• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MissEllie
    Gul Katt skrev 2011-11-20 15:43:38 följande:
    Ja, är det något som jag vill ha som börjar stiga i pris, då går jag in och läser på rätt bra!
    Handlar det om små belopp är jag inte lika noga...

Tycker det var bättre förut när det stod själva procenten direkt i annonsen, och inte betyget från staplarna som det gör nu. För stod det 87% så såg man ju direkt att det var nåt galet. Att det står 4,4 nu säger inte så mycket egentligen...Säljaren kan ju ha 100%, men fått lågt betyg på leveranstidsstapeln liksom, och det är ingen katastrof tycker jag.
    Jaha, det stod så tidigare. Det hade ju varit avsevärt mycket bättre och tidssparande. För precis, snittet säger ju inget.

Nej, det tycker inte jag heller är så farligt när det gäller leveranstid. Det kan man leva med.  
  • Luktärten
    star67 skrev 2011-11-20 18:15:29 följande:
    nej men undar finns någon kampanjkod???
    Mellan den 19-20 november får du 50 % rabatt på provisionen på upp till tio (10) prylar du lägger upp. Uppge kampanjkoden ”NOVEMBERREA” på säljsidan när du listar dina objekt och tjäna mer pengar än vanligt på din försäljning

Man ska kunna få en gratisannons också om man hittar julbocken på Traderas sida. Jag har inte lyckats, någon annan kanske har?
  • star67
    Luktärten skrev 2011-11-20 19:50:44 följande:
    Mellan den 19-20 november får du 50 % rabatt på provisionen på upp till tio (10) prylar du lägger upp. Uppge kampanjkoden ”NOVEMBERREA” på säljsidan när du listar dina objekt och tjäna mer pengar än vanligt på din försäljning

Man ska kunna få en gratisannons också om man hittar julbocken på Traderas sida. Jag har inte lyckats, någon annan kanske har?
    oj då jag har missat den, fick ni den via mail??
  • Luktärten
    star67 skrev 2011-11-20 21:56:41 följande:
    oj då jag har missat den, fick ni den via mail??
    Nej, läste av en slump i en blogg. Förövrigt så ger SALJIGEN en gratisauktion.

Har nu lyckats få ut 12 auktioner med julkläder och tomtekläder. Phuuu.
  • Novallie

En liten fråga sitter inte i den sitsen själv. Men på tanke på disskussionen innan.

Om det är en köpare som har dåliga omdömmen och flera negativa skulle ni få för er att vilja blocka denne innan annonsen gick ut? Om risk för att ni får många klagomål, ej betalar osv.

H född 091017
  • Luktärten
    Novallie skrev 2011-11-21 11:48:34 följande:
    En liten fråga sitter inte i den sitsen själv. Men på tanke på disskussionen innan.

Om det är en köpare som har dåliga omdömmen och flera negativa skulle ni få för er att vilja blocka denne innan annonsen gick ut? Om risk för att ni får många klagomål, ej betalar osv.
    Jad skulle helt enkelt inte orka hålla på och kolla omdömena på de som lägger bud hos mig, så för mig är svaret nej.
  • star67

jag sålde ett par strumpbyxor helt nya för 23 kr + 12 kr frakt, men dem var fel storlek, hur hade ni gjort?? jag skriv 74 men den var 62/68.

Svar på tråden Traderatråden nr 16