• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • surdegspappan

vill bara tipsa alla traderare om www.auktionsbevakning.se, suverän auktionsbevakare för er som tröttnat på att det inte går att bevaka fler än 2 sökord på Tradera.
    Glad

• aLttjolajban
    HardcoreHunny skrev 2010-07-20 21:47:39 följande:
    Nu e det en flock nya auktioner på G upp! :-P

Men då e frågan, hur många aktiva kan man ha för att folk ska orka titt på dem?!
    Vad tycker ni är lagom?!

39st uppe för stunden & jag har ca 250-300st till att lägga upp....

www.tradera.com/auktioner/cruizr
    Jag brkar köra max 30 st. Själv tröttnar jag kolla säljares aktioner om de har fler än hundra aktioner te
  • HullaDk

Nogn som har erfarenhet av vad man gör nän man blir blåst på Tradera?
    Lurat på 2600,- Polisanmälan gav inget, dom sa att det var en civil sak..typ.
    Och eftersom sälgeren är privat, då kan jag inte ta det til konsumentnämnet.
    Tradera själv gör inget, annat än dom har stängt hennes ena konto (hon har ett annat och det är oppet fortfarande)
    Jag har inget tlf nummer på sälger och inte hennes riktiga namn heller tror jag.
    Nogn tips?

• Mamma till Simon
    HullaDk skrev 2010-07-21 09:27:30 följande:
    Nogn som har erfarenhet av vad man gör nän man blir blåst på Tradera?
    Lurat på 2600,- Polisanmälan gav inget, dom sa att det var en civil sak..typ.
    Och eftersom sälgeren är privat, då kan jag inte ta det til konsumentnämnet.
    Tradera själv gör inget, annat än dom har stängt hennes ena konto (hon har ett annat och det är oppet fortfarande)
    Jag har inget tlf nummer på sälger och inte hennes riktiga namn heller tror jag.
    Nogn tips?
    kan du inte länka till auktionen så vi kan se om det är nån vi känner igen?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Kristyr

Känns nästan som att jag ska stänga ner mina 2 auktioner de går inte alls, inte ens nått bud.

• Kristyr
    Kristyr skrev 2010-07-21 09:40:36 följande:
    Känns nästan som att jag ska stänga ner mina 2 auktioner de går inte alls, inte ens nått bud.
    och sedan lägga ut dem igen när jag har fler annonser, känns som ingen hittar det när man bara har 2st ute...
  • Lilla Ego 07

Fasen jag måste ha varit bra förvirrad när jag la upp min lista i med prolistern förra veckan. Har olika avslutsdagar, trodde jag tog 14 dagar på alla men de är lite avslut då och då tydligen Glad

Så idag verkar jag ha avslut på lurvar i stl 74 om någon är intresserad

• HardcoreHunny
    aLttjolajban skrev 2010-07-21 07:10:20 följande:
    Jag brkar köra max 30 st. Själv tröttnar jag kolla säljares aktioner om de har fler än hundra aktioner te
    Oki, jag tror det e så för de flesta...
    Så det blir att ladda prolistern med 10plagg i taget & fylla på efterhand som.....
    Har lite blandade märkeskläder, så de får la komma online denna veckan så kanske det lockar lite köpare...
  • AnnelieTyresö

Nåt som är effektivt är att ha alla 10 auktionerna i samma strl, så att samma köpare vill ha flera objekt, och få en billigare samfrakt, vilket trissar upp priset.

Svar på tråden Traderatråden nr 16