• Marina

Hej enligt såna reseguider mm så är Egypten på väg att bli sommarens nya paradisresa, åker man till Sharm el shejk vid röda havet är det ca 34 grader men dit vi åker Almaza bay fortfarande medelhavet så är det runt 29 grader.  Egypten har stigit enormt i populäritet bland resmålen och just för att det är paradislikt och att man kan åka på sommaren..När vi var i Alanya i höstas var där 30 grader så det är ungefär lika varmt..

Jag njuter av att för en gångs skull påbörja sommaren lite brun och inte likblek =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Flingan VAD hade du när du vikarierade som barnskötare.. För jag hade vad dom ansåg som en bra lön för en barnskötare och den låg på 18400 för 3år sen...

• Marina

Flingan det är en bra barnskötarlön speciellt då...När jag hade min lön var där två andra barnskötare spm knappt hade 17000 jag hade högre pga min kompetens inom Autism

• Marina
    Stora syster skrev 2010-03-27 06:06:13 följande:
    Ja Tip, det där med löner e ju ett kapitel för sig. Men jag fick bättre än vad många av mina kursare fått på ex KS. Sen e inte lönen det viktigaste, jag har världens bästa jobb med gångavstånd. Men när jag inte ska va kvar där längre så tänker jag ju gå mer efter hur lönen ser ut när jag väljer jobb. Sen blir det Uthyrningsbranschen för mig. Idag blire jobb, måstee nog rusa snart, puss o kram allihopa!!
    Håller med dig lönen är inte allt, låter som om ni har det bra och klarar er fint och då är det bättre att prioritera trivsel..Jag har super nära till Bauhaus och trivs super och hade just nu inte bytt mot pendling även om lönen var högre, vill inte ha för långa dagar..Det som hade fått mig att byta är väl då en fast tjänst..Men jag hoppas just nu på Bauhaus... Absolut viktigast är att man klarar sig och trivs och mår bra...Jag är tack vare bussar på dagis kl 15 men hade jag kört bil hade jag varit där 14.30 så får jag massa tid till att mysa med barnen..
  • Marina
    Jessilicious skrev 2010-03-29 14:21:02 följande:
    Nu är bebisen kommen till världen. Slapp igångsättning iaf.. hon kom i fredags morse, allt tog 6 timmar. Allt har gått så bra, känner mig helt lyrisk :) Angelina heter hon & var 52 cm & vägde 4180 g.  Ni som har fler barn, hur var det med svartsjukan från syskon? Några tips på hur man ska hantera det? Jag är så rädd att min son ska känna sig utanför då jag mest sitter och ammar hela tiden. Han är snart 2 år.
    Grattis vad skoj!!!

Vi hade turen att mannen kunde vara hemma länge, inte 10dgr utan 6 veckor så jag kunde vara mkt med vår då 18 månaders och han mkt med den lille..Sen har vi försökt att undvika att jag varit bara med den lille, jag har haft Liam mest..Nu har det gått 1 år och vi har inte haft nån svartsjuka alls =)... Lycka till
  • Marina

Grattis Mirix =) Sååå skoj..

• Marina

Mirix blir inte ditt golv en isbana om du torkar med våtservetter??? Jag gjorde det en gång och aldrig mer blev så j*vla halt..

From idag tom 30 april kommer jag jobba heltid =)..Blir tufft men skönt på ett sätt att verkligen få komma in i jobbet..Dock lär Jonny få börja tidigt som attans så han hinner hem att hämta barnen för jag vill verkligen inte ha dom på dagis längre än 16.00..

• Marina

Storasyster *Asg* hahahaha det var skoj =)

Angående bil så hafe jag fått 75 eller heltid resten av året så köper vi en till bil, men inte så länge jag bara får en månad =(.För mkt pengar..

• Marina

Hej hej glad påsk på er, här hemma är vi inte mkt för påsk men imorgon är Jonny ledig så lite påskägg och mat blir det väl i vår ensamhet..Syster yster är i Skåne och nån annan familj har jag ju inte så det blir bara vi =)

Idag jobbar Jonny och jag och André håller just nu på att baka chokladbollar som blir kvällens fredagsmys mmmm mums mums...

Ha det super alla!!!!

Svar på tråden järfällatråden 9