Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Underbara ungar skrev 2010-09-24 14:26:26 följande:
    Vad tror ni om försäljningsvärdet på POP och mamalicious mammabyxor??
    Jag tycker att det gick riktigt trögt att sälja mammakläder.
  • aLttjolajban
    amomentlikethis skrev 2010-09-26 23:51:22 följande:
    Jahopp, nu kommer jag säkerligen få mitt första negativa helt oskyldigt från min sida

Sålde en popjacka på köp nu i början på månaden och hon betalade och jag skickade.
    Såg sedan 2 dagar senare att hon satt ut jackan på aktion och skrev om det här, då hon ljög om jackans skick.
    Nu ikväll skickade hon mail om att hon inte fått någon jacka och så här lång tid ska det inte ta bla bla bla...

Skrev då tillbaka att hon bevisligen fått jackan så hon själv haft ute den på aktion och länkade även till aktionen för att visa henne att jag mycket väl visste om det.

Så nu lär jag väl få mitt första negativa då hon inte lagt omdöme på mig än, och inte heller jag på henne och hin blir väl sur för att jag inte låter mig luras.

Så jag varnar er för piggy_0703 som försöker luras!! Hon är numera blockad hos mig och skynda er att göra det så hon inte kan lura fler!
    Fy vad ruttet gjort av henne
    HonSomVet skrev 2010-09-27 12:08:59 följande:
    Jag byter snart bank. VARJE VARJE GÅNG de sista tio dagarna innan månadsskiftet faller internetbanken ihop!

Helt jävla värdelöst för en bank som Nordea! Jag skäms å deras vägnar.
    många tycker den banken är dålig
  • aLttjolajban

Vet nån vad DUNNIS döskallefilt kostade ny? röd med svarta döskallar?
    Och vad kan man ta för "m & i" toppar i stl 122/128?

• aLttjolajban
    Mini Pantern skrev 2010-09-29 09:19:41 följande:
    Nu blir jag supernervös.

Jag har en skinnjacka ute som högste budgivaren är en med noll i omdöme. De två hon har är ett negativt Huga, blir det problem måntro? Visserligen går den ut den 3:de men man vet ju aldrig....
    Bara att du  spärrar budgivaren.

Här har jag en dansk köpare som krånglar. Första gången som en "utländsk" köpare krånglar med betalningen
  • aLttjolajban
    Lirpa09 skrev 2010-10-06 08:06:06 följande:
    Är på jakt efter ett skydd till min mobil (fått en ny med Toushscreen ). Vad söker man på då? Några tips?
    Sök på mobilens namn ex  x10 mini då kommer det upp tillbehör
  • aLttjolajban

Puffar lite för mina auktioner som går ut imorgon
    maskrosdesign heter jag på T

annat82 skrev 2010-10-06 09:48:32 följande:
    Hade sån tur med förra omgången auktioner, alla ca 40 hade betalt inom 3 dagar.

Nu har jag 6 personer som inte betalat på drygt en vecka  Tycker det är så tråkigt att tjata om betalning. Som köpare så borde man ju ha koll på att man har bud på auktioner.
    Kan bara hålla med. Trots att det står att tradera skickar ut automatiskt vinnarmail så läser inte budgivarna det så ofta. Sen så verkar inte köparna läsa hela mailet från T heller. Vet inte om det av slöhet som folk inte kan eller vill läsa.

Själv påminner jag bara 2 gånger sen blir det neg omdömme.Man vet ju vad man budar på och om man har vunnit en auktion
  • aLttjolajban
    LitenIsa skrev 2010-10-06 12:49:35 följande:
    Nu blev jag lite putt. Vann en auktion för 2 dagar sedan, betalade så fort jag får vinnarmailet och nu mailat säljaren att hon ej kan skicka innan den 18 oktför hon åkte till spanien idag...

Jag som ville ha hem dotterns kläder snabbt då jag hade tänkt använda byxorna i setet på hennes dagisfotografering nästa vecka... Får se om det dyker upp några kläder efter den 18 eller om hon blåste mig och bara ville ha extra reskassa...

Irriterande då jag själv alltid är så noga med att skicka iväg så fort jag får pengarna, allt för att behaga köparen .
    Riktigt dåligt gjort. Säljaren hinner väll förbi en brevlåda kan man tycka.
    Hon vill väll använda pengarna under semsetern...
    Bara att du skriver i omdömmet  hur säljaren gjorde.
  • aLttjolajban
    Prodin skrev 2010-10-06 12:13:31 följande:
    FAN!
    Min traderakarriär kommer bli KORT!!!

Sålde en skitfin Ralp Lauren tröja på köp nu igår. Skulle kolla frakt idag och höra av mig. I morse nær jag skulle packa den ser jag att den släppt i en söm i ett hörn. Fan. Mejlade köparen med bilder och beklagade som tusan, och sa att h*n gärna får den men får betala frakten bara (det är förmodligen busenkelt att fixa med nål och tråd), men jag har inte fårr något svar.
    Det blir säkert ett negativt omdöme, och jag är purfärsk så jag har bara tre omdömen hittills. Det är svårt att sälja redan nu... Fanfanfan!

Sen sålde jag för en vecka sedan ett oanvänt fleeceset från Cubus för fantastiska 1kr plus frakt. Men jag har inte hört något från köparen, och inte fått några pengar än. Det står tre dagar i vinnarmejlet.

De som jag har köpt av har fått betalt samma dag som jag fått konotuppgifter. Jag har gett positiva omdömen med en gång jag fått varorna, men jag har inte fått några omdömen tillbaka (mer än tre då...).

Jag vill liksom bara rensa garderoberna och låta nån annan få glädje av fina barnkläder till lite pengar, istället för att slänga. Tar 1 kr utrop för allt, lägsta frakt och ingen emballageavgift eller dyl. Det är helt klart inte värt The Effort!

Blä! Nu ska jag tröstshoppa i stället!!
    Hur mycket sålde du tröjan för? Om sömmen har släppt några cm så kan du dra av lite på budet ocm köparen vill det
  • aLttjolajban
    ominte skrev 2010-10-06 12:58:19 följande:
    Shit vad dåligt. Det var duktigt länge hon tänkte vara borta också. VArför skriver inte folk ut sån i auktioner? Puckon
    rikspucko kan man tycka
    Hoppas hon inte gör så mot många köpare.Om man nu ska iväg så kan man skriva det i auktionen. Oftast vill man ju ha sin vunna vara snabbt
Svar på tråden Traderatråden nr 16