• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • maggan75
    h80 skrev 2010-07-26 10:50:47 följande:
    jag hade en hel del sånt ute med avslut igår o nästan inget blev sålt. Så jag sparar mitt till nästa sommar
    ok, tack då kanske jag ska vänta i varje fall .....vill ju inte ha massa osålt avgifter
  • HardcoreHunny

Jag hade avslut igår oxå, å det gick då bättre än väntat! Endas en osåld, resten gick iväg!
    Men jag var allt nervös ett tag...hade bud på 3 av 12 när det började dra ihop sig, men en flock ninjor hittade inom & tog 8st till utrop i sista minuterna!
    Vilket e helt okay, jag har ju lite högre utrop!
    Ska bli spännade ikväll....har avslut på en nyflock då å det ser lika magert ut med bud där nu som det gjorde igår!
    *komsi komsi ninjorna....*

http://www.tradera.com/auktioner/cruizr

• Tettan
    Lucky skrev 2010-07-26 14:48:55 följande:
    En likadan molnklänning som finns i den här auktionen köpte jag av den här säljaren i januari men jag har fortfarande inte fått den...
    www.tradera.com/Meandi-PoP-paket-i-fint-skick...
    resten kan ni ju räkna ut själva...
    Fast jag är lite ängslig själv. Jag har skickat ett par shorts till en köpare som hon säger sig inte ha fått...

Det värsta är att jag har faktiskt ett par identiska hemma som jag vill lägga ut, men törs inte just pga att köparen ska tro att jag bluffat.

.... jag har nämligen tvillingar, så jag har dubbelt upp av mycket....
  • Lucky

Ja, ibland händer det ju att paket inte kommer fram. Men med en bra kontakt så hade jag inte reagerat men jag fick inte svar på ett endaste mejl när jag mejlade henne då. Och om man tittar på hennes omdömen så ser det inte så bra ut...
    Ett tips till dig är att nämna att du har tvillingar i annonserna så slipper du ju oroa dig för sånt

Danielle i mitt hjärta!
  • maggan75
    Mamma till Simon skrev 2010-07-26 10:51:44 följande:
    Jag kollar bara efter höst/vinter kläder nu...men lägg det du minst vill ha så förlorar du ju bara 3kr om det inte blir sålt
    Ja så går ju göra annars har jag höst/vinterkläder som ska ut oxå
  • Tettan
    Lucky skrev 2010-07-26 15:57:39 följande:
    Ja, ibland händer det ju att paket inte kommer fram. Men med en bra kontakt så hade jag inte reagerat men jag fick inte svar på ett endaste mejl när jag mejlade henne då. Och om man tittar på hennes omdömen så ser det inte så bra ut...
    Ett tips till dig är att nämna att du har tvillingar i annonserna så slipper du ju oroa dig för sånt
    Jo, det kanske jag skulle ha iaf i de annonser som blir dublett senare..

Denna köpare har jag gett två förslag på lösning, men inte fått svar på någon, varken bu eller bä...
  • Mamma till Simon

Går riktigt bra för mej på T nu...bud på alla utom en av de som går ut ikväll...ett köpnu under dagen också Glad

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-07-25 14:08:52 följande:
    Tack för vinstmailet igår förresten. Jag betalar ikväll så har du pengarna imorgon, hoppas det är ok
    Har lämnat in paketet till schenker idag...hoppas du får den snabbtGlad
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16