• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-07-25 16:54:53 följande:
    hhmm, såg detRynkar på näsan   men kul för dig Glad
    var det nått mer du hade i minnes? eller ska jag posta?
    Simon-Ludvig-Molly
  • h80
    Mamma till Simon skrev 2010-07-25 17:09:14 följande:
    var det nått mer du hade i minnes? eller ska jag posta?
    jag har mer i minnes, så vänta lite Glad
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-07-25 17:17:56 följande:
    jag har mer i minnes, så vänta lite Glad
    ok jag väntar...absolut ingen panik...vill bara inte riskera att glömma bort dej så du måste verkligen påminna...du vet att jag kan skicka med schenker också om det blir billigare
    Simon-Ludvig-Molly
  • Olivers  Mamma

Har en auktion ute där en bekant budat, är ganska säker på att köpet inte kommer gå igeno,, vad gör man?
    Hoppas på att ngn budar över eller väntar o sen lägger ut den på nytt?

• h80
    Mamma till Simon skrev 2010-07-25 17:21:22 följande:
    ok jag väntar...absolut ingen panik...vill bara inte riskera att glömma bort dej så du måste verkligen påminna...du vet att jag kan skicka med schenker också om det blir billigare
    ska påminna dig :) la ett bud på en av sakerna nu, för säkerhets skull
  • Viktorsmamma

har nu lagt ut lite, vi är bortresta och är hundvakt.

men då vi åkte hem över dagen idag tog jag med mig allt från min "hylla" med kläder, har lite jackor och sånt med men blir till veckan att lägga ut det.

Hur mycket tror ni man kan ta i köpnu för en jacka med lite missfärgning på muddarna vid ärmarna från sanden i sandlådan?

Det är en Name It jacka grå/grön i strl. 80. lätt fodrad prefekt som höst jacka, då vi hade den som vårjacka.

Svar på tråden Traderatråden nr 16