Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2011-01-03 14:21:14 följande:

puffar min fråga.

är de filmerna populära??
    jag gillar inte svenska filmer och fick denna, så känns inte äns värt att öppna den. man lär få "mer" genom  att ha plasten kvar.

hmm. vet inte om de går bra. vi hade loppisbord här i höstas och då sålde vi massa dvd:s för 10-20 kr styck, de flesta nya men en del använda. De gick som smör (precis enligt vår plan då vi hade de lite som "lockvaror"Flört). men på T vettesjutton. Men du får säkert 40 kr eller så...beck-dvd går skitbra (kollade på avslutade auktioner).
  • Sophie81
    Hannah74 skrev 2011-01-03 22:52:14 följande:
    Håhåjaja. Har en " nolla" som köpte en åkpåse av mig idag. Har fått 14 mail av henne sen den avslutades.....
    Jättetrevlig men förvirrad tror jag.

Först hittade hon inte vinnarmailet( trots att hon ändå skrev att hon fått det??) Sen att hon råkat betala genom tradera, men sen kom hon på att hon inte hade det, då skrev hon att hon måste sätta in på mitt konto i morgon. Sen sa hon att hon skulle betala idag och om jag kunde skicka idag.
    Förklarade att jag ville se pengarna först så skickar jag direkt sen.
    Då ville hon ha annat banknr om jag hade så det skulle gå snabbare ( på samma bank) tog då och lämnade ut sambons.
    Sen fått två mail om jag kan skicka i morgon.

Gick och barnen, under tiden betalade hon. Fick sedan 3 mail såg jag nu om jag sett betalningen, det sista skrev hon bara - hohoho? i...
    Skrattande
  • Sophie81
    Hannah74 skrev 2011-01-04 08:39:29 följande:
    :) Dessutom glömde hon bort mitt i allt att jag hade sagt att kontonr stod i vinnarmailet så fick 2 mail som frågade efter det.

Men hon skrev själv-" Jag ammar, märks det?"
    Och -" Förlåt att jag är så förvirrad, bara rädd att göra fel"

Stackarn.
    Men nu har jag fått pengarna iaf;)
    Skrattande tycker hon verkar lite gullig...
    Jag har nog haft nybörjartur, alla mina säljare och köpare har varit trevliga och haft huvudet på skaft (i jmf med din "snurriga" köpare).
  • Sophie81
    JohannaOMikael skrev 2011-01-04 09:24:33 följande:
    Det går pinsamt dåligt för mina auktione :(
    skönt att höra...då är jag inte ensam iafGlad
  • Sophie81
    JohannaOMikael skrev 2011-01-04 09:51:39 följande:
    haha skadeglädje
    nä, menade inte så. Men då är vi iaf fler som har oflyt.

Men nästa gång kanske det är vår tur att håva in kosing. glädjen kommer bli så mycket större om man varit på bottenFlört 
  • Sophie81

har försökt sätta mig in i prolistern...gjorde 3 annonser och sen tryckte på spara & stäng.
    allt försvann. hittar inte min lista på datorn nu. Måste jag ladda ned porlister igen för varje gång man skall lägga upp annonser? Har laddat ned den  3 ggr nu, hittar den inte efter att jag stängt.
    Ursäkta lite rörig fråga kanske...

• Sophie81
    LitenBlomma skrev 2011-01-04 16:53:51 följande:
    Du ska först spara den med ett namn, "spara som". Sen väljer du vart du vill spara din nya lista, tex på skrivbordet. När du sen ska spara den går det bra att bara trycka "spara".

För att hitta din prolister går du genom start, alla program och så borde den ligga där i din lista. Alt. får du gå in på "min dator" och leta bland programmen där.
    Tack för hjälpen, men den verkar vara puts väck... Ska göra om allt och "spara som" på skrivbordet.
  • Sophie81
    LitenBlomma skrev 2011-01-04 17:26:12 följande:
    Jo, nu är det försent för de auktionerna du inte sparade korrekt. Men din Prolistern hittar du väl bland dina program?
    nä, hittar den inte på program. Finns ingen flik på min dator under "start" som heter program...Obestämd
    Men sparade iaf en lista på skrivbordet och blev lite lycklig över att jag lyckades med det. men den går ju inte att öppna?!bara stängs ned på en gång...
    Det är ngt allvarligt fel med vår dator (eller min hjärna). Får vänta på att niklas kommer hemGlad

Tack för hjälpen iaf{#emotions_dlg.flower}
  • Sophie81
    LitenBlomma skrev 2011-01-04 17:57:28 följande:
    Men du kan inte öppna listan direkt, öppna först PROlistern och sen därifrån öppnar du listan med hjälp av ikonen uppe till vänster som heter nåt i stil med öppna lista.

Kolla i din datorn "den här datorn" och sen under dina program, eller minns du vart du sparade filen?
    äh, fattar inget. var är prolistern då?
    *letar vidare i datorn*
  • Sophie81

yes! Nu hittade jag fliken "alla program" under start (med hjälp av min man-tur att man har dem ändåFlört)
    och mycker riktigt där låg Tradera prolister... Nu är jag på gång känner jag!!!

Tack Litenblomma för din hjälp...

Svar på tråden Traderatråden nr 16