Inlägg från: Machina |Visa alla inlägg
  • Machina

järfällatråden 9

Det kanske låter fel när jag skriver det men jag är glad att det inte bara är jag som känner så här. Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte har lika mycket tid med Mila längre. Hon har ju alltid stått i centrum liksom och vi har alltid gjort mycket saker med henne men nu finns inte tiden. Jag har dåligt samvete för att jag önskar att hon fick vara på förskolan den här veckan för att jag vet att hon har roligare där än med mig. Ja jag känner mig förbannat otillräcklig hela tiden helt enkelt.

Isa vill ju gärna vara nära mig heeeela tiden och det känns också jobbigt. Jag hade glömt hur det var att inte ens få vara på toaletten ifred, hinna ta en dusch eller för den delen få äta varm mat.

Nu låter det som om jag bara gnäller men jag älskar mina ungar över allt annat och är så lyckliga för att jag har dem.

• Machina

Jag hade jättegärna hängt på om Mila hade varit på förskolan men jag vågar mig inte iväg så långt ännu med båda barnen :) Men nästa gång så kanske jag kan följa med :)

• Machina

Lilla T: Precis Mila går på förskolan Mån-ons. Ja det skulle vara jättekul, jag känner att jag måste komma ut och träffa andra vuxna för annars kommer jag nog bli knäpp :) Dessutom så behöver Mila träffa andra barn för jag märker hur mycket hon saknar det.  Ikeafrukost hänger jag gärna med på också men då som sagt gärna en dag med bara bebisarna :)

• Machina

Hej tjejer.

Vi har haft en ganka dramatisk natt här hemma. Mila vaknade vid 24 och kunde inte andas, hostade skällandes och ja det var allmänt jätteläskigt. Så idag har vi varit till doktorn och falsk krupp blev diagnosen. Skönt att veta att det inte är farligt iallafall men usch va läskigt det var.

Tänkte höra om det är någon so, vill träffas och ta en promenad på mån, tis eller onsdag nästa vecka. Jag kännr att jag måste komma ut och träffa lite folk :)

• Machina

Jag är inte bilburen men jag kan ju alltid åka buss :)

• Machina

Hej tjejer.

Det ska tydligen bli snökaos imorgon :)

• Machina

Jag bor i Barkarby. Vilken tid hade ni tänkt gå? Fan jag har ju inga bra skor att gå i kom jag på men det ordnar sig säkert :)

Lina + 1 barn - Almvägen/Barkarby
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn Vålbergavägen/Barkarby
    Rut + 1 barn - Nidarosslingan/Skälby

• Machina

Jag är också lite osäker på den där promenaden, ska bli jättedåligt väder och Isa är inte överförtjust i vagnen.

• Machina

Jag håller mig också inomhus idag som ni säkert förstått men jag både promenerar och hänger gärna en annan dag :)

• Machina

Hej tjejer.

Tyvärr kommer det nog inte bli några långa promenader för mig på ett tag då jag lyckats ha sönder ett ledband i mitt knä. Jag är tvungen att ha ett stort stöd på mitt ben dygnet runt i 6 veckor :(

Svar på tråden järfällatråden 9