• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Kristyr
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-21 11:36:00 följande:
    Nåt som är effektivt är att ha alla 10 auktionerna i samma strl, så att samma köpare vill ha flera objekt, och få en billigare samfrakt, vilket trissar upp priset.
    jag vet...

men en linneklänning/sommarklänning känns så där att sälja i aug/sept Obestämd
  • Tettan
    HullaDk skrev 2010-07-21 15:59:19 följande:
    Jo det är denna

www.tradera.com/acer-auktion_340252_112647050

Sälgerens annat nick är anja_79
    man ser hur hon har git betyg till sig själv
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Vilket skämt!! Jag misstänker att det är du som polisanmält?? Och tjejen fattar inte vad du menar med bedrägeri. Om det inte handlade om så mycket pengar skulle det rent av vara skrattretande!!

• HullaDk
    Tettan skrev 2010-07-21 16:03:42 följande:
    Vilket skämt!! Jag misstänker att det är du som polisanmält?? Och tjejen fattar inte vad du menar med bedrägeri. Om det inte handlade om så mycket pengar skulle det rent av vara skrattretande!!

Jo det er helt absurd. I borjan viste jag inte om jag skulla skratte eller gråta över jag kunne bli blåst dådär. Jag bruker vara jätte nogran med att kolla upp sälgerens betyg, men den där missade jag totalt.
    Tråkigt nog bor hon i Malmö, ännars skulla jag åka dit knacke på och forklara for hon att jag inte har något pengeträd som jag plocker penger ifrån, att det faktisk gjorde lite ont att skulle gå köpa annan dator när jag nu redan hadde betalet for 1..
    âr det ingen som vet om man kan få nogon hjälp als, när polisen, Tradera och konsumentvärket(stavning?) nu inte kan ?
  • stockrosen
    HullaDk skrev 2010-07-21 15:59:19 följande:
    Jo det är denna

www.tradera.com/acer-auktion_340252_112647050

Sälgerens annat nick är anja_79
    man ser hur hon har git betyg till sig själv
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Nej, vad vansinnigt tråkigt och ledsamt. Jag hade varit skitförbannad men vad hjälper det? Om inte ens polisen och tradera gör något?????

Jag fattar inte...får man bara lov att beté sig så här utan att något görs ? Vad säger tradera????

Vad är det för kvitto hon säger sig ha??? (Som svar på ditt dåliga omdöme)?
  • Kristyr

Vågar man skicka nått som vägen 108-110 gram inkl emaballage med bara 2 frimärken?? Drömmer

• Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2010-07-21 18:35:38 följande:
    Vågar man skicka nått som vägen 108-110 gram inkl emaballage med bara 2 frimärken?? Drömmer
    Japp- med avsändare dockCool
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Kristyr
    Smultronhjärta skrev 2010-07-21 18:39:32 följande:
    Japp- med avsändare dockCool
    Väntar på att du skulle dyka in...

Har alltid avsändare....
  • Lilla Ego 07

Nu har jag varit och förköpt  mig igen på polarns rea, så jäkla billigt att jag bara plockade på mig allt möjligt, har nog hela kollektionen till tjejen nuGlad Det plus en himlans massa paket har dimpt ner senaste veckorna så nu måste jag få mina grejor sålda!

Så är någon sugen så gå in och buda så mycket ni orkarGlad

Svar på tråden Traderatråden nr 16