Inlägg från: Machina |Visa alla inlägg
  • Machina

järfällatråden 9

Hittade precis hit :)

Jag bor i Barkarby och har två döttrar. Mila född 070618 och Isa född 101003.

Jag skulle väldigt gärna vilja lära känna lite nya människor här i området.

• Machina

Lilla T: Tack så mycket :)

Mirix: Vi fick åka till Uppsala då det var fullt i hela sthlm. Jag är iallafall supernöjd och det var helt ok att få åka dit. Är uppvuxen där så det kändes rätt att åka dit. Mila min 3 åring är född i södertälje då det var nfullt överallt även när hon skulle födas :)

• Machina

Som tur var så hade jag inte så bråttom, jag är tydligen seg på att öppna mig trots onda regelbundna värkar :)

Mumriksfru: Lilla Isa mår alldeles utmärkt, äter som en häst :) Var i Barkarby bor du?

Lilla T: Min 3-åring Mila går på Vålberga Förskola (Pysslingen) men gick också sitt första år på Helikoptervägen tyvärr.....

• Machina

Va kul att det är flera som bor här i Barkarby :)

Utteröga: Verkar jobbigt det där med grannarna, hoppas att det löser sig för er.

Mumriksfru: Ahhh då bor du inte så långt från oss, vi bor på Vålberga, jag vet inte om du vet var det ligger :)

Jag tänkte höra om det är någon som har åsikter om öppna förskolan här i barkarby?

• Machina

Mumriksfru: Vi bor i radhus och ja det är ganska nära, gick förbi där du bor senast häromdagen då jag var ute på promenad :) Tror jag ska testa på ÖF här i barkarby när Isa blivit lite större, jag känner att jag måste ut och träffa folk lite för jag är en rätt social person och nu har jag varit hemma i 5 veckor och klättrar snart på väggarna :)

Snowflake: Har inte hängt här i tråden utan är ny men jag förstår att det känns tungt just nu för er. Just nu finns nog inte mycket man kan säga till tröst men jag jobbar med barn och har stött på så otroliga barn som har just autism.

• Machina

Förresten, kan jag också få vara med på listan i ts?

Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Machina

Helikoptervägens föskola är inget jag rekommenderar. Mila gick där ett ta gmen vi var sjukt missnöjda hela tiden och vad jag har hört är det inte bättre där nu.

Förskolan Vålberga är privat (pysslingen) Mila går där nu och vi är jättenöjda. Jättebra personal och  pedagogik. Jag är ju rätt kräsen då jag är lärare själv som jobbar inom förskolan. Jag rekommenderar verkligen den förskolan.

• Machina

Mumriksfru: Ja det är jättenära mig :) Skulle vara jätteroligt att ta en promenad men jag har min stora dotter Mila hemma nästa vecka också eftersom att det är höstlov och hon får inte gå på förskolan då. Mila är nog tyvärr inte så jättesugen på att promenera men vi kanske skulle kunna träffas här i området på lekplatsen som finns här eller något sånt?

Angående förskolan så ser det inte så kul ut utifrån, men jag tycker att personalen och deras pedagogik väger upp det :) De är väldigt ofta ute och har en kolonilott de går till, där de sätter potatis och annat roligt. De har olika aktiviteter såsom utedag hela måndagar då de lite större barnen grillar mat ute osv osv. De har en hel vecka som kallas rörelsevecka då barnen gör olika roliga aktiviteter och som avslutas med familjepicknick och gympa, jätteroligt :) Ja jag har bara massor med bra saker att berätta om den förskolan.

• Machina

Mila blir nog glad om hon får någon att leka med någon dag i veckan. Jag är lite nervös för hur det kommer att bli nu när jag ska vara ensam hemma med båda barnen. Min man har varit hemma med mig 1 månad men börjar jobba på måndag igen. Hade vi vetat att Mila inte fick gå på dagis på höstlovet hade han varit hemma nästa vecka istället för denna men men nu är det som det är.

Isa har haft en ganska skrikig vecka och det har varit väldigt jobbigt, hon har inte velat sova utan bara att vi ska bära bära och bära lite mer. Igår så skaffade vi oss en sovgunga (Mawok), dyrt som faaaan men värt varenda krona för hitintills har hon gillat den och sovit som en stock :) Hoppas det håller i sig bara.

• Machina

Jag har inte skrivit på ett par dagar mest för att det har varit mycket här hemma. Det tar visst tid att anpassa sig till att vara tvåbarnsförälder, det är ju lite mer jobb med två så att säga. Isa vill inte gärna sova och det tär ju på en ganska mycket. Inatt har barnen turats om med att vakna så jag har sovit 2 timmar sammanhängande så jag är så sjukt trött.

Trist att ni ska träffas imorgon då har jag redan bestämt träff med en kompis. Men jag träffas gärna någon annan gång, Mila är ju hemma den här veckan men kommer sen att vara på förskolan på mån, tis, ons då är jag lite mer förflyttbar så att säga. Just nu vill jag inte ge mig ut på några långa utflykter med båda barnen då jag inte är helt varm i kläderna med det här med två barn ännu.

Hur kände ni andra när ni fick andra barnet? Det kanske bara är jag som känner så här ?

Svar på tråden järfällatråden 9