Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

AnnelieTyresö skrev 2010-07-20 01:38:26 följande:
    Irriterande att Tradera har stängt nu inatt..
     då var det därför man inte kommer in på sidan nu
  • aLttjolajban

Nu fungerar T igen Glad
    Gisses vad folk tar köp nu 3 st sålda på köp nu. Bäst att lägga ut de sista sakerna nu när T börjar gå bra igen

ominte skrev 2010-07-19 22:04:09 följande:
    Måste säga att jag blir galen på alla som lägger ut sommarkläder utan något köp-nu-pris och/eller långa avslut. Vad är vitsen med att vänta tills vädret vänder?Sommaren är kort i det här landet. JAg har skippat att lägga inflera på min minneslistasomgår uti slutet på juli. Jagvill ha  somamrkläder NU, inte i augusti!
    Samma här. Oftast finns det aldrig köp nu och 2 veckor vill man inte vänta.
    Köp nu lockar ju rätt många köpare
  • aLttjolajban
    HardcoreHunny skrev 2010-07-20 21:47:39 följande:
    Nu e det en flock nya auktioner på G upp! :-P

Men då e frågan, hur många aktiva kan man ha för att folk ska orka titt på dem?!
    Vad tycker ni är lagom?!

39st uppe för stunden & jag har ca 250-300st till att lägga upp....

www.tradera.com/auktioner/cruizr
    Jag brkar köra max 30 st. Själv tröttnar jag kolla säljares aktioner om de har fler än hundra aktioner te
  • aLttjolajban
    Oo v oO skrev 2010-07-21 20:44:46 följande:
    Dagens Bedragare på Tradera:

NinaL60

Samma person som de senaste veckornas bedrägerier då det följer exakt samma mönster:
     Då under användarnamnen:

CamillaAndersson45

SweetGirlz60 

Ninahansson59

Bertil.Jönsson

NilsÅsa

ErikaL63

SandraA1988

SandraPer

Tina1957

Lisaanderssons

hero_7

IThuset

Nelto_

RebeccaA69

Finns många skojare som köper/säljer mobiler . har sett en som hade många kontot och sålde samma mobil flera gånger om med olika namn och städer. Samma bild och som tr var blev han avstängd

WEEEE vad bra T går Glad. Det går ju 100 gånger bättre än väntat
  • aLttjolajban
    star67 skrev 2010-07-22 14:02:23 följande:
    den där säljare som jag köpte mobilen av som tog 120 för frakt, 101 för paket rekomenderat och 19 kr för emballage.  min paket vägde 348 g han vägrade skicka med schenker eller dhl.

jag vet inte vad han menade 19 kr för emballage för att mobilen var i sin original kartong slog in med  presentpapper från coop forum som man brukar ta helt gratis.

vad hade ni gjort
    jag hade skrivit att säljaren tog 19 kr för omslagpapper som är gratis och dragit ner portokostnads omdömmet
  • aLttjolajban

Oj vad folk budar på T
    Imorgon och på lördag har jag avslut på mina auktioner

Mycket fint finns det på T så nu börjar minneslistan bli lång igen Skrattande

• aLttjolajban
    aglili skrev 2010-07-22 23:58:10 följande:
    Sålde precis en pop för 299. Helt ok för det var inte den senaste modellen.
    aglili skrev 2010-07-22 23:59:16 följande:
    Har precis haft avslut. Sålde 13/14. Nöjd!
    Grattis

Idag börjar mina avslut och resten går ut imorrn. har fått bd på nästan allt.
    Jag funderar på att lägga ut det sista i helgen
  • aLttjolajban

Här var det lugnt

Passar på och puffar för mina avslut (maskrosdesign)

• aLttjolajban
    Aprikos skrev 2010-07-23 19:22:42 följande:
    Jag hade ett KÖPNU-köp för fyra dagar sedan. Jag hade skrivit att jag ville ha betalt inom 3 bankdagar, och det har det gått nu, utan vare sig betalning eller mail. Jag har aldrig varit med om att nån inte betalar/hör av sig, vad gör man nu, liksom? Jag skickade ett trevligt påminnelsemail, men sen då? Känns ju surt attt betala traderas avgift för inget, hon köpte ändå för 600, så lite blir det ju. Nästa steg är väl kanske att ringa henne, men det känns lite dumt. Brukar ni ringa dom som inte betalar?
    De väntar nog in lönen.

WEEEE vad avslten gick braGlad. Hoppas era auktioner går bra. Nu har jag lagt ut lite mer auktioner.Lika bra att passa på när T går som bästGlad
Svar på tråden Traderatråden nr 16