Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Traderatråden nr 16

Grizabella skrev 2012-03-12 14:50:00 följande:
    Hur gör man med frakten, i annonsen stod 45 kronor, det har jag betalt in, idag när säljaren skickade paketet vill hon ha 40 kronor till då hon säger att frakten går på 85 istället för 45 kronor, nästan dubbelt så mycket
    Den frakt som anges i auktionen är den som gäller. Jag hade inte betalt mer frakt. Hade förklarat reglerna och beklagat att hon fick stå för det men det är så det funkar.
  • Medusan
    MejaKiZnic skrev 2012-03-12 07:37:28 följande:
    Vad tyst det var här :) har lagt ut nya auktioner för 1 krona främst mkt Molo. Ska bli spännande att se hur det går, hur går de för er? :)
    Jag tycker att det går ganska bra. Säljer själv vuxenkläder just nu.
  • Medusan
    happy 78 skrev 2012-03-12 14:57:28 följande:
    Hur paketerar ni? Funderar på att köpa mailingbags. Vilken storlek ska man ha till barnkläder. Typ ett eller två plagg i?
    Då räcker det nog med en av de mindre påsarna, i alla fall om det handlar om små storlekar eller bodys och tröjor.
  • Medusan
    Grizabella skrev 2012-03-12 19:24:27 följande:
    Tänkte det, hon har redan skickat paketet säger hon, avvaktar tills jag får det och svarar då, 85 kronor i frakt är lite skillnad mot 45 som det står i annonsen, förstår inte heller hur paketet kan väga över 2 kg som det gör om man betalar 85 kronor i frakt
    Det kostar 84 kr att skicka upp till 2 kg skrymmande. Väger det över 2 kg går det som paket och kostar då minst 150 kr.

Hur som helst så har du inga skyldigheter att betala mer.
  • Medusan
    MissNora skrev 2012-03-12 19:31:37 följande:
    Jag har en känsla av att många saltar frakten ibland för att få mer pengar.

Senast igår såg jag en annons med Bamse-saker. Sålde själv en liknande i mindre storlek och frakten blev 24kr. Här blev den 48kr...
    Jag brukar maila om det handlar om mer än 10 kr och på ett snällt sätt fråga varför jag betalt mer i  porto än vad det kostade och att jag skulle uppskatta om pengarna sätts tillbaka på mitt konto. Brukar få tillbaka pengar i 9 av 10 fall.
  • Medusan
    Lilaa skrev 2012-03-12 21:35:51 följande:
    Nån som kan svara på min fråga? Jag har spanat in några plagg från Ed Hardy på tradera men hur vet man att de är äkta? De är ju ganska dyra? nån med tips.
    Jag brukar ta förgivet att i princip allt av sådana märken är fake.
  • Medusan
    ami skrev 2012-03-17 18:56:33 följande:
    Funkar koden ovan om man använder Prolistern? Var isf ska man skriva in den?
    Nej man måste lägga in varje auktion manuellt.
  • Medusan
    Madelene 010 skrev 2012-03-18 13:24:18 följande:
    Är det någon som har koll på det här med rabattfrimärken och valörlösafrimärken? Enligt vissa ska man använda 5 rabatt/valörlösa (vet inte om det är samma sak) enligt posten ska man ha 8 upp till 1000g. Blir knas Förvånad.
    Jag använder alltid rabattfrimärken av den "bästa sorten" och med dessa kan man skicka upp till 1 kg skrymmande inom hela norden för 5 frimärken.

Det är dock inte alla rabattmärken som gäller på det sättet så det gäller att köpa rätt sort.
  • Medusan
    ami skrev 2012-03-17 19:23:21 följande:
    Ok. Vad synd. Använder Prolistern för första ggr. Erfarenheter? Brukar dt funka bra? Jag skulle svimma om alla auktioner jag nu sparat skulle försvinna när man ska ladda upp dom :/
    Jag använder aldrig prolistern så jag kan tyvärr inte svara på den frågan. Vet att många är nöjda men att det rätt ofta blir lite struligt med bilder och så vad jag förstått.
Svar på tråden Traderatråden nr 16