Annanym skrev 2011-02-26 10:42:52 följande:
Jag skulle nog kontakta Tradera och höra vad de rekommenderar ang. ev. lösenavgift - om den dyker upp. Förseningen på "en vecka" ligger nog /tyvärr/ inom toleranserna för vad man ska anses tåla - läste nämligen att man t ex är rekommenderad att vänta 14 dagar på betalning innan man vidtar några andra åtgärder än att mejla/ringa köparen och påminna...
För mig känns det på något sätt helt logiskt att det är avsändare som ska stå för sådant för jag som mottagare har ju gjor tmin bit när jag betalt porto. Det är ju avsändarens ansvar att se till att det sitter rätt porto på.
Ang. försening så är det inget jag hänger upp mig på alls men det skulle kännas riktigt bittert att ha betalt porto x 2 för mig som mottagare?
Mamma till Simon skrev 2011-02-26 14:53:01 följande:
det vet jag inte, men de kan ju inte dela ut ett paket och sedan kräva dej på pengar, du kanske inte ens vill ha paketet så de måste ju skicka ut räkningen först
Nej precis, jag har varit med om detta förut och då hämtade jag inte ut paketet därför att det inte kändes värt den extrakostnaden för något jag köpt för 30 kr.