• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • HardcoreHunny
    aLttjolajban skrev 2010-07-18 11:33:47 följande:
    Jag tycker sådana auktioner är röriga och slösar en massa tid.
    Bättre med ett plagg på bilden och det är ett plagg som säljs

Det går ju bättre än väntat på TGlad
    De set jag har sålt tidigare med body/klänning/strumpor lr dyl har alltid gått bra, så det kommer jag köra vidare på, när det matchar så perfekt!
    Att jag inte låter skorna vara i samma auktion är för att alla barns fötter e ju olika, så bara för att man en stl på kläder så kan man ju ha en helt annan storlek på fötterna än var min dotter haft.
  • Mini Pantern
    HardcoreHunny skrev 2010-07-17 23:00:43 följande:
    Jag kör på med sommarkläder nu, går det så går det.... har höga utrop & rimliga köp nu.
    Blir det inte sålt så kostar det mig 3:- & får ligga i lådan till kommande år... eller säljas på annatvis.
    Jag skänker iaf inte bort det på tradera....
    Har kört samma pris sättning på ett 50-tal auktioner senaste månaden & de har gått bra, ca 20% blev inte sålt men allt det andra har jag fått väl betalat för så det känns jätte bra!
    Å då har det mesta gått på KöpNu, smidigt!
    Tänkte kika på dina auktioner men du hade inga ute nu. Lägger du upp fler?
    Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • Tettan
    HardcoreHunny skrev 2010-07-18 12:20:39 följande:
    De set jag har sålt tidigare med body/klänning/strumpor lr dyl har alltid gått bra, så det kommer jag köra vidare på, när det matchar så perfekt!
    Att jag inte låter skorna vara i samma auktion är för att alla barns fötter e ju olika, så bara för att man en stl på kläder så kan man ju ha en helt annan storlek på fötterna än var min dotter haft.

Jo, men du har ju flera annonser där det är tröja + byxa och det bara är byxan som säljs....

Och det är först långt ner i annonsen där det framgår att det är just bara byxan...

• Tettan
    HardcoreHunny skrev 2010-07-18 12:14:43 följande:
    Ja, klart du får vara elak!
    Vet med mig att det e llite tråkiga bilder, men det är för att bilderna på Blingo kläderna är sedan jag hade kombinations tips i en demo pärm på visningarna.
    Å nu har kameran lagt av & e på lagning så jag fick så snällt hålla till goda med de bilderna som jag hade sedan tidigare!
    Vill ju inte ha bara Blingos produktbild, tycker själv att auktioner utan säljarens bilder är lite sisådär att buda på. man har ju inte sett objektet överhuvudtaget då...

Men lovar absolut bättring, kameran kommer hem på tisdag! :-P
    OK - läste inte detta inlägg innan jag skrev mitt förra....
  • Mini Pantern
    HardcoreHunny skrev 2010-07-18 12:32:10 följande:
     Vet inte varför du inte fick upp dem, men här e de!

www.tradera.com/auktioner/cruizr
    Jag fick upp dem nu när jag gick in på nicklistan men inte på länken du har i din pres. Tyvärr har du bara
    tjejkläder och jag har ju killar men fina kläder var det.
    Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • Tettan

Jag har hela sängen full med kläder åt grabbarna som visserligen inte är urvuxna, men så mycket kläder kommer de aldrig hinna med. Dessutom är det kläder som jag egentligen inte gillar...

Men eftersom de är ärvda, så vet jag inte om jag har samvete att lägga ut dem på T så länge de inte är urvuxna av mina grabbar...

• Fins Mamma
    Tettan skrev 2010-07-18 12:37:26 följande:

Jag har hela sängen full med kläder åt grabbarna som visserligen inte är urvuxna, men så mycket kläder kommer de aldrig hinna med. Dessutom är det kläder som jag egentligen inte gillar...

Men eftersom de är ärvda, så vet jag inte om jag har samvete att lägga ut dem på T så länge de inte är urvuxna av mina grabbar

ring o kolla nmed de somn du ärv av, säga som d är kkanske. att de har lite mkt kläder nu en period, är det ok för dig att jag lägger ut kläder som är ärvda av er?
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Tettan
    Finsmamma skrev 2010-07-18 12:56:09 följande:
    ring o kolla nmed de somn du ärv av, säga som d är kkanske. att de har lite mkt kläder nu en period, är det ok för dig att jag lägger ut kläder som är ärvda av er?

Jag umgås väldigt nära med denna familj (kompisar) och jag VET att det är OK. Hon vill inte ha tillbaks dem och är inte själv så intresserad av att sälja på T... Men det känns kymigt iaf....

• Fins Mamma
    Tettan skrev 2010-07-18 12:59:06 följande:

Jag umgås väldigt nära med denna familj (kompisar) och jag VET att det är OK. Hon vill inte ha tillbaks dem och är inte själv så intresserad av att sälja på T... Men det känns kymigt iaf....

GÖRT DÅ ;)

jag lägger upp på tradera saker jag fått, min farbror hittar kläder lite då o då som han tycker vi ska ha ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Traderatråden nr 16