Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Traderatråden nr 16

backi2008 skrev 2012-03-18 22:03:53 följande:
    Medusan- vilka rabattmärken är det? Trodde det bara fanns en sort, köper alltid 6 kr märken men ditt alt låter väldigt bra
    Här kan du se vilka som är "bästa sorten":

www.andersserier.se/rabattmarken.html
  • Medusan
    Liten latte skrev 2012-03-20 09:59:05 följande:
    Behöver råd av er!

Jag har fått negativt omdöme av en säljare..och vet inte hur jag ska göra.. Den hade automatisk vinnarmail, och jag betalade vinstsumman och frakten som stod i det. 28+48 kr, betalade 2 dagar efter att jag vunnit.

Hörde inget på ett par dagar men tröjan kom och såg ok ut...dock lite mer använd än vad som stod i annonsen..
    I allafall, fick sen ett otrevligt mail om att jag minsann fick betala 12 kr extra i frakt, för det hade gått på 60 kr.
    Jag svarade inte direkt, och sen dan efter hade fått negativt omdöme där det stod att jag inte betalade för mig och var oseriös och dum i huvet..

Förtjänar jag det? Jag tycker att säljaren kunde hört av sig innan den skickade paketet iaf. För det tog ju som sagt ett par dagar innan jag betalade. Eftersom jag vann tröjan så billigt så förstår jag om säljaren är missnöjd, vinsten blev ju inte så stor..

Har inte mailat säljaren, tycker det kändes lite obehagligt och vill inte ha mer kontakt.. Men borde jag det för att få försöka få den att ta tillbaka det dåliga omdömet?   Går det ens att göra så? 
    Nej du förtjänar det såklart inte och om hon är det minsta seriös så borde hon inse att hon ska ta bort det omdömet. Maila henne och förklara reglerna så att hon förstår att du inte gjort något fel.

Hennes agerande är så oseriöst och korkat att jag tycker att hon borde få ett negativt omdöme tillbaka. Jag hade satt ett negativt omdöme på henne och sen bara låtit det vara för att andra ska få se vilken oseriös säljare hon är.
  • Medusan
    Liten latte skrev 2012-03-20 10:02:30 följande:
    Hur går det för er med försäljningar nu?

Jag funderar på att lägga ut lite damkläder, är det någon mening med det? Visserligen kostar det ju inget numera om man inte får det sålt...men det är ju lite jobb med det!  

Har massor av sommarkjolar och även en hel del jeans jag skulle kunna tänka mig att sälja.. Säljer det? 
    Jag har sålt rätt mycket damkläder och det brukar gå över förväntan bara det är någorlunda fina kläder. Skriv gärna ut midjemått (för många undrar över sånt). Ett annat tips är att sälja i paket eller set som matchar för att portot tenderar ofta att bli så dyrt när man säljer vuxenkläder och jag upplever att jag får mer betalt om köparen får ut mer för fraktkostnaden så att säga.
  • Medusan

Finns det någon rabattkod på tradera nu när det är påsk? Det brukar finnas vid påsken men jag har inte fått något mail om det

• Medusan
    Merde skrev 2012-04-09 16:53:58 följande:
    Max20kr är koden. Är giltig tom 15/4 på upp till 100 annonser.
    Tack, den funkar även på andra kategorier än barnkläder.
  • Medusan

50 % rabatt på provisionsavgiften för 10 auktioner:

! Mellan den 18/4 2012 och 6/5 2012 bjuder vi dig på 50% av provisionsavgiften på upp till 10 prylar. Kampanjkod: VARSTADA2012
    Vårstäda – töm garderoben och fyll plånboken! Mellan den 18/4 och 6/5 bjuder vi på 50% av provisionsavgiften på upp till 10 prylar. Med andra ord ett utmärkt tillfälle att sälja avlagda prylar på Tradera. Och kom ihåg - hos oss kostar det inget att prova!

Använd kampanjkoden: VARSTADA2012
  • Medusan
    Det svarta fåret skrev 2012-05-04 08:30:54 följande:
    Hej!
    Jag har inte sålt eller köpt på tradera på ett bra tag. Nu förra veckan så budade jag på enganska dyr grejsom jag vann. Fick ett mail från säljaren att han sålde den åt en kompis så sätt in pengar i hans namn på detta kontot så skickar när han ser dem. Jag blev lite skeptisk mot detta och föreslog blocketpaketet (schenker) så jag kan betala när jag hämtar ut paktetet men det var för krångligt (skulle skickats med dhl). Är jag nojig som får en dålig känsla eller är det lite konstigt? Säljaren har inte ens ett riktigt telnr så det känns oseriöst.  Vad tror ni kunniga? Hur hade ni gjort?
    Det känns inte ok, jag hade velat ha mer bevis på att allt var i sin ordning i det läget.
  • Medusan
    Skabetti skrev 2012-05-14 21:13:46 följande:
    Jag har ett litet bekymmer. Sålde en film för över 3veckor sen! Köparen skriver att hen har fått krångel med bankdosan. Jag vill ju inte vara en surkärring men mailade henne för att höra hur det gick med dosan efter ett par dagar. Hen skrev att hen tänkt maila mig, att hen fortfarande har problem med dosan. Hur lång tid ger man köpare innan 1. Affären avbryts?? 2. Negativt omdöme ges? Har nu sista lasset med filmer. (säljer många med utropspris 1kr, så man kan buda på flera och så slår jag samman frakten) det står inget om betalning inom tre dagar i mina annonser, jag är inte "petig" av mig men.. 3veckor?! Hur gör man då? Väntar hur länge som helst? Hur gör ni?
    Jag ger ett par påminnelser och i sista skriver jag att jag tyvärr blir tvungen att sätta negativt och lägga ut varan igen om pengar inte kommit in innan ett visst datum. Det är ju upp till köparen att lösa det liksom.
  • Medusan
    zika skrev 2012-05-15 18:45:55 följande:
    Är det bara jag som är löjlig eller vågar man bjuda på en auktion där fraktkostnaden är 1111kr och säljaren inte kommenterat det alls. Antagligen är det väl tänkt att hon/han ska kolla exakt frakkostnad efter auktionsslut av någon anledning men jag tänker att vinner jag en sån auktion så har jag ju godkänt en fraktkostnad på 1111kr....

Hur tänker ni om detta? Säljaren i detta fallet har inte mer än 80 omdömen totalt. Alla postivia dock men ändå 
    Jag brukar maila och fråga om jag känner mig osäker. Om en person har en massa bra omdömen brukar jag dock förutsätta att det inte är något fuffens.
  • Medusan
    Fins Mamma skrev 2012-05-17 14:11:05 följande:
    Jag förstår mig inte på nya prislistan (har intet sålt på över 1 år!) Måste jag betala 3 kronor i provisin om jag säljer ngåot för 1 krona? har ett gäng böcker jag tänkte lägga ut....
    Jo det verkar ju som att man får betalt 3 kr om man säljer för 1 kr. Helt sjukt, men så tolkar jag det iaf.
Svar på tråden Traderatråden nr 16