Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

järfällatråden 9

1975 skrev 2011-03-22 15:30:05 följande:
    Vet hur det känns BT!! Ö var inte heller så intresserad av graviditeten på samma sätt som han var när jag väntade Emma. Men nu e han med i matchen igen!!
    Skönt att höra!!! men ni planerade iaf att bli gravida igen, eller?
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • RedTopaz

D1980: Usch vad jobbigt! Men tror du inte att de kan sätta igång dig et par veckor före alternativt snitta dig om hon blir för stor?
    Du får inte sätta sprutorna i höften istället?

• RedTopaz
    1975 skrev 2011-03-22 18:45:17 följande:
    BT : vi planerade och vart gravida men i april i v 6 fick jag missfall. Då bestämde vi oss för attvänta till i hösten, men så vart det bebis direkt efter första mensen efter missfallet.
    Lillgrodan: kul 12.30 jag har med mig eventuellt två personer till. Ska bli jätte kul att träffas. Syns i morgon.
    Skönt att det tog direkt och gick bra!!
  • RedTopaz

Lillapindi: Inga bebbar här just nu, 2 år och 5,5år, i Augusti kommer en bebis.

• RedTopaz

Hemskt med din syster Elin!! =(

Kul att ni är fler som kämpar med körkort samtidigt! Jag tog mitt när jag var gravid med vårt första, det är en av de bästa sakerna jag gjort!!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med pojke nr 3 (Mio?) BF 110828
  • RedTopaz
    Lilla skrev 2011-03-29 09:55:53 följande:
    MammatillAnton: vet hur jobbigt det kan vara när bebisen bara vill vara i famnen. Kram till dig!

BT: hur mår du nu?
    Hade en bra vecka men i fredags svängde det tillbaka igen och idag ligger jag med huvudvärk och deppar dessutom över skitvädret =(
    Fick sjukskrivningen godkänd fram till sista april iaf =)

I helgen kommer några mammor med barn och bor hos mig, på lördag tänkte vi åka till simhallen i Bro!
  • RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-29 13:29:08 följande:
    Jag har bytt ut Agnes nappar från Difrax mot Mams nappar.... hoppas att hon på det viset ska slippa exem i ansiktet... men hon är SKITARG på mig nu!! Slänger nappen och skriker som en stucken gris! Jag känner mig som en rikgit elak mamma....
    Hihi,ungar... ge det några dagar så har hon glömt!
  • RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-29 14:10:26 följande:
    puh, nu har jag pratat med socialtjänsten ang syrrans barn.... men de var såklart på konferens idag, så jag måste ringa dem igen i morgon.  puh.... det är tufft.....
  • RedTopaz

Ska vi skaka Tass Utteröga? VIll bara att det ska bli bättre nu!

• RedTopaz
    MrsMumrik skrev 2011-03-30 09:58:32 följande:
    Ja ni tjejer... det finns båda plus och minus med att sluta amma. Minus - håret rasar av i drivor... börjar oroa mig att jag ska bli flintis. Några tips? Tveksamt plus - la bort amninsbehåarna igår och återgick till mina vanliga vadderade - OMG!! Ser ut som jag har dubbel F kupesillisar! Hade helt glömt hur tuttarna såg ut i en riktig BH Förvånad

Idag ska jag till jobbet och träffa min chef. Ericsson ska säga upp massa människor i Kista så jag är lite orolig att han har tråkiga nyheter eller ska börja deala med mig om att säga upp mig självmant. Håll tummarna!
    Hahaha!! Fick värsta mentala bilden... ;)
    Lycka till på jobbet idag!

Hoppa sintervjun går bra idag Utteröga!!

Har en till synes frisk son i magen enligt rul idag. Han är beräknad mellan den 25- 31/8, mätresultaten var väldigt oeniga (han har långsmalt huvud). Det kan dock inte stämma med den 31/8 då hade inte gravtestet kunnat visa positivt så tidigt och spermierna hade då levt 9 dygn innan äl... Vi är rätt säkra på den 27/8 så vi kör själva på det tyckte BM, hon var dock tvungen att sätta 31/8.
    I profil ser han ut som vår äldste son Leo, intressant! (Leo och Noa har inte en enda likhet vare sig fysiskt eller när det gäller personlighet)

Idag är jag än så länge huvudvärksfri, jippiie!!  Måste bero på att jag fick chansen att ligga och sussa med min minsting i natt, han låg och klappade mig på huvudet/ håret i sömnen- så underbart!
    Handlederna är helt bra för tillfället men framfogen gör lite ondare för varje vecka. Känner att ryggen ömmar lite också.

Jag har nu köpt i princip allt i klädväg till bebben, saknar bara lite strumpor, solhattar och en till tunn bebisfilt. Kanske ska införskaffa en höstoverall också. Förövrigt saknar vi nog bara ett babygym, lite nya nappflaskor och ersättning (jag ska inte amma). Allt är tvättat och ligger vikt i garderoben eller är instoppat på vinden.
    Vad ska jag göra nu då??... ;)

Börjar längta efter bebisen nu.. =)
Svar på tråden järfällatråden 9