Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-12-11 17:06:21 följande:
    jo jag hoppas ju på de
    Jag hoppas oxå på det-att det kommer bli bud på sluttampen. Har  två auktioner ute som är uppe i totala 13 kr *tjitjing i kassan*
    (undra vad jag skall unna mig för fintDrömmer)
  • Sophie81

Jag brukar lämna tomt när jag fått ett tomt omdöme (en liten "tillbaka-kaka"). Men annars brukar jag skriva ngt iaf, typ snabb leverans, fin vara eller dylikt.

• Sophie81
    aLttjolajban skrev 2010-12-11 21:31:58 följande:
    Ja man lär sig till slut vad som är ett bra utrop.
    Sen kan likvärdig sak gå för totalt olika summor. en kan gå för 25 kr och den andra för felra hundra kronor.
    jag gör lite olika, ibland 1 kr och ibland lite högre utrop. Sålde en Nova star fleece i nyskick för 42 spänn en gång, det gjorde ont i Traderahjärtat. Men 1 vecka senare så ropade jag in en Kik Kid lurvfleece för typ samma summa, det kändes bra!! ibland förlorar man men ibland vinner man oxå
  • Sophie81
    Pixxi skrev 2010-12-12 10:05:48 följande:
    Har inte följt tråden på ett tag, men är den nån mer som fått reflexer från Tradera?
    Nä, jag inte fått några reflexer. har aldrig fått något från Tradera (förutom räkningar alltså). läste att någon i tråden hade fått en trisslott oxå?
  • Sophie81
    Väntarochlängtar skrev 2010-12-12 18:13:07 följande:
    Vad tror ni om mellandagarna då? Vågar man lägga ut då? Eller ska man vänta till BB/lön i jan-11??
    undrar jag oxå. Men jag väntar nog till januari. Alla kanske är ute i mellandagsrean?
  • Sophie81

hmm. Det kanske går bra på Tradera nu. Min lilla Test-auktion jag hade ute (och beklagade mig för igår att den bara var uppe i 13 kr) avslutades idag, 13 kr över nypris. Mycket nöjd, kan unna mig flera chokladkakor nuSkrattande

• Sophie81

Jag uppfattar det som hade du ska betala 42 kr mindre än vad de uppgett i den första fakturan. Alltså ta bort 42 kr från den första uppgiften - inte att du skulle betala 42 kr.

• Sophie81
    aLttjolajban skrev 2010-12-13 20:20:10 följande:
    villken knäpp säljare. Man erbjuder ju inget man inte klarar av!
    Här ska jag skick med DHL för första gången imorgonGlad. Köparen var så trevlig och frågade om jag kunde göra ett undantag och berätta hur man skickar med DHL.
    Funkar det bra med DHL? Har hört att de är väldigt långsamma med sina leveranser
    Jag tycker DHL funkat superbra. Gått mycket snabbare än schenker för mig. Typ 2-3 leveranstid, i jmf med schenker som tagit över en vecka innan jag fått paketet.
    bra att man får emballage oxå.
  • Sophie81
    piiiinkcat skrev 2010-12-15 21:49:04 följande:
    ominte skrev 2010-12-15 21:10:52 följande:
    Förlåt men...nu tycker jag du är lite kräsen. Du vann dem för en krona! Gör som någon annan sa, sälj dem vidare. Hade jag varit säljaren hade jag tagit återköp direkt med tanke på att hon  i princip ger bort dem till dig.
    Är väl inget att tjafsa om. Visst, hon skriver fel men skitsamma när det knappt kostade nåt
    Jaja...  det var inte tänkt att jag skulle använda dem, utan de skulle vara en gåva till min brorsdotter.. kanske kan hon ha dem nästa jul =)

Sakne var ju den att hon inte erkänner att hon gjort fel... visst det skulle ju vara lätt fixat med ett trevligt svar. Men har väldigt svårt att ställa mig till ett svar där man blir nedtryckt som dum i huvudet. 1 kr eller ej.. tycker inte det skall spela någon roll. Hon får väl skylla sig själv som la ut dem för 1 kr. Jag la ju bud rätt tidigt så det var väl helt enkelt bara tur att jag vann. Trodde aldrig jag skulle vinna.
    Jag tycker du gjorde ett fynd! jag skulle aldrig orka bry mig att "bråka" för en sån liten summa.
  • Sophie81

Jag tycker att du skall vara ärlig och berätta hur det blivit. att du skickar så fort du har fått hem klänningen i 42.
    Men man kanske inte ska lägga ut auktioner på saker man inte har hemmaFlört

Svar på tråden Traderatråden nr 16