Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

järfällatråden 9

Hey girls, I'm back! :) kul att tråden fortfarande lever!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • RedTopaz
    Timba skrev 2011-03-06 15:23:13 följande:
    BT: Grattis !!! Hur mår du ?

LillaT: vad jobbigt att de är sjuka dina små.

Rutan: Kul med bad, vart var ni ?

Vi har varit ute på järvafältet idag, lekt och grillat, så fint väder och det känns som att våren snart är här. Längtar..

Flingan: ja det är ju alltid bra att testa på lite annat också, det är ju inte så himla lätt att veta vad man vill göra.
    Måste också börja kolla på jobb eller iallafall försöka fundera ut vad jag vill med jobb. ska iallafall läsa en till kurs innan sommarn och sen kommer jag vara ledig med lilltösen isommar..
    Tack Tack!! =)

Grattis till dig med Anne! Blev det en liten tös till? Vad heter hon?
    Men oj, du med Judith, grattis till den lilla färskingen! =) Gick allt bra?
    Har jag varit "borta" så länge alltså...!

Vi hade verkligen inte tänkt oss tre barn men i väntan på sterilisering och med flera försiktighetsåtgärder blev jag ändå på smällen... Är nu i v. 16 och mår absolut piss. Kan inte tro att jag gav mig in i detta igen!! Har som bekant gravidmigrän och så även den här gången. Är nu sjukskriven på heltid pga huvudvärken.

Hej Emil! Nej det är inte så vanligt med pappor här, men extra kul att du hittat hit!
  • RedTopaz

Jag ses gärna de dagar huvudet inte spränger! :) Det är lätt att bli deprimerad av att gå hemma med smärta men inte ha något att göra! Det blir gärna att jag sover för mycket också. Behöver ni hjälp, sällskap, skjuts osv så finns jag här! Vilka fler än jag är det som försvunnit ur tråden? Har både Gustav och Elliott Autism? Har börjat förstå att det är ganska vanligt med autism, adhd o liknande, tycker det är många i vår närhet som får diagnoser av olika slag. Vad skönt att det finns bra hjälp!! :)

• RedTopaz
    MrsMumrik skrev 2011-03-08 12:58:57 följande:
    Elin - vill bara säga att du är en supermamma! Du är så engagerad och motiverad att hjälpa Gustav på bästa sätt! Kram till dig {#emotions_dlg.flower} 
    Kunde inte instämma mer! =)

Åker ni och badar med bebisarna?
  • RedTopaz
    Scruffy skrev 2011-03-08 20:45:17 följande:
    Hej på er andra Järfälla bor.
    Har numera så mycket att göra att jag nästan aldrig hinner vara på FL längre.

En fråga, har ni vinterkräksjukan pågående på era förskolor/familjedaghem.

Det är jättekonstigt för min dotter blev sjuk i fredags. Ingen annan i gruppen har haft det eller har
    blivit sjuk efter det. Ingen annan i familjen har fått det heller?

Nu har hon i och för sig varit symptomfri i två dagar, men har inte fått tillbaka aptiten ännu.
    Det kanske inte var magsjuka utan någon form av matförgiftning? Barn får ju lätt i sig skumma saker..
  • RedTopaz

Följer gärna med och badar någon gång, tror mi minsting skulle uppskatta det (stora killen med men kan inte ha koll på båda).
    Torsdag nästa vecka?

• RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-11 10:16:05 följande:
    Annika: Lycka till på intervjun!!

Hörrni, är det föresten ngn (eller ngra) Som har ett ihopfällbart bord att låna ut näta helg? Jag insåg just att vi kommer att vara 11 vuxna och 7 barn på mitt kalas :-O
    Vi har ett för 4-6 pers på vinden plus klappstolar. =)
  • RedTopaz
    Stora syster skrev 2011-03-12 06:12:57 följande:
    Hej alla gamla och alla nya trådare! Ville bara titta in en sväng och säga HEJ!! Jag är inne och läser ibland, men hinner knappast kommentera.... Livet snurrar på i galen takt som vanligt, vi har också just varit duktigt förkylda här, jag har just bytt jobb, massor händer....

Snart är det VÅÅÅÅÅR tjejer! Skulle va jätteskoj att bjuda hem er när snön ssmält och man kan sitta på altanen och fika! Var ju sååååå länge sen!!

Nåväl, ha det så fint, ska bli en riktigt solig dag idag!!!
    //Karro
    Gärna det! Har inte sett ert nya kök!
    flingansnö skrev 2011-03-12 08:51:27 följande:
    Lina: Det emsta kom från Tip ju!

Jag har fåttt panik gällande det här med vikten! Herregud! Jg får nog var tjock resten av livet känns det som.... jag klarar ju inte att kaloribanta, det slutar meda tt jag hetsäter godis.... lchf funkar sådär... men jag klarar inte att hantera mitt sötsug.... vilket ju gör dieten riktigt dålig istället....   Nu har jag hittat ngt som heter dukan.... ska testa det på måndag, hoppas att det är bättre för mig....  Fan, jag hatar ju att vara tjock
    Jag är tjockare än tjockast nu och värre lär det bli. Börjar fundera på magsäcksop på allvar.
    Men du var så fin när jag såg dig sist Elin!!

Bada i jakan fredag kl 10????
    Flingan och Agnes
    Karin  och Isabella
    Ev. Karin och Noa
  • RedTopaz
    Lilla skrev 2011-03-13 17:14:32 följande:
    Pust, nu är jag helt slut efter att ha haft kalas här idag. Tre 4-åringar, två 5-åringar och en 2,5-åring plus vår 9 månaders bebis (fast han sov i vagnen på altanen i princip hela kalaset). Lyckat blev det i alla fall! Idun sitter och leker med lera som hon fick i present. Maken lagar mat. Tor sover middag och det skulle jag cokså vilja göra.

Mumriksfru: grattis på födelsedagen! Hoppas du har en fin dag och att brunchen blev lyckad!
    Starkt jobbat!!
    mamma till tre busungar skrev 2011-03-13 17:36:32 följande:
    Ska ni bada rekommenderar jag Bros simhall! Mycket finare än jakans och inte så långt bort! JÄTTEFIN småbarnsdel och fräscha lokaler!
    Tack för tipset! Känner att det var ett tag sedan jag var och badade med barnen... borde nog ta mig dit.

Jag är hemma gravid och sjukskriven, bor i Västra Jakan
  • RedTopaz
    malifa skrev 2011-03-14 09:41:55 följande:
    Välkommen PappaEmil och al72!
    Jag är föräldraledig med en tjej på sex månader och har en kille på sex år och bor i Skälby!
    Till er som vill bada kan jag också rekommendera Bro simhall, mysig och bra för barn i alla åldrar!{#emotions_dlg.smile}

Lilla T: det är roligt med barnkalas men intensivt och ganska skönt att det är ett år till nästa.{#emotions_dlg.wink}

Vi ska snart åka utomlands, är det någon som har några bar tips vad vi bör tänka på och ta med oss?Längtar till en skön vecka i solen men den blir kanske inte så lugn som jag trodde för lilltjejen har precis börjat åla och dra sig framåt!
    Det beror på vart ni ska åka??
    flingansnö skrev 2011-03-14 10:05:00 följande:
    Jag tar gärna en baddate i nästa vecka istället. För mig spelar det ingen roll vart det blir, jag gillar Bro, men det är ju enkare att ta sig till jakan. Vad som funkar är ok för mig.  måndag och torsagär bäst dagar för mig, men e andra funkar också.

Karin: Om du vill kan vi ses och bara dricka kaffe och snacka skit på fredag istället. Och så kan jag låna et där bordet om det är ok? (om jag inte hittar ngt annat, närmare...)  Men jag kan komma till dig efter lämningen om du vill.

Idag ska vi ha möte med AC igen, jag hoppas att det ska gå bra, men jag är väldigt trött så jag hopps at jag får sova lite på dagen idag, Agnes som ju alltid brukar sova, gjorde inte det i natt.... Undrar om det är fler tänder på G kanske.....
    Vi kan väl höras närmare fredag om hur vi gör? Handlar lite om hur huvudet och händerna mår.. Det går bra att låna bordet på fredag =)
Svar på tråden järfällatråden 9