• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barbabok dålig personal på PoP. Det trodde man ju inte om dem. 

• Älgen

Som lillasyster måste jag säga, SJÄLVKLART ska E få nåt fint på födelsedagen. Som mamma säger jag, varför handla när hon mest tycker om papper och snören ändå? 
    På ettårsdagen tycker jag man kan ge sånt som är kul att ha men som man kanske inte uppskattar som present längre fram. Ex. halsband eller flagga att ha på bordet när man fyller. Sån här http://www.larssonsgravyr.se/Presentartiklar.html

Galia, jag känner igen att det är svårt att komma fram till bra beslut inför förlossningen. Det är många tankar som snurrar och man vill att det ska bli så rätt så rätt. Dock måste jag säga utifrån (fast detta kommer ju från nån som inte alls bryr sig hur/vart barnet kommer ut bara allt går bra) så låter det som att planerat kejsarsnitt är den absolut bästa lösningen. Du slipper få besvär i framtiden och du slipper  akutsnitt och all stress som den kan ge. Dock förstår jag ändå att du tvekar eftersom du så gärna vill föda vaginalt. Jag var även hos en kurator på Auroramottagningen för att sortera alla känslor lite, kanske nåt för dig också? 

• Älgen

Om du känner för att få lite reda i tankarna så kan jag rekommendera kuratorn. Jag tyckte det gav mycket åt att bringa lite ordning i mina tankar kring förra förlossningen vilket hjälpte till nu inför denna. 

• Älgen

Jag tror de flesta dieter funkar för om man kör en diet så håller man sig oftast till den (och inte äter allt det andra man inte bör). Känner många som kört GI och de har verkligen tappat i vikt. Själv är jag för lat för att köra nån sån diet men skyller på att det inte är bra för miljön att äta så mycket proteiner. 
    Har börjat gå nu och hoppas tappa lite av allt det jag lagt på mig sen efter förlossningen.

Galia, jag var ju också illamående hela graviditeten med bägge barnen. Efter storebror kom så släppte det med det samma och jag började äta som en häst. Nu när lillebror kom så dröjde det några veckor innan mitt illamående släppte. Kan vara bra att veta så du inte tror du kan börja sleva i dig med det samma (för det trodde jag).

Mrs Fisk, irriterande med förvärkar. Man tror och hoppas och sen, nä ingenting. Hoppas snart liten är hos er! Gillade ditt fb-inlägg!  

• Älgen
    cilla67 skrev 2012-06-15 12:40:15 följande:
    En släkting har börjat med ÄH-dieten. Ät Halva. Det tycker jag verkar bra! Lagom komplicerat att hålla ordning på, typ.
    Det var en bra grej!

Jättefin klänning PW! Jag skulle inte passa i den men det skulle du. Och du är fin i rosa tror jag.

Håller tummen för att babysar kommer snart!

Min fyller fem månader imorgon, kan inte fatta att han är så gammal samtidigt som jag inte kan fatta att han inte alltid funnits hos oss. Märkligt.  
  • Älgen

Grattis E! Tänk vad fort ett år kan gå! 
    Vad är en gåcykel för nåt? 

• Älgen

Mrs F, stort grattis! En flicka! 

Chiqita, Är du säker på att brösten är tomma? Handpumpar du och det inget kommer eller? 

• Älgen
    Pysslig skrev 2012-06-19 22:46:19 följande:
    Här kan jag konstatera att en ny period har börjat. Grannens dotter på 5 har börjat komma och leka med L! Va ringer det på dörren och någon vill leka med L!!! Förvånad Vi har inte haft spontanbesök tidigare, bara lek som vi vuxna arrangerat. Hon är efter bara några dagar en ny idol för L! Skrattande
    Härligt!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8