30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Barbabok dålig personal på PoP. Det trodde man ju inte om dem.
Barbabok dålig personal på PoP. Det trodde man ju inte om dem.
Som lillasyster måste jag säga, SJÄLVKLART ska E få nåt fint på födelsedagen. Som mamma säger jag, varför handla när hon mest tycker om papper och snören ändå?
På ettårsdagen tycker jag man kan ge sånt som är kul att ha men som man kanske inte uppskattar som present längre fram. Ex. halsband eller flagga att ha på bordet när man fyller. Sån här http://www.larssonsgravyr.se/Presentartiklar.html
Galia, jag känner igen att det är svårt att komma fram till bra beslut inför förlossningen. Det är många tankar som snurrar och man vill att det ska bli så rätt så rätt. Dock måste jag säga utifrån (fast detta kommer ju från nån som inte alls bryr sig hur/vart barnet kommer ut bara allt går bra) så låter det som att planerat kejsarsnitt är den absolut bästa lösningen. Du slipper få besvär i framtiden och du slipper akutsnitt och all stress som den kan ge. Dock förstår jag ändå att du tvekar eftersom du så gärna vill föda vaginalt. Jag var även hos en kurator på Auroramottagningen för att sortera alla känslor lite, kanske nåt för dig också?
Om du känner för att få lite reda i tankarna så kan jag rekommendera kuratorn. Jag tyckte det gav mycket åt att bringa lite ordning i mina tankar kring förra förlossningen vilket hjälpte till nu inför denna.
Eller en liten kånken.
Jag tror de flesta dieter funkar för om man kör en diet så håller man sig oftast till den (och inte äter allt det andra man inte bör). Känner många som kört GI och de har verkligen tappat i vikt. Själv är jag för lat för att köra nån sån diet men skyller på att det inte är bra för miljön att äta så mycket proteiner.
Har börjat gå nu och hoppas tappa lite av allt det jag lagt på mig sen efter förlossningen.
Galia, jag var ju också illamående hela graviditeten med bägge barnen. Efter storebror kom så släppte det med det samma och jag började äta som en häst. Nu när lillebror kom så dröjde det några veckor innan mitt illamående släppte. Kan vara bra att veta så du inte tror du kan börja sleva i dig med det samma (för det trodde jag).
Mrs Fisk, irriterande med förvärkar. Man tror och hoppas och sen, nä ingenting. Hoppas snart liten är hos er! Gillade ditt fb-inlägg!
Grattis E! Tänk vad fort ett år kan gå!
Vad är en gåcykel för nåt?
Grattis till tösabiten! Åh vad skoj!
Mrs F, stort grattis! En flicka!
Chiqita, Är du säker på att brösten är tomma? Handpumpar du och det inget kommer eller?