• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • aLttjolajban
    Väntarochlängtar skrev 2010-07-08 12:21:00 följande:
    Hur går era auktioner på Tradera nu? Funderar på att slänga ut några....
    Jag har bara en auktion ute.
    Resten läggs in i augusti eller runt lön i juli
  • BetongMorsa

En fråga bara, om man lägger sitt maxbud på något som aldrig e budat på, går budningsbetjänten in då o bara lägger utropspris eller syns maxbudet direkt?
    tänkte lägga sista minuten men ifall nån annan sitter samtidigt o budar tänte jag, vill inte förlora på mållinjen ;)

Tilda 050930 Nike 070828 Dante 100521
  • Mamma till Simon
    BetongMorsa skrev 2010-07-08 12:59:59 följande:
    En fråga bara, om man lägger sitt maxbud på något som aldrig e budat på, går budningsbetjänten in då o bara lägger utropspris eller syns maxbudet direkt?
    tänkte lägga sista minuten men ifall nån annan sitter samtidigt o budar tänte jag, vill inte förlora på mållinjen ;)
    maxbudet syns inte direkt utan det sköter budningsbetjänten
    Simon-Ludvig-Molly
  • 7småtroll
    aglili skrev 2010-07-08 09:34:07 följande:
    Men fint skick tycker jag innebär att det kan synas att de tär använt och tvättat men inga hål eller fläckar. Annars är det ju nyskick eller mycket fint skick.
    Håller med dig att fint skick innebär att det syns att åplagget är använt. Men är det tvättblekt och noppigt tycker jag det ska framgå liksom ev fläckar och om det finns hål eller ngn trasig söm osv.

Jag tillhör de som skriver ut allt om plaggens skick. Men så har jag också 4,9 i omdömespoäng på objektsbeskrivningen. Ngn har väl varit missnöjd därmed. Men om jag så ser ngn noppa så skriver jag att noppor kan finnas. Är plagget tvättat 2 ggr så syns det och då skriver jag att det är svagt tvättruggat. Marinblått bleks ofta i första tvätten....då skriver jag det.

Jag handlar iof bara nya kläder med lapp hädanefter pga misslyckade köp för jag vet att alla inte är lika hårda som jag i sin beskrivning. Det är inte kul att få hem plagg som passar för soppåsen och att man då gett nästintill nypris för de.
  • BetongMorsa
    Mamma till Simon skrev 2010-07-08 13:05:04 följande:
    maxbudet syns inte direkt utan det sköter budningsbetjänten
    Tack snälla
    Tilda 050930 Nike 070828 Dante 100521
  • Stormis
    BetongMorsa skrev 2010-07-08 18:32:32 följande:
    Tack snälla
    Trivs lilla Dante bra i sina suits . Fast de är kanske redan urvuxna nu ?
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Scruffy

Jag köpte en baddräkt i tisdags via KÖP NU. Betalade den på en gång men då det är bankgiro skulle betalningen synas först igår. Ingen baddräkt i posten ännu.
    Kan jag ringa köparen och höra om dem kan kolla betalningen och lägga den på posten då jag behöver den senast måndag, eller är det för framfusigt?

• Mamma till Simon
    Scruffy skrev 2010-07-08 21:04:22 följande:
    Törs man ringa till ett hemnummer 21.05 en vardagkväll?
    jag hade inte gjort det
    Simon-Ludvig-Molly
  • MariaJuj
    Scruffy skrev 2010-07-08 21:04:22 följande:
    Törs man ringa till ett hemnummer 21.05 en vardagkväll?
    Skulle inte heller ringt vid denna tid...men att ringa i morgon och bara artig höra sig för är väl helt ok.
    Vet inte hur jag skulle tänka om någon ringde mig för att skynda på mig men skulle personen vara artiig
    så hur kan man ogilla det då Solig
Svar på tråden Traderatråden nr 16