• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Fins Mamma
    trolltriss skrev 2010-07-17 11:56:17 följande:
    Vilken modell? Är det vanligt regnställ eller funktions ???
    tänkte på overallen ;) när det pratas vinterkläder menar jag ;) overallversionen utan ludd på luvan ( vet ej vad den hetert
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Lilla Ego 07
    trolltriss skrev 2010-07-17 11:52:51 följande:
    h80 skrev 2010-07-16 20:38:28 följande:
    hmm, mina auktioner har inte fått ett enda bud
    jag har fått ännu mer bud nu!!!!!!!!!! jippi!
    Dåligt med bud hos mig med det droppar in nåt köp nu då och då faktiskt så det är ju skoj Glad Fortfarande över 30 auktioner kvar utan bud dock men jag tog 14 dagars så de finns ju tid fortfarande.

Måste försöka att inte köpa nytt bara utan sälja och spara pengarna lite :)
  • Väntarochlängtar

Regnkläder ( fodrade o ofodrade) , overaller osv - nu , BB i aug eller BB i sept? Jag tycker att augusti har varit superbra innan - har ni samma erfarenhet?

• Lilla Ego 07
    Väntarochlängtar skrev 2010-07-17 13:37:14 följande:
    Regnkläder ( fodrade o ofodrade) , overaller osv - nu , BB i aug eller BB i sept? Jag tycker att augusti har varit superbra innan - har ni samma erfarenhet?
    Jag skulle nog inte vänta för länge med att sälja iaf, det är ju så många som säljer då samt att många vill vara ute tidigt med att köpa sånt
  • Aprikos

Hm, tycker det verkar gå väldigt bra på tra´dera just nu ändå! lade ut 10 plagg igår och jag har fått flera bud på samtliga. fast det beror kanske på vad man säljer och vilka märken? Mina barn har så himla mycket kläder att dom inte hinner använda allt innan det blir urvuxet, så det kanske också spelar in. Sen är jag lite av en shoppoholic ocg tycker det är jättekul att köpa barnmärkeskläder. Så det blir ju himla bra att fått iallafall lite utrensat nu innan höstens nyheter kommer in i butikerna! Cool

• aLttjolajban
    trolltriss skrev 2010-07-17 11:52:51 följande:
    h80 skrev 2010-07-16 20:38:28 följande:
    hmm, mina auktioner har inte fått ett enda bud
    jag har fått ännu mer bud nu!!!!!!!!!! jippi!
    Grattis till buden

Här laddar jag upp prolistern Glad Så nu får man hålla tummarna att det mesta blir sålt
  • Lilla Ego 07

Nu börjar det trilla in lite bud samt några köp nu till. Älskar köp nuGlad

• h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-17 19:59:38 följande:
    Nu börjar det trilla in lite bud samt några köp nu till. Älskar köp nuGlad
    jag har fortfarande inga bud Rynkar på näsan
  • Lilla Ego 07
    h80 skrev 2010-07-17 20:07:57 följande:
    jag har fortfarande inga bud Rynkar på näsan
    Men det kommer nog du brukar ju ha så fina kläder att sälja
  • h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-17 20:12:12 följande: