Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

järfällatråden 9

Jessi: Grattis!
    Ang. svartsjuka tycker jag inte att det var så farligt i början. Det är ju lite spännande med en liten bebis i början och man kan ju rätt lätt mysa i soffan när man ammar det andra barnet. Här blev det värre när lillasyster blev runt ett och började ta för sig mer och bli mer medveten. Nu är det mkt knuffar och tjuvnyp.

Idag har vi varit till tandläkaren med V och det gick ju som förväntat... Han vägrade gapa så vi får en ny tid till hösten. Hoppas det går bättre då men då är han ju mer förberedd i alla fall.

Jag har haft en härlig helg med skidsemester tor-sön. Helt barnfri och det var super skönt. Man behöver verkligen komma bort ibland!

• Matglad

Jag och en kompis var i Harsa utanför Järvsö. Jättefina skidspår där och prisvärt med mat och boende!

• Matglad

Mirix: Jag tycker absolut att ni ska ha syskonvagn. Tre anledningar:

1. En två-åring kan knappt stå på bräda, inga längre stunder i alla fall.
    2. Två-åringen kan behöva sova middag.
    3. Man kan behöva spänna fast tvååringen i affären eller på bussen där maninte vill ha de springande.

Jag tycker phil&teds-vagnen funkade bra första halvåret när bebisen ligger, sedan funkade den inte så bra när bebisen sitter men ändå sover rätt mycket. Nu börjar den funka bra igen.
    Jag skulle nog köpt en dubbelvagn om jag hade valt idag men det beror på hur man kommer använda vagnen. Ska man åka mkt buss eller lyfta i och ur bilen är det toppen med en liten men ska man bara gå till dagis och affären funkar en bred. Man brukar kunna hitta billiga begagnade.

Tip: Jag såg en phil&teds med sidovagn förra helgen. Det var alltså tre barn i vagnen. Kanske kan vara nåt?

Idag har jag varit och jobbat är rätt trött så det blir nog bara att ta det lugnt i soffan. För övrigt kan jag säga att jag är rätt trött på barn nu..

• Matglad

Flingan: Nej det var ju fel bok....

• Matglad

Imorgon åker J och småbarnen till Jönköping över helgen. (Farmor och farfar). Ska bli skönt att rå om min stora tjej alldeles själv i några dagar. Det blir nog besök på badhuset, bio och något annat skoj. Sådant som vi inte hunnit med på sistone.

• Matglad

Lilla T: Lycka till! Vad är det för jobb?
    Ang. filmen blir det nog Alice i Underlandet. På engelska men utan 3d. Bra att ha ett barn som kan läsa så slipper man dubbat.

Och glömde ju en annan trevlig sak med hlegen. På fredag är jag kompledig och barnen är inte hemma! Men nu blir jag nästan stressad över allt jag ska/borde hitta på... Shopa, städa, träna etc.

• Matglad

Mirix: Grattis!
    Det är barnloppis i Missionskyrkan i Hässelby villastad imorgon. Min svägerska säger att det är bra.
    /Kajsa

• Matglad

Stora klippdagen idag? Jag ska försöka klippa lillkillen också men han gillar inte det något vidare så vi får väl se hur det går. Ångrar att jag klippte honom kort en gång i tiden, mkt lättare att klippa lite längre hår och det är ju helt omöjligt att spara ut utan att det ser helknäppt ut.

Idag blir det fika med en kompis i stan och leta ryggsäck till Signe.

Lyfta skrot är bra! Har varit lite d¨ålig med träningen på sista tiden och märker det direkt i rygg och axlar!

Svar på tråden järfällatråden 9