-
Eller sälja böcker i paket så du får lite mer för dem?Fins Mamma skrev 2012-05-17 15:35:52 följande:jag meed, hade hoppats jag tolkade fel. well well, bara att lägga ut böckerna för 3 kronor styck då =/
-
Om man skickar med schenker, eller har rabattfrimärken så brukar jag själv uppleva att det lönar sig att sälja i paket. Det beror nog mycket på vilka böcker det är också förvisso.Fins Mamma skrev 2012-05-17 17:20:50 följande:fast då blir de dyrare i frakt, brukar gå bäst med en och en.... har sålt mycket böcker förr och märkt det...
-
Jag brukar ta tjock kartong som jag klipper ut i LP-stora bitar och lägger på varsin sida och tejpar några varv runt. Brukar hålla fint.SötnosJulia skrev 2012-05-20 21:45:28 följande:
Någon som har skickat LP-skivor? Vilket är bästa sättet?
-
Tror inte det, man tycker att det kunde vara någon morsdagskampanj eller något.Tensia skrev 2012-05-24 11:08:30 följande:finns det någon kampanj på tradera nu?
-
Schenker, DHL eller bussgods.Scruffy skrev 2012-09-25 08:35:55 följande:Behöver er hjälp. Jag skulle vilja skicka en tennisracket. Den har en längd på 75 cm. Vikten är ca 700 gram. Vad skickar jag den med? Verkar som om längden ställer till med problem.
-
Maila tradera och fråga om råd. Det är verkligen inte ok beteende och det bör den här personen få höra från tradera tycker jag. Sen ska du självklart ge negativt omdöme också där du försöker beskriva att man bör passa sig för att göra affärer med köparen.3småttingar skrev 2012-10-03 08:57:47 följande:Jag blir så galet ledsen! Och arg. Mest ledsen. En köpare betalade på torsdagen. Jag bekräftar att pengar kommit in.
På fredagen ringer köparen och vill prata eller något?!
Ringer igen på lördagen och undrar vart varan är? Dum som jag var så erbjöd jag mig att träffas så köparen slipper frakt, det skulle jag aldrig gjort, men man försöker ju vara snäll. Köparen svarar inte på mitt föreslagna tid.
På söndagen blev jag inkallad på jobb. Då har köparen tydligen mailat och undrat varför vi inte sågs på lördagen? Jag fick ju inget svar så jag åker ju inte och ställer mig där ifall köparen inte dyker upp. På kvällen ringer det igen, då hotar köparen med polisanmälning för jag förhalar och luras!
Herregud säger jag bara!!! Jag bad om kontonummer och satte tillbaka pengarna direkt för kände att det här kommer inte gå att lösa. Personen har liksom hört av sig och trakasserat mig varje dag och det har inte ens gått en halv vecka.
Självklart kom idag ett negativt omdöme. Mitt första på 6 år! Blir galen!!! Vad gör man?!
-
Eller så låter man det bara vara. Visst är det irriterande men jag skiter hellre i det än att tvinga någon att sälja något till mig. Skulle ju inte kännas kul för någon liksom. Hade satt negativt omdöme och eventuellt hört av mig till tradera som jag skulle be "läxa upp" henne lite så att hon lär sig till nästa gång.
-
50 % rabatt när du säljer
Våren är här och det är hög tid att rensa ut och sälja av prylarna du inte längre använder. Med kampanjkoden SPRINGCLEAN2013 får du 50% rabatt på provisionsavgiften på upp till 5 annonser! Erbjudandet gäller mellan den 10/4 och 19/5 2013. -
Texten är från Tradera alltsåMedusan skrev 2013-04-10 15:27:06 följande:50 % rabatt när du säljer
Våren är här och det är hög tid att rensa ut och sälja av prylarna du inte längre använder. Med kampanjkoden SPRINGCLEAN2013 får du 50% rabatt på provisionsavgiften på upp till 5 annonser! Erbjudandet gäller mellan den 10/4 och 19/5 2013. -
Det har varit strul till och från idag, står till och med om det i Aftonbladet:
www.aftonbladet.se/nyheter/article16598340.ab