• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Ns mamma

Väntarolängtar: nä det var villervalla men det var några månader sedan..

• Jessika82

Så om man har bra bilder bra överskrift så går det att sälja. Ska man sälja klädpaket eller enstaka plagg?

• Luktärten
    Jessika82 skrev 2011-10-08 09:02:15 följande:
    Så om man har bra bilder bra överskrift så går det att sälja. Ska man sälja klädpaket eller enstaka plagg?
    Jag skulle säga: Det beror på vad man ska sälja. Populära märkeskläder går bra var för sig. Lindex kan i vissa fall också gå förvånandsvärt bra.

Matchande set är populärt. Tex leggings med tunika, byxa med tröja osv. Eller hela tröjpaket, byxpaket med liknande stil på kläderna. Likaså att skicket på kläderna är ungefär det samma. Ingen tröja i nyskick med lappade byxor.

Har själv aldrig testat stora paket, men sett att många går bra. Ofta finns någon "lockvara" med i paketet.

När du lägger ihop paket väg så att det inte precis går över en portogräns. Alltså så mycket kläder som möjligt för så lite porto som möjligt. Gör man stora paket är Schenker bra.

Sen så klart bra och många bilder så man ser ordentligt vad som ingår. Det värsta jag vet är en halvsuddig bild med en hög kläder. Uttnyttja alla fem gratisbilder du får.
  • Jessika82

Tack för alla bra råd. Ska börja börja ta kort på kläderna. En fråga till ska jag lägga ut så Mycket som möjligt eller ett märke itaget?

• AochJsMamma

Har avslut på en sak idag o det går väl sådär... har en Pro som ska ut ikväll tänkte jag men blir lite osäker nu på om jag verkligen ska våga mig på 1 kr?? Hur gör ni?? Och vinterskor, har ni sålt tex Viking, Kavat Defender etc? Har det gått bra??

★Stolt mamma till Alexander 2008 & Julian 2011★
  • lillälva
    Jessika82 skrev 2011-10-08 09:02:15 följande:
    Jag har kört mest på klädpaket om det är "baskläder" mest för att jag inte orka packa 20 olika plagg i olika förpackningar. Dock me and i, villervalla och pop kör jag i set eller enskilt - brukar gå bra!

Sen tyvärr går barnkläder i små strl superdåligt! 56-62 går knappast alls och 68 -74 får man verkligen inte mkt för... iaf har det varit så nu i höst. Har haft flera pkt ute med i princip nya kläder och lågt utrop som inte ens fått nåt bud.  Pop är det enda som gått bra i små strl. 
  • Gul Katt

En säljare som har 4 omdömen, men varit medlem sen 2004...Vad tänker ni om en sån?

Har sett en jacka jag vill köpa. Men känner mig osäker på om jag vågar buda... Klart att alla är nya i början. Men har man varit medlem på Tradera i 7 år så borde man kunnat skaffa lite fler omdömen? 

• Luktärten
    Jessika82 skrev 2011-10-08 18:14:43 följande:
    Tack för alla bra råd. Ska börja börja ta kort på kläderna. En fråga till ska jag lägga ut så Mycket som möjligt eller ett märke itaget?
    Jag kör gärna många auktioner samtidigt.
  • Pixxi

Kastar ut lite nytt idag.

Ärtgröna velourbyxor, skulle ni lägga de på pojk eller flick?

Svar på tråden Traderatråden nr 16