• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lilla Ego 07

Fick faktiskt 3 bud till nyssGlad Lite synd att jag tog så långa auktioner dock, gillar inte att behöva vänta i 14 dagar utan brukar annars max ha en veckas auktioner.

• Lilla Ego 07
    h80 skrev 2010-07-17 20:13:40 följande:
    funderar på om jag har för höga utropspriser
    Jag har också rätt höga utropspriser men hyfsade köp nu tycker jag. Jag lägger ut för det jag tycker att kläderna är värda och så är det bra med det liksom.
  • Lilla Ego 07

Ska sluta spamma nu, men två köp nu till fick jag nyssGlad

• HardcoreHunny

Vad tycker ni?!
    Är det försent att ladda upp nu'?!
    Jag föredrar själv slut tider kring 21 -21.30 nu på sommaren....men det e kanske bara jag?!
    Brukar ha runt 20 - 20.30 på vintern...
    Hmm klurrigt...lr ska man vänta tills i morgon?!

• Kristyr

wow har 100% positiva nu i omdöme på T

• Lilla Ego 07
    Kristyr skrev 2010-07-17 21:01:45 följande:
    wow har 100% positiva nu i omdöme på T
    Bra jobbat!
  • HardcoreHunny
    h80 skrev 2010-07-17 20:13:40 följande:
    funderar på om jag har för höga utropspriser
    Näää... det har du inte!
    Men fel storlekar!

Oj vilken tid det tar i kväll att få auktionerna aktiva...
    Men men lite för den nyfikne iaf...;

http://www.tradera.com/auktioner/cruizr
  • h80
    HardcoreHunny skrev 2010-07-17 21:38:59 följande:
    Näää... det har du inte!
    Men fel storlekar!

Oj vilken tid det tar i kväll att få auktionerna aktiva...
    Men men lite för den nyfikne iaf...;

www.tradera.com/auktioner/cruizr
    fyller på med fler auktioner.......kommer kanske rätt storlek då :) eller vad är du ute efter för storlek?
  • Zvartaliljan

Jag tycker T verkar gå rätt ok nu trots semestertider. Har redan fått några köp-nu och några bud Hoppas på mer.
    Har en hel flyttlåda med sommarkläder, mycket i liten storlek, kan man vänta med det tills löning i Augusti eller är det alldeles för sent att lägga ut sommarkläder då??

• trolltriss
    Zvartaliljan skrev 2010-07-17 21:52:46 följande:
    Jag tycker T verkar gå rätt ok nu trots semestertider. Har redan fått några köp-nu och några bud Hoppas på mer.
    Har en hel flyttlåda med sommarkläder, mycket i liten storlek, kan man vänta med det tills löning i Augusti eller är det alldeles för sent att lägga ut sommarkläder då??
    nope ,, mina "sommarpaket går bra,,, bättre än när de var osålt i maj i alla fall,, he he he ....

super nöjd med mina bud är dock liiite orolig för att jag kommer sälja den billigaste molo bodyn detta halv året,,, ekonomiskt orimligt,,,
Svar på tråden Traderatråden nr 16