• Yosa

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-09-26 19:52:15 följande:

nope enligt lag så behöver man inte kvitto vid reklamation,men du måste kunna styrka att varan är köpt i den butiken, kontoutdrag kan räcka.
    men med lindex är det ju inga problem då det är deras eget märke och det står lindex i jackan

Tack snälla för era ord.....ja Lindex är det ju står ju Ljndex FIX i den men vilken Lindexaffär det är vet jag ju inte och inte hur länge sen.

vad säger man då när man kommer till Lindex?
    Att jag vill reklamera dragkedjan? men att jag inte har kvitto ...då jag fick jackan av en vänninna?
  • Yosa

Suns ju i övrigt att dne inte är ny då den blivit lite sliten på andra ställen så dn är säkert använd en säsong redan....men ni hade åkt till Lindex ändå?

• Yosa
    maggan75 skrev 2010-09-26 20:03:56 följande:
    Du behöver bara säga att du vill reklammera men inte har kvittot kvar
    Jag kan ju inte heller svara på NÄR den köptes. Antar att dne är använd minst en säsong men om den är köpt 09 eller 08 eller när vet jag ju inte
  • Yosa
    Smultronhjärta skrev 2010-09-26 20:05:48 följande:
    Du vill reklamera pga dragkedjans dåliga hållbarhet. Jag vet inte hur jackan ser ut i skicket i övrigt-ser den lite använd ut så hävda att en dragkedja ska tåla mer än så. Säg att jackan är använd av ett barn,ditt barn- inte att du har fått det/köpt den/ärvt den etc.
    okey så gör jag. Säger inget om att jag köpt den begagnat. Men jag kna ju inte svara på vilket år/kollektion den kommer från. Hur gör jag om de frågar när jag köpte den?
  • Yosa
    maggan75 skrev 2010-09-26 20:08:03 följande:
    Det tror jag inte du behöver veta  heller och frågar du kan du ju säga att du fått den av en släkting
    okey...att jag vill reklammera dragkedjan och om de undrar säger jag att dottern fick den av mormor förra vintern (sen vet ju inte vi om hon köpt den förra vintern eller året innan och hållt på den)
  • Yosa

Så gör jag...åker dit imorgon och skriver sen här hur det gick

• Yosa
    Lejån skrev 2010-09-26 20:13:16 följande:
    Vilken färg är det på jackan? Tänkte så kanske vi kan svara på vilken årsmodell det är också.

Vi reklamerade en vinterjacka förra vintern av precis samma anledning, att dragkedjan delade sig. Skittråkigt då det är en bra jacka annars.
    Vad hände när du reklammerade?? Fick du ny jacka eller pengar? Tillgodokvitto? Jag tar gärna pengar eller tilllgodokvitto så kan jag byta till större storlek oxå
  • Yosa
    maggan75 skrev 2010-09-26 20:21:13 följande:
    Ja den måste vara äldre ...
    neej hur gör jag då? kan jag inte åka till Lindex med den då?
Svar på tråden Traderatråden nr 16