• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    Pildi skrev 2010-07-20 07:43:11 följande:

Hej!

Hur tar jag bort negativt omdöme?

Du kan bara ta bort det gemensamt med köparen/säljaren
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • h80

vad tror ni, funkar det att lägga ut höstjacka till vuxen nu?

• h80

nu har jag äntligen fått några bud, tyvärr är ett av dom från en som har 2 neg omdömen med kommentaren "betalade aldrig".......hoppas att det går bra ändå

• Fins Mamma

måste
    orka
    fota ;)

sen ska jag efter gjort en rejäl prolister duscha o sova o sätta väckarklockan på 22 så jag kan sätta igång prolistern då ;)

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-07-20 14:12:26 följande:
    nu har jag äntligen fått några bud, tyvärr är ett av dom från en som har 2 neg omdömen med kommentaren "betalade aldrig".......hoppas att det går bra ändå
    spärra den och hoppas på att någon lägger över?
  • Tettan

Är det dumt att lägga ut auktioner med avslut mitt under morden i midsomer? Man kanske ska ladda upp dem efter, men då är det ju så sent....

• HardcoreHunny
    Tettan skrev 2010-07-20 16:59:06 följande:
    Är det dumt att lägga ut auktioner med avslut mitt under morden i midsomer? Man kanske ska ladda upp dem efter, men då är det ju så sent....
    Det viktiga e la när du väljer att ha avslut på dem?!
  • HardcoreHunny
    h80 skrev 2010-07-20 14:12:26 följande:
    nu har jag äntligen fått några bud, tyvärr är ett av dom från en som har 2 neg omdömen med kommentaren "betalade aldrig".......hoppas att det går bra änd
    Jag hade nog oxå spärrat & hoppats på att ngn lägger över, pallar inte med strul i värmen lixom!
    Men den har ju köpt flera dyrare plagg efter de negativa & fått bra omdömme....så har du is i magen så kanske det kan bli mer cash in för dig om du inte spärrar....
    Det e ju den underbara tröjan så du kommer säkert få den såld, betalar inte köparen så ut med den i gen, den e ju inte ett typiskt sommarplagg!Solig
  • Tettan
    HardcoreHunny skrev 2010-07-20 16:59:50 följande:
    Det viktiga e la när du väljer att ha avslut på dem?!
    Jo naturligtvis...

Men jag brukar ha 7 dgr, och klockslaget blir ju detsamma som när jag laddar upp....
  • HardcoreHunny
    Tettan skrev 2010-07-20 17:09:25 följande:
    Jo naturligtvis...

Men jag brukar ha 7 dgr, och klockslaget blir ju detsamma som när jag laddar upp....
    Aha!
    Men testa  med 8dagar!
    Lr det e ngt annat skojigt på burken då?!
Svar på tråden Traderatråden nr 16