30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Oj jag trodde det stod "vem har hällt vatten PÅ mina fötter?"
Stackars barn och vuxna som inte får sova. Det är ju tortyr.
Resande, lider med dig. Skulle gå sönder om jag inte fick sova.
Som syrran sa när hon skulle till gyn på cellprovtagning, "äntligen lite egentid!"
Vi har vänt storebror framåt trots hans ålder eftersom han helt enkelt var för stor för stolarna. Vi har kopplat bort krockkudden fram och han får sitta där trots att det är säkrare att sitta bak. Lillebror sitter bak (och jag har koll via spegel) och det är helt enkelt "säkrare" för lillebror om storebror inte sitter där bredvid...
Men om nåt år när storebror slutat nypa, hålla för munnen när det skriks etc. så kommer de båda få sitta bak. Nu vet jag itne hur J kommer vara mot lillen men värt att tänka på att det kanske är bättre att inte ha dem för nära i början.
Hos oss skulle storebror nå lillebror eftersom han krånglar ur bältet ibland. Och även om han inte når så kan man ju alltid kasta nåt... men så fort de "håller sams" så får de sitta bak ihop.
Växthus låter så mysigt! Kanske en anledning till att köpa hus ändå?
Vad ni minns. Kommer knappt ihåg sommaren -94 men har nåt vagt minne av att folk pratade mycket om fotboll. Vad jag gjorde? Ingen aning.
Just det, lycka till Barbabok! Hoppas allt går finfint! Min erfarenhet av planerat snitt är bara god.
Nu kanske ni inte har nån som kan vabba åt er men du vet väl Barbabok att vem som helst som jobbar i Sverige (och kan få sjukskrivning) även får vabba, åt vilket barn som helst. Jag har ex vabbat för syrrans barn. Inte helt populärt hos min arbetsgivare men i ert fall förstår ju vem som helst att ni inte kan stanna hemma pga ögoninfektion liksom.
Fast om man ligger inlagd på sjukhus så kan man ju inte ta hand om barnen. Kolla med försäkringskassan. Det är ju en sak när du kommit hem igen men medans du är på operationsbordet och eftervården så funkar det ju inte.