• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-11 13:37:17 följande:
    Ja, det där med folk runt omkring som blir gravida är ju lite känsligt ibland....inte med alla, men med VISSA

Vi ska på begravning nästa vecka och kommer då träffa min mans bror med fru. Hon är gravid och ska ha i augusti. Vi fick ju vårt MA i v15+1 i januari...den bebisen skulle ha kommit nu i juli. Knappt 2 veckor efter skrapningen kom dem och berättade hur dem oplanerad hoppsan hejsan hade blivit gravida...utan att en endaste gång säga att dem beklagar eller är ledsna för det som hände oss. Mina svärföräldrar har pratat med dem om hur okänsligt det var och min man har pratat med sin bror och berättat hur det kändes för oss att få höra det på det sättet och så tätt inpå att vi förlorade våran lille...dem har fortfarande inte bett om ursäkt eller beklagat.

Och dem ska vi träffa nästa vecka på torsdag. Och visserligen hjälper det lite i tanken att veta att ju jag är gravid nu, men det är först på fredag vi får veta hur det står till därinne och tills dess känns allt så nervöst och känsligt. Känner inte alls för att se henne stoltsera runt där med sin stora mage och alla som kommer prata med henne om hur kul det är. Usch...blir gråtfärdig bara jag tänker på det

Så nja, alla andra unnar jag det och blir glad när dem lyckas...men just dem, det bara går inte. Jag blev så fruktansvärt sårad av när och hur dem berättade så det finns inte.

Någon som har några tips hur jag ska göra? Hur ska jag orka bemöta henne? Måste jag säga hej och vara trevlig?
    usch, jag tycker inte du behöver vara trevlig mot henne, varför ska du vara det när hon inte visat varken dig eller din man någon som helst respekt. och samma sak gäller svågern, han har inte varot bättre han heller... jag skulle ha fnyst åt dom rejält...
    sen ska man ju behandla folks om man själv vill bli behandlad, men i det gär sammanhangen vete fasen alltså. ! tvi på dom
    Längtan efter liten är stor
  • Irma

Längtan: Förhoppningsvis vänjer man sig lite. Vad fint att du kunde glädjas tillslut!

Franka: Det är jättejobbigt när även den andre mår dåligt över våra missfall. Min svägerska mådde också dåligt över våran situation sist hon var gravid. Som tur är är hon jättebra och förstående så det gick rätt bra ändå.

Odd: Jag håller med längtan. Tycker inte du behöver vara trevlig för fem öre. Dom verkar ju inte veta vad empati är överhuvudtaget! Hej bör man väl säga. Men så mkt mer behövs inte tycker jag.

• Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-06-11 19:42:59 följande:
    Längtan: Förhoppningsvis vänjer man sig lite. Vad fint att du kunde glädjas tillslut!

Franka: Det är jättejobbigt när även den andre mår dåligt över våra missfall. Min svägerska mådde också dåligt över våran situation sist hon var gravid. Som tur är är hon jättebra och förstående så det gick rätt bra ändå.

Odd: Jag håller med längtan. Tycker inte du behöver vara trevlig för fem öre. Dom verkar ju inte veta vad empati är överhuvudtaget! Hej bör man väl säga. Men så mkt mer behövs inte tycker jag.
    man är ju på något sätt lite tvungen till slut.. ;D mena llt löser sig. snart r det vi som går där med magarna i vädret och andra är svundsjuka på oss:D
  • Irma

Längtan: Det hade varit något Längtar tills den dagen (tror fortfarande att den kommer).

Hoppas alla haft en skön helg! *vinkar*
    Jag har fått kompensation för min pissiga fredag. Igår åkte vi in till saluhallen och köpte fint lammkött och lyxiga praliner (presentkort från mannens jobb). Sen hade vi en 14 år gammal flaska vin (som jag vunnit på vinlotteri på jobbet) som passade jättebra med maten Så idag känns allt mkt bättre faktiskt

• Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-06-13 17:33:38 följande:
    Längtan: Det hade varit något Längtar tills den dagen (tror fortfarande att den kommer).

Hoppas alla haft en skön helg! *vinkar*
    Jag har fått kompensation för min pissiga fredag. Igår åkte vi in till saluhallen och köpte fint lammkött och lyxiga praliner (presentkort från mannens jobb). Sen hade vi en 14 år gammal flaska vin (som jag vunnit på vinlotteri på jobbet) som passade jättebra med maten Så idag känns allt mkt bättre faktiskt
    klart den kommer, och den kommer snabbare än du kan tro :D

här har illamåendet smygit sig på.. igår rätatre sagt, fst då smög den tamefasen inte... den verkligen hoppade på mig... och det höll i sig säkert 1-2 timmar... idag började dagen med lite illamående och jag har kännt mig så konstig idag... sen försvann det plötsligt... men nu när vi åkte en sväng började ja må lite små illa igen, inte som igår dock men lite...
    men med min otur är de väl bara tabletterna som spökar...
    har haft en jävla helvetes halsbränna idag som inte heter kärlek kan jag lova.. till och med fick gå och "spy" 3-4 gånger... (läs uppstötningar/halvspyer)
  • Längtan efter liten
    Franka skrev 2010-06-13 20:08:46 följande:
    Längtan - oj, vad jobbigt det låter!
    ha ha ha, ja fast är det för en bra sak är jag ju bara lycklig  :D men det vet man ju aldrig :/
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14