Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma
    TheStar skrev 2010-07-02 08:07:29 följande:
    Finsmamma >> Låter helt klart som om köparen bara försöker förhala betalningen, och på ett mycket fult och okänsligt sätt. Har varit med om en köpare där det skulle kosta pengar för henne att sätta in pengar på hennes eget konto, kanske är det så för denna också men att hon inte vill medge det. Men i stället så skickade min köpare betalningen i ett vanligt brev - var ingen jättehög summa. Så det går ju att betala om man bara vill, liksom...
    Har även varit (är just nu till och med) på andra sidan, som köpare, och velat buda på flera auktioner med olika utgångsdatum. Men då mailade jag och frågade om samfrakt innan jag budade, eftersom det var ca 2 veckor mellan alla auktioner. Fick mycket trevligt bemötande om att säljaren självklart samfraktade och jag behövde inte heller betala allt eftersom, vilket jag erbjudit mig. Skulle tro att många säljare gärna går med på sådana upplägg, eftersom samfrakt ju gör att köparen kan lägga högre bud och vem vill inte det? Men synnerligen förmätet att förutsätta något sådant för vem vet om säljaren har bråttom att få in pengar fast man inte gärna vill erkänna det eller vill få bort varorna som står i vägen eller tycker det blir krångligt att hålla reda på vad som betalats/skickats och inte (om man har någa auktioner) eller...eller... Fast nu är ju jag en perfekt köpare så kanske inte alla resonerar som mig
    jag kan som sagt vänta till den 10de, det sa jag avr okey dock blir jag sur när man hör av sig 10 dagar efter första avslutet o frågar detta....   men annars hade det inte varit ngr problem...

jaja.. hon är spärrad och hoppas verkligen att hon betalar snarast

Lycka till med budandet

</p><p><span style="text-decoration: underline; font-size: xx-large;" _mce_style="text-decoration: underline; font-size: xx-large;"><strong><span _mce_style="color: #ff00ff; font-size: x-large;" style="color: rgb(255, 0, 255); font-size: x-large;">H<span _mce_style="color: #0000ff;" style="color: rgb(0, 0, 255);">A</span><span _mce_style="color: #ffcc00;" style="color: rgb(255, 204, 0);">P</span><span _mce_style="color: #008000;" style="color: rgb(0, 128, 0);">P</span><span _mce_style="color: #ff6600;" style="color: rgb(255, 102, 0);">Y</span> <span _mce_style="color: #ff0000;" style="color: rgb(255, 0, 0);">B</span><span _mce_style="color: #00ffff;" style="color: rgb(0, 255, 255);">I</span><span _mce_style="color: #800080;" style="color: rgb(128, 0, 128);">D</span><span _mce_style="color: #ff99cc;" style="color: rgb(255, 153, 204);">D</span><span _mce_style="color: #339966;" style="color: rgb(51, 153, 102);">I</span><span _mce_style="color: #800000;" style="color: rgb(128, 0, 0);">N</span><span _mce_style="color: #00ff00;" style="color: rgb(0, 255, 0);">G</span>!</span></strong></span></p>
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Finsmamma skrev 2010-07-02 08:46:47 följande:
    jag kan som sagt vänta till den 10de, det sa jag avr okey dock blir jag sur när man hör av sig 10 dagar efter första avslutet o frågar detta....   men annars hade det inte varit ngr problem...

jaja.. hon är spärrad och hoppas verkligen att hon betalar snarast

Lycka till med budandet

</p><p><span style="text-decoration: underline; font-size: xx-large;" _mce_style="text-decoration: underline; font-size: xx-large;"><strong><span _mce_style="color: #ff00ff; font-size: x-large;" style="color: rgb(255, 0, 255); font-size: x-large;">H<span _mce_style="color: #0000ff;" style="color: rgb(0, 0, 255);">A</span><span _mce_style="color: #ffcc00;" style="color: rgb(255, 204, 0);">P</span><span _mce_style="color: #008000;" style="color: rgb(0, 128, 0);">P</span><span _mce_style="color: #ff6600;" style="color: rgb(255, 102, 0);">Y</span> <span _mce_style="color: #ff0000;" style="color: rgb(255, 0, 0);">B</span><span _mce_style="color: #00ffff;" style="color: rgb(0, 255, 255);">I</span><span _mce_style="color: #800080;" style="color: rgb(128, 0, 128);">D</span><span _mce_style="color: #ff99cc;" style="color: rgb(255, 153, 204);">D</span><span _mce_style="color: #339966;" style="color: rgb(51, 153, 102);">I</span><span _mce_style="color: #800000;" style="color: rgb(128, 0, 0);">N</span><span _mce_style="color: #00ff00;" style="color: rgb(0, 255, 0);">G</span>!</span></strong> ;</span></p>
    men vad konstigt det blev skulle ju vara

HAPPY BIDDING!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Jomppelina skrev 2010-07-02 09:57:52 följande:
    Jag är öppen för olika upplägg när det blir samfrakt etc. Men jag blir förstås alltid lite lättare att göra en deal med när man har mailat först och hört om det är ok. ex, att jag har haft olika dagar på utgångar och man vill samfrakta och då tar jag förstås allt i ett svep när den sista auktionen är klar. Sen har jag också haft några stadiga köpare som budar och budar och budar och hör av sig när de är klara, det längsta tog drygt en månads tid innan vi kunde gå till avslut för att försändelsen kommit upp i 20 kilo inkl emballage. Då hon var från japan blev det ekonomiskt fördelaktigt för henne.

Sen finns det tillfällen då jag har sagt nej, att det inte går att lägga bud på en vara och betala senare, ex för att jag behöver tömma undan försändelser, att vi skall åka iväg eller annat skäl. Jag har ochså råkat ut för att man mailar mig den 15 och vill göra avslut den 20:e NÄSTKOMMANDE månad. En period fanns det mycket shopoholism på tradera och då var det inte en så ovanligt med en sådan förfrågan. (Eller ex att man mailar den 23, och vill ha anstånd till den 20:e månaden därpå). Där känner jag mig oftast lite ställd, men svarar som sagt oftast nej, eller "vill du ha en sådan framöver så hör av dig, så löser vi det då, tyvärr har jag lite dålig erfarenhet av att ha försändelser liggande en månad så därför svarar jag nej som princip, det går inte att handla nu och betala nästa månad". Jag tror att när man behöver göra så med en vara som kostar några tior, då har man problem. Och varan för några tior glöms också lätt bort i sammanhanget för nästa veckan kanske det dyker upp en vara man absolut MÅSTE ha impulsivt. ex.

Så jag gör lite olika från gång till gång också beroende vilken känsla jag får av köparen och sammanhanget.
    jomen precis, hade personen frågat mig före så ahde jag sagt blankt nej. jag menar över en månad på inbetalningen?
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

VART STÅR NI I FRÅGAN OM ATT ANVÄNDA BARN I SINA ANNONSER???? och ska man dölja ansiktet eller visa det?

t

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Jomppelina skrev 2010-07-02 10:47:28 följande:
    Jag har använt mina tonårsbarn några gånger men alltid utan ansiktsbild.
    hur har du dolt det då? satt ngt över när fotot tagits eller redigerat i efterhand?
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    MariaJuj skrev 2010-07-03 17:58:14 följande:
    Har också avslut i morgon, hade 6 auktioner idag som gick ut, alla blev bud men bara ett jag är nöjd med Tungan ute

Får se vad som händer med det som går ut i morgon Solig

Sikken underbar värme det varit idag, sååå varmt o lagom blåsigt Skrattande ikväll ska det bli jordgubbar Kyss
    nä fy inte skönt., sitter på ett tåg och har suttit där senaste 4 h o 45 min, 25 min kvar och jag håller på att dö av värmeslag, JÄVLA SJ!

har ngr avslut idag, inte gått Bra, men det får man kanske leva emd ;)

hoppas på mer på torsdag =)
    ~&#9829;*&#9829;~ Josefin~&#9829;*&#9829;~
  • Fins Mamma
    MariaJuj skrev 2010-07-03 22:05:38 följande:
    Usch inte kul sitta fast i ett tåg i denna värme.

Mina avslut i morgon är varierande, en del har högre pris än vad jag betalade som nytt, alltid intressant när det händer, hoppas de betalar bara! Har två från auktioner som inte betalt eller ens hört av sig!! Så irriterande, man vill ju bli av med sakerna man lagt ut, utan att behöva jaga köparen Demon
    ja! verkligen, ibland tror jag att folk inte fattar vad jobb det är utan betalar när de känner för det liksom
  • Fins Mamma

vad stressad jag känner mig över att inte kunna lägga ut massa fina auktioner ;) får ta ett ryck nästa helg när jag kommer hem...   

har ngr med avslut idag men de mesta på torsdag : www.tradera.com/category/category.aspx&filtertype=&sortby=

• Fins Mamma
    Pixxi skrev 2010-07-04 10:52:06 följande:
    Går tradera bra nu?? Vad går bra? Känns som många vill vara ute och har köpt färdigt sommarkläderna. Vinterkläder är lite tidigt. Eller tänker jag fel?
    går ltie trögt ja, fast många kompletterar sommarkläderna vad kag förstått...
Svar på tråden Traderatråden nr 16