• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • AnnelieTyresö

Så trist, vann 3 plagg från en säljare som inte hade nån bild, men jag tänkte hur illa kan det vara?
    Bara jag som budade så jag fick plaggen för 1kr å frakt 24kr. Så jag satte in pengarna på hennes konto å ff har inga kläder kommit, å nu har barnet inte den strl längre :(
    Jag har påmint säljaren om att skicka 2 ggr, får inget svar.

så pengarna ville säljaren ha, men kan inte skicka kläderna?

Hon verkar ju vilja lägga ut dem igen å kanske då få mer för dem, om hon har en bild denna gång.

Så hur ska jag göra, be om att få pengarna tillbaka, eftersom barnet ändå inte kan ha vinsten längre?
    Eller räknas det då som om jag inte vill fullfölja köpet?

• Olivers  Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 02:58:00 följande:
    Så trist, vann 3 plagg från en säljare som inte hade nån bild, men jag tänkte hur illa kan det vara?
    Bara jag som budade så jag fick plaggen för 1kr å frakt 24kr. Så jag satte in pengarna på hennes konto å ff har inga kläder kommit, å nu har barnet inte den strl längre :(

Hon verkar ju vilja lägga ut dem igen å kanske då få mer för dem, om hon har en bild denna gång.

Så hur ska jag göra, be om att få pengarna tillbaka, eftersom barnet ändå inte kan ha vinsten längre?
    när avslutades auktionen?
  • Fins Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 02:58:00 följande:

undrar också när auktionen avslutades. ( tänkte på om det gått så lång tid att barnet växt ut dessa kläder) 

smsa till ev mobilnr? och säg som det är att du låter henne behålla kläderna men att du vill gärna ha tillbaka pengarna isf,,, ( för sådant lär de ej komma undan med även om det är småsummor!!!)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • AnnelieTyresö

Den avslutades för ca 30 dgr sedan.

Får nog kika på ett mobilnr å be henne sätta över cash..

• Fins Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 15:37:59 följande:
    Den avslutades för ca 30 dgr sedan.

Får nog kika på ett mobilnr å be henne sätta över cash..
    länk t auktion? så man kan kolla så man slipper bli lurad
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • AnnelieTyresö

Ser nu att hon hade lite negativa,,

• tessum

Någon som testat att lägga ut böcker?

La ut lite verklighetsbaserade böcker så det ska bli spännande att se hur det går.

Kanske hade för högt utrop med 25:- och 49:- för köp nu? Men det är värt ett försök Skrattande

Svar på tråden Traderatråden nr 16