extra i frakt, för det hade gått på 60 kr.
Jag svarade inte direkt, och sen dan efter hade fått negativt omdöme där det stod att jag inte betalade för mig och var oseriös och dum i huvet..
Förtjänar jag det? Jag tycker att säljaren kunde hört av sig innan den skickade paketet iaf. För det tog ju som sagt ett par dagar innan jag betalade. Eftersom jag vann tröjan så billigt så förstår jag om säljaren är missnöjd, vinsten blev ju inte så stor..
Har inte mailat säljaren, tycker det kändes lite obehagligt och vill inte ha mer kontakt.. Men borde jag det för att få försöka få den att ta tillbaka det dåliga omdömet? Går det ens att göra så?
Nej du förtjänar det såklart inte och om hon är det minsta seriös så borde hon inse att hon ska ta bort det omdömet. Maila henne och förklara reglerna så att hon förstår att du inte gjort något fel.
Hennes agerande är så oseriöst och korkat att jag tycker att hon borde få ett negativt omdöme tillbaka. Jag hade satt ett negativt omdöme på henne och sen bara låtit det vara för att andra ska få se vilken oseriös säljare hon är.