• Scarlett10

    BF november 2010 i Uppsala

    Hej! Är ni fler blivande novembermammor i Uppsalatrakten som har lust att följas åt?

  • Svar på tråden BF november 2010 i Uppsala
  • Scarlett10

    Hej! Vad kul. När är du beräknad? 27/11 här :) Andra barnet. Har du skrivit in dig på någon MVC?

  • Scarlett10

    Hej! Ja det finns nog fler, men en del har säkert nyss plussat. Vi får hoppas de hittar hit, stöter du på folk som passar in så skicka hit dom :)

    Jag funderar på Hjärtats MVC,privat som ligger mitt i stan, så jag hör runt lite om bra/dåligt hos dom. Den ligger bäst till för mig :)

  • Scarlett10

    8-17 enligt deras hemsida. Har mailat dom några frågor, så väntar på svar om dom först sedan tror jag att jag ringer och bokar in mig där :)

  • Scarlett10

    Jag har läst lite trådar här på familjeliv och mailat några tjejer som gått där, bara fått positiva svar, så det verkar lovande.
    Jag har molvärk sedan en vecka tillbaka ungefär, springer och kissar väldigt ofta, är hungrig och mår lite lätt illa efter att jag ätit. Inga ömma bröst eller så än, men det hade jag inte sist heller.. Det är ganska exakt som det var sist nu. Plussade först på BIM+2 (i lördags) trots symtpom en vecka innan, så jag var ganska säker på att jag var gravid, vilket visade sig stämma :)

  • Scarlett10

    Jag är tvärtom jättetrött - men tvingas upp tidigt ändå eftersom jag har en tvååring som envisas med att vakna prick sju.. men det kunde ha varit värre :)

  • Scarlett10

    Haha, samma här. Eller, det kan få vara sommar ett litet slag. Men racerfart nu till sommaren gärna, och så sommar några veckor, sen november :)

  • Scarlett10

    Ja, och jag som trodde det skulle bli vår när snön börjat smälta och solen kikat fram. Men inte då! :(

  • Scarlett10

    Och idag snöslask.. oberäknerligt som heter duga..
    Har mått så fruktansvärt illa idag. fy.. nu börjas det..

  • Scarlett10

    Äh, egentligen är jag ganska glad över att må illa, och att vara otroligt trött, det betyder ju att jag är gravid ;)
    Jag hoppas du klarar dig undan influensa och håller dig kry!

  • Scarlett10

    Fast det är väl vissa veckor som kallas spökveckor, där symptomen mattas av, för att sedan återkomma igen med annan karaktär efter ett par veckor. Du är ju någon vecka före mig, här mår jag fortfarande illa, och har börjat bli känslig för lukter..

    Jag tror inte kaffedrickande (iallafall i måttlig mängd) är någon fara faktiskt, men kanske en idé att skära ner på? Jag vet inte hur koffein påverkar egentligen, jag dricker inte kaffe själv. Har för mig att jag läst någonting om ett visst antal rekommenderade koppar - du får googla!

    Här är livsmedelsverkets tips för gravida:
    www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
    Väl värt en genomläsning. För mig innebär det inga drastiska förändringar men det är ju bra att ha i bakhuvudet.

    Hoppas du har en riktigt lugn och skön helg nu så du får kurera dig från värken och halsontet! Här ska jag bara ta det lugnt också, var och åt en macka på subway ikväll, sällan har en macka smakat så gott, hjälpte urbra mot illamåendet också (torrt/rostat bröd is the shit) :)

  • Scarlett10

    Nej, jag dricker inte läsk över huvud taget, däremot ganska mycket saft, fast inte lightvariant. Men nu blir det slut med koffeintabletter för min del, vilket annars varit ett välkommet tillskott inför tentor och så eftersom jag varken dricker coca cola eller kaffe. Det lilla koffeinet i te känner jag inte av alls, jag blir mest sömnig av te ;)

  • Scarlett10

    De flesta kanske fortfarande hämtar sig från chocken? De flesta novembermammor är väl som längst i vecka 8-9-10 nu? Det kommer :)

    Jag minns inte om jag hade spökveckor, jag tror jag kände av illamåendet hela tiden framn till vecka tolv även om molvärken kom och gick (som nu), och vecka tretton började jag få foglossning.. Ingen rast och ro alltså.

    Om du är orolig finns det ju en privat klinik här i stan som gör vul från vecka 7/8.. Men jag tror inte det är någon fara faktiskt, kanske din sjukdom maskerar det från gravidieten?
    Hur mår du nu? Känner du dig friskare? Nu är det snart långhelg :)

  • Scarlett10

    Hej, vad kul att du hittade hit! Och grattis! :)

  • Scarlett10

    Kvar och kvar, tråden har tyvärr tystnat lite men jag är här iallafall!
    Jobbigt att må så illa fortfarande, ska du ha i början av november måste du vara förbi vecka 12 nu va? Jag som ska ha i slutet är i v 11 (10+) nu.
    Provat seabands? Torra skorpor och frallor? Dricka mycket? Kräm tyckte jag var jättebra, men sådant är ju individuellt. Om det är jättejobbigt kan man ju prova postafen (receptfritt på apoteket, helt bebissäkert) eller som jag få utskrivet lergigan comp, fast jag blev väldigt trött av dom. Mitt illamående har börjat avta nu äntligen. Men så har foglossningen startat istället..

  • Scarlett10

    Var glad om du slipper foglossning, det är inget vidare. Jag är också trött, fast tycker jag är lite piggare nu än för ett par veckor sedan, då kunde jag somna ståendes kändes det som.
    Jag är sugen på donuts och flädersaft :p vilka knasiga saker man får för sig, va?

  • Scarlett10

    Vad kul, välkommen hit! Vilken MVC går du på? :) Jag är i 10+3 idag, alltså några dagar efter dig :)

  • Scarlett10

    När i november ska du ha? :) Vart går du hos MVC?
    Jag smälter nästan bort i värmen.. 25 grader är ju skönt, men nu när det är över 30 börjar det bli lite löjligt. Svårt att sova, dåĺig aptit, mååånga kalla duschar :P

  • Scarlett10

    26 november ska jag ha, vi kanske ses på BB? :)
    Jag går också på Hjärtat.

  • Scarlett10
    Shelda skrev 2010-07-16 15:46:30 följande:
    Det kanske vi gör ;)

    Går ni på de gemenesamma träffarna eller individuellt? Vi valde individuellt men ska eventuellt ta deras profylaxkurs till hösten.
    Vi går individuellt också, var på gemensam sjukgymnastinformation men det gav inte så mycket, jag väntar andra barnet så det känns mest som upprepning :)

    Twins2010: Välkommen hit! Oj, jag kan tänka mig att din mage är stor, vilken ledsam upplevelse ni hade förra gången :( Min mage syns men är inte jättestor.
    Har inte beställt vagn än, men spjälsäng och en del kläder har vi sedan förra barnet, men har förstås köpt en del nytt också, svårt att låta bli..
Svar på tråden BF november 2010 i Uppsala