Vad tycker ni om Lean (toytamodellen)
Jag tycker hela modellen och orden och uppmaningarna och hela sättet det presenteras på påminner läskigt mycket om en sekt....
Jag tycker hela modellen och orden och uppmaningarna och hela sättet det presenteras på påminner läskigt mycket om en sekt....
jo jag vet det...men det funkar ju inte alltid...materialet kommer ju stora pallar som numera måste packas om...och det är ingen liten skitfirma som jag jobbar på som infört detta utan det är volvo powertrain...och jag kan säga att de som jobbar där är missnöjda med lean...
det är ju inte vi som gjort fel utan materialet kommer ju i fel pallar...jovisst ordning och reda i all ära men det tar ju länge tid att gå till ett ställ för att hänga upp ett verktyg än att bara lägga det på en arbetsbänk inom räckhåll...dessutom har det ju tagit bort att man behöver använda hjärnan eftersom man inte måste hålla reda på så man sätter på rätt sak längre utan bara ta det som ligger längst fram...
haha ja precis...och ufon som hittades kördes bara bort och gömdes så han inte skulle hitta skiten...
Lean är sunt förnuft. Om sunt förnuft är en sekt, då är jag med i den.