Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

star67 skrev 2010-12-16 15:13:07 följande:
    jo men på pose var står 42 och jag har inte kontrollerat, när auktionen gick ut märkte jag det.
    ojdå, det var ju lite otur. men det är nog ändå bäst att maila så hon vet att hennes vinst dröjer.
  • Sophie81
    star67 skrev 2010-12-17 12:04:33 följande:
    nu jag fick svår av köpare o att det är oky även om att hon tänkte ha den på lördag. men jag tänker skicka ett litet gåva till henne någon har ett bra tips.??
    ska kanske vara något som inte väger så mycket så det påverkar fraktkostnanden?
    Kanske en trisslott?
  • Sophie81
    piiiinkcat skrev 2010-12-17 15:06:00 följande:
    Hur funkar det med poosten nu? Sitter och väntar på saker som skickades i tisdags som ännu inte dykt upp... kan man klaga hos posten? Jag menar, inte skall det behöva ta en vecka för a-post att komma fram.
    Jag tror man får lite överseende så här i juletider. Är nog mycket paket och post som skall fram. Jag väntar oxå på post/paket
  • Sophie81
    hallonpannkaka skrev 2010-12-17 22:11:23 följande:
    Alltså, jag fattar inte hur den här auktionen kan dra iväg så mkt?

www.tradera.com/Pippi-Langstrump-Tommy-Annika...

Dockorna kostar 109 kr nya på Lekmer.se, det blir t o m billgare med deras 49 kr i frakt. Köper man dessutom ngt mer blir det bra mkt billigare. Tror inte ens att dom kostar så här mycket i butik...

Jag gjorde en liknande grej förra vintern. Budade hem en ny Villervalla mössa (superfin turkos med stjärnor på) för 153 kr-var verkligen supernöjd med vinsten. Men typ en vecka senare gick jag in på barnklädesbutiken 5 km fr där jag bor så säljer hon alla VV:s mössor för 50 %, 50 kr. Vad jag kände att jag gjort en dålig affär...Då köpte jag en till likadan för att jämna ut detGlad
    Hade ingen aning då att VV mössorna kostar 99 kr nya. Hade inte haft ngt fr Villervalla innan.

• Sophie81

Har ngn sålt tyg på Tradera? Hur går det?
    Jag har en storbit över ca 1,5 * 1,7 (råkade köpa dubbelt så mkt tyg som jag behövde).
    (blått m vita moln på).

• Sophie81
    annat82 skrev 2010-12-20 10:27:24 följande:
    Jag tycker tyg verkar gå bra. Har inte sålt men köpt ett par, så jag kan inte svara så säkert.
    Vad är det för typ av tyg?
    Gunilla axén moln, blått med vita moln. sydde gardiner t sonens rum men hälften räckteGlad
    har köpt stuvar till ett lapptäcke förut men de köpte jag apbilligt därför undrade jag om det brukar gå bra m tyg.
  • Sophie81
    Viktorsmamma skrev 2010-12-26 11:06:15 följande:
    lägger sakta men säkert ut några auktioner med avslut nästa söndag. orkar inte vänta tills ikväll då vi får besök då.

men fegar med vissa saker i utrop
    Det tänkte jag oxå göra senare idag eller imrg. Fick mail om att lägga ut 4 auktioner gratis.
  • Sophie81
    Viktorsmamma skrev 2010-12-26 12:14:37 följande:
    jaha typiskt. de ha inte ja fått.
    har du inte? kampanjkoden är JULKLAPPAR. Du kanske kan passa på att slänga ut 4 till med höga utrop.
    Det gjorde jag nyss, hoppas det går bra. Slängde även ut en 5:e annons med utrop 1. Så pass modig är jagFlört
  • Sophie81

kollade precis in på Tradera. Hade hoppats på lite Köp Nu och massa bud men icke sa nicke. 1 kr är jag uppe i, tur att man har ett jobb (är iofs föräldraledig;) 
    Har iofs lite högre utrop på de andra auktionerna så kanske därför seg budgivning. är lite otålig!
    Hoppas jag får lite bud under natten...
    Godnatt!

Svar på tråden Traderatråden nr 16